2018-07-29, 11:46
Medlem
tjackarismygs avatar
Angående Lenas jobb på flyktingförläggningen:

Samtiden:
Lars Larsson11 mars, 2018

Turkiska regimanhängare infiltrerar svenska migrationssystemet

Anhängare och sympatisörer av Turkiets auktoritäre ledare Recep Tayyip Erdoğan har via anställningar som tolkar försökt påverka asylsökande som har kommit till Sverige. Bland annat har man uppmanat till angiveri av regimmotståndare och en kartläggning av de som befinner sig i Sverige.
Kan röra sig om olovlig underrättelseverksamhet enligt SÄPO
Sveriges Radio rapporterade redan förra året om att flera turkiska asylsökande hade utsatts för hot och trakasserier av deras landsmän. Man kunde också rapportera hur turkiska myndigheter hade byggt upp en omfattande underrättelseapparat med syfte att samla information om turkiska medborgare i Sverige.

Vidare framkom det att man använde sig av de 9 stycken turkiskt finansierade moskéerna runtom i landet samt den turkiska ambassaden för att bedriva arbetet. Säkerhetspolisen svarade då med att det kunde röra sig om olovlig underrättelseverksamhet.
Citera
2018-07-29, 12:12
Medlem
Honan6s avatar
Vem/Vilka, förutom SD:s advokat, kan vidimera att LW och SD skulle ha haft ett förhållande till och från?
Kan det vara så att SD ville ha LW som KK och enträget outtröttligt försökte tjata sig till sex när LW endast ville vara vän, geocacha och prata med SD?
Citera
2018-07-29, 12:17
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Snygg sammanställning.
Jag tycker nog att UW ska in i listan. Han tycks ha ogillat LW, anmält hennes föräldraskap men skiljer sig sedan snabbt från den nya frun och umgås sedan flitigt med LW. Han är också den som anmäler henne försvunnen och mest troligt upphovet till spåret "svartsjuka"

UW tog jag inte med för att sammanställningen handlar om vänner hon umgåtts med utan barnen. Däremot har jag nog missat flera, som Mr Winter t ex.
Citera
2018-07-29, 12:33
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vem/Vilka, förutom SD:s advokat, kan vidimera att LW och SD skulle ha haft ett förhållande till och från?
Kan det vara så att SD ville ha LW som KK och enträget outtröttligt försökte tjata sig till sex när LW endast ville vara vän, geocacha och prata med SD?
Efter alla spekulationer om "blodiga kläder", "synvittnen", "jättemycket bevisning", och en helt obegriplig gärningsbeskrivning, tycks vi alltså stå kvar med inget annat än den (av polisen?) redan inledningsvis föreslagna motivbilden om ett svartsjukedrama.

Enligt ett par tusen inlägg här i tråden skall alltså SD ha dödat LW för att hon inte ville ha sex med honom, och enligt ett par tusen andra inlägg skall han ha dödat henne för att hon var så efterhängsen och ville ha sex.

Det bidde en tummetott av det här "caset" mot SD:
https://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4ster_Skr%C3%A4ddare
Senast redigerad av Draifos 2018-07-29 kl. 12:51.
Citera
2018-07-29, 12:36
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

1.Varför undviker du svara på frågor om det viktiga och kanske avgörande "synvittnet" för att lagföra GM i mordet på LW ?
2.Kan du också vara snäll att svara på vilka vittnen som pekat ut SD?

Du har klargjort att du tycker jag är opålitlig och skapar trådsanningar så varför ska jag svara på dina frågor?
Jag undviker inte att svara, jag undviker dig.
Seriösa postare i den här tråden har fått svar via PM på de frågor de har ställt.
Citera
2018-07-29, 12:51
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Efter alla spekulationer om "blodiga kläder", "synvittnen", "jättemycket bevisning", och en helt obegriplig gärningsbeskrivning, tycks vi alltså stå kvar med inget annat än den (av polisen?) redan inledningsvis föreslagna motivbilden om ett svartsjukedrama.

Enligt ett par tusen inlägg här i tråden skall alltså SD ha dödat LW för att hon inte ville ha sex med honom, och enligt ett par tusen andra inlägg skall han ha dödat henne för att hon var så efterhängsen och ville ha sex.

Det bidde en tummetott av det här "caset" mot SD:
https://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4ster_Skr%C3%A4ddare

Vilken man skulle döda en kvinna som är efterhängsen och vill ha sex 🤣
Citera
2018-07-29, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vilken man skulle döda en kvinna som är efterhängsen och vill ha sex 🤣
He he, nej det behövs nog något mer här: någon som gör något som ogillas starkt och som får digitalt hot men ändå är motsträvig? (Obs frågetecknet!)
Senast redigerad av VigosRos