2018-07-29, 00:26
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Enligt GW finns GM i HA "OMEDELBARA NÄRHET"

Exakt,återigen,tror Fam A har väldigt svårt att ta in att Björn skulle vara Gm.
Frågan är vem den andra är.
Sen omedelbara närhet :självklart allmänt i livet,att den/ dom som tog henne av daga var i hennes omdelbara närhet när det skedde är ju inte svårt att räkna ut ut.....

Bw tror jag är skyddad av många vänner i m-stad.
Som jag sa förut ,bröderna är endast intressabta om dom stod H /familjen A nära.

Freja är ju vän med Bw....något att tänka på.Enligt egen utsago iaf.....
Senast redigerad av Donnabella6 2018-07-29 kl. 00:28.
Citera
2018-07-29, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Exakt,återigen,tror Fam A har väldigt svårt att ta in att Björn skulle vara Gm.
Frågan är vem den andra är.
Sen omedelbara närhet :självklart allmänt i livet,att den/ dom som tog henne av daga var i hennes omdelbara närhet när det skedde är ju inte svårt att räkna ut ut.....

Bw tror jag är skyddad av många vänner i m-stad.
Som jag sa förut ,bröderna är endast intressabta om dom stod H /familjen A nära.

Freja är ju vän med Bw....något att tänka på.Enligt egen utsago iaf.....

Om freija var/är vän med BW, varför då dennes tystnad så fort frågorna/påståenden berör honom?
Eller menas det att man inte kan gå på Freijas info gällande BW just pga av att hen är partisk gällande honom?
Isfl får man lägga uppmärksamheten just på svaren som uteblir från Freija ...
Citera
2018-07-29, 00:45
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Om freija var/är vän med BW, varför då dennes tystnad så fort frågorna/påståenden berör honom?
Eller menas det att man inte kan gå på Freijas info gällande BW just pga av att hen är partisk gällande honom?
Isfl får man lägga uppmärksamheten just på svaren som uteblir från Freija ...

Ja,är man någons bäste vän(enl egen utsago....)vill man ju inte "sätta den i klistret".
Håller med dig.

Intressanta frågor som enl mig får ett svar när att dom är nära vänner(jag måste tillägga en enligt Frejas utsago igen)
Citera
2018-07-29, 00:48
Medlem
Uppdatering om KM då äntligen. Han jobbar kvar på bravida men mycket sjukfrånvaro, nervös och väldigt uppstressad av det som sagts om honom runt det här fallet. Samma källa menar dock att han är närmast otänkbar som en potentiell GM om man går på hur han framstår idag. Jag vidhåller honom som pilot men sen vet i fasen, tror han vet saker om vad som hänt dock.
Citera
2018-07-29, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Uppdatering om KM då äntligen. Han jobbar kvar på bravida men mycket sjukfrånvaro, nervös och väldigt uppstressad av det som sagts om honom runt det här fallet. Samma källa menar dock att han är närmast otänkbar som en potentiell GM om man går på hur han framstår idag. Jag vidhåller honom som pilot men sen vet i fasen, tror han vet saker om vad som hänt dock.

Jag är 99,9% säker på att KM är pilot. En källa B, ska ha ifrågasatt om han är skyldig. Då ska han har svarat: dom har inte ett skit på mej. Det säger ju en del.
Men....jag tror, som det har skrivits de sista timmarna.
Att han va full följde Helena en bit. Men sen om han lämnade henne, eller vad som hände. Han kanske bara var snäll och följde henne, om det nu är som det påstås, att hon var på dåligt humör/ledsen.
Jag är osäker på GM. Men Sandviken, Lindholmen är för mej stekhett!
1. Hundarna reagerade. I närheten
2. En segelbåt kör över något som kan vara en kropp
3. Ett folktomt och säkert ställe där det inte är någon trafik eller folk i rörelse.
Om man jämför platser som ekudden, kohagen, och norr ut. Som Snapen, Sjötorp, Askevik, och otterbäcken. Där finns det stor risk att bli ertappad.
Jag tror starkt på området vid sandviken.
Eller platser utmed Åsenvägen. Typ sjöängen.
Om jag får tippa på GM. Så är BW högst upp på listan. Med chaufför. Denne "medhjälpare" är nära vän till BW, och känner inte HA så väl. BW kanske har någon hållhake på han, eftersom han hjälper till att dumpa kroppen. Och har varit tyst i 26år.
Citera
2018-07-29, 01:29
Medlem
Citat:
Håller till fullo med här. KM är troligen den som är misstänkt för att vara pilot. Men det är svårt att se att han skulle kunnat fungerat i samhället under dessa 26 år om han vore HA baneman med tanke på hans dåliga mående nu. Var det så att han var sjukskriven veckan efter HA försvinnande? Har för mig det. Han kan ha blivit hotad av GM om det var så att han såg vem som plockade upp HA. Kanske därför han ljugit. Den eller de som är skyldiga måste vara väldigt speciella som kan leva med detta utan att försäga sig eller må för jävla dåligt. Människor runt dessa måste ju ha märkt att något inte stod rätt till.
Citera
2018-07-29, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej tvärtom! orsaken till att fallet inte är löst är förmodligen just det faktum att polisen aldrig förstod att den här killen var Helenas baneman pga "rådande omständigheter" i kombination med dåligt/uselt polisarbete i synnerhet inledningsvis.

Jag tänker precis som du, att det krävs vissa speciella förutsättningar och något extra ordinärt för att polisen ska "missa" den här killen som åkte med HA och UA i taxin, som av vittnen (förmodligen ej HAs vänkrets) upplevdes som efterhängsen inne på stadt och som strax innan stängning sågs betala hennes samtal.
Man kan utgå ifrån att ju närmare den här killen stod systrarna desto mindre intressant var han för polisen, förmodligen var han en av deras närmsta vänner och dessa vittnade givetvis till hans fördel. Lägg därefter till att den här killen är med och startar skallgång och även en insamling...

