Citat:
Ursprungligen postat av
lubbe75
Ett klart möjligt scenario. Värt att tillägga är att KM varit väldigt anonym utåt, bytt mkt jobb, och tydligen mått rätt kasst under stora perioder innan det här förra sommaren. Frågan är bara om en sådan som BW verkligen har tyngd att hota och skrämma en sådan som KM så kraftigt. Jaja, bara funderar högt...
Dags tycker jag att människorna runt KM, många väldigt goda sådana råkar jag veta, ser till att han börjar prata. Måste vara dags.
BW behöver inte vara den som hotar, det kan lika väl vara GM 2 el. 3 som står för den biten.
Ja eller så har "pilot" inget att berätta.
Att han
kan ha varit med HA när hon plockades upp är fortfarande endast spekulationer.
Om "brovittnets" uppgifter stämmer så tror jag att den person som sågs med Helena antingen är BW eller "pilot", MEN om "brovittnet" lämnade ett anonymt tips kan det mycket väl vara en av GM som ligger bakom tipset i ett desperat försök att rkta bort fokus från dom själva genom att vid den aktuella tidpunkten för försvinnandet koppla ihop HA med en ensam man som sedan ska antas ha överfallit och mördat henne i skogsdungen. Det man inte tänkte på i sådat fall var den inblandade bilen vilket gör detta scenario så ologiskt, det hela går inte att få ihop riktigt. Stressen gjorde kanske att man inte tänkte på hur bilen skulle passa in i tipset.
BW är därefter snabb att spinna vidare på "temat" genom att själv hålla i trådarna. Han utnämner sig själv till ledare för den första skallgångskedjan som anordnas på tisdagen där han ges det perfekta tillfället att sprida desinformation. Ett vittne som är med på skallgången reagerar på att BW klättrar upp på en sten där han med en"piruett" förklarar för deltagarna hur det gick till när Helena tappade sina skor längs med kostigen, jagad av någon. Vittnet undrar i efterhand hur BW kunde veta detaljer om hur det hela hade gått till?