Beskrivningen ovan, hans misstänkta beteende efter försvinnandet m.m. passar som handsken perfekt in på en person - BW.
Som om detta inte vore nog.. kan även tilläggas att B*örn hade samma promenadväg hem från stadt som HA och han bodde dessutom alldeles intill bron där "brovittnet" gjorde den sista iakttagelsen. Han kände även mycket väl tiil stigen/genvägen genom kohagen som systrarna brukade ta. Vid tidpunkten för försvinnandet ska BW även haft tillgång till en mindre vit Opel. Avslutningsvis är han en av de allra sista som ser HA innan hon försvinner och han han är definitivt den sista i bekantskapskretsen som ser henne i livet.

Att radioföljetongen gjordes först hela 26 år efter försvinnandet kan bero på att det här har tagit väldigt lång tid för systrarna, familjen och andra nära vänner att inse, dvs att Helenas baneman med stor sannolikhet är den dom kanske litade på mest, deras förtrogne vän, helylle-killen som tycktes göra allt för att hon skulle hittas...
Dra igång skallg pek klart mot att BW=mörd,sen hade han ju oxå tillg till 1 liten vit bil vid tiden före mordet, Mkt möjl att han oxå=pilot+allt annat som pek mot hnm--------bet nog att utred=lika säk som jag att mörd fanns inom Helenas innersta vänkrets ! Hoppet står till att nya bev tillkomm t.e.x dna på offr skor e.t.c !

Finns bara 1 möjl "gm" !
Senast redigerad av deakpeasley 2018-07-29 kl. 02:51.
Citera
2018-07-29, 10:44
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Håller till fullo med här. KM är troligen den som är misstänkt för att vara pilot. Men det är svårt att se att han skulle kunnat fungerat i samhället under dessa 26 år om han vore HA baneman med tanke på hans dåliga mående nu. Var det så att han var sjukskriven veckan efter HA försvinnande? Har för mig det. Han kan ha blivit hotad av GM om det var så att han såg vem som plockade upp HA. Kanske därför han ljugit. Den eller de som är skyldiga måste vara väldigt speciella som kan leva med detta utan att försäga sig eller må för jävla dåligt. Människor runt dessa måste ju ha märkt att något inte stod rätt till.

Den tanken slog även mig - "pilot" kan ev. ha varit i sällskap med HA när hon plockades upp av GM.
Citera
2018-07-29, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Den tanken slog även mig - "pilot" kan ev. ha varit i sällskap med HA när hon plockades upp av GM.

Ett klart möjligt scenario. Värt att tillägga är att KM varit väldigt anonym utåt, bytt mkt jobb, och tydligen mått rätt kasst under stora perioder innan det här förra sommaren. Frågan är bara om en sådan som BW verkligen har tyngd att hota och skrämma en sådan som KM så kraftigt. Jaja, bara funderar högt...

Dags tycker jag att människorna runt KM, många väldigt goda sådana råkar jag veta, ser till att han börjar prata. Måste vara dags.
Citera
2018-07-29, 11:53
Medlem
Citat:
Ett klart möjligt scenario. Värt att tillägga är att KM varit väldigt anonym utåt, bytt mkt jobb, och tydligen mått rätt kasst under stora perioder innan det här förra sommaren. Frågan är bara om en sådan som BW verkligen har tyngd att hota och skrämma en sådan som KM så kraftigt. Jaja, bara funderar högt...

Dags tycker jag att människorna runt KM, många väldigt goda sådana råkar jag veta, ser till att han börjar prata. Måste vara dags.

Bra funderingar. Jag funderar på om en GM i HA omedelbara närhet skulle orka med att bo kvar i samma stad och tvingas möta HA familj i affärer, på stan osv. Har svårt att tro det. Men det är klart att allt handlar om GM psyke.
Risken är väl att det begås ett självmord snart. Bättre att berätta, för KM vet det är jag övertygad om. Sen om han är GM, medhjälpare eller vittne det är oklart.
Kanske både HA och KM plockades upp och att KM blev indragen utan att överhuvudtaget delta. Då känner även han skuld eftersom han inte gjort något för att förhindra och heller inte gått till polis den första veckan då han kanske stod i valet och kvalet att göra det. Tänker också bara högt.
Senast redigerad av divadnil 2018-07-29 kl. 12:03.
Citera
2018-07-29, 12:01
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Kan tolkas olika:

Omedelbara närhet under kvällen eller ”generellt” i livet?!

Om jag får gissa så tror jag på det senare alternativet, alltså generellt i livet.
Citera
2018-07-29, 12:09
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Ponera att det var 2-3 gm. Den som ställer bilen vid sjukhusparkeringen känner på sig att tiden är knapp och han är i behov av alibi, för han vet att hans förehavanden kommer bli ifrågasatta. Därför kan han inte följa med ut på sjön.

1-2 gm som dumpar kroppen är sjövan och kommer inte granskas i detalj på samma sätt. Kämpar mot klockan avseende det nalkande ljuset. Fanns antagligen med på Stadt men höll tillbakadragen profil. Troligen nykter.

Vid fler än två gärningsmän så ökar risken att den tredje personen börjar prata bredvid mun. Särskilt om denne tredje person inte har varit så aktiv utan ”bara” hjälpt till med en mindre insats. Med mindre insats i detta fall menar jag att den eventuella tredje personen kanske har flyttat kroppen till ett bättre ställe eller något annat.

Men efter 26 år tycker man att denna tredje person redan skulle ha börjat prata.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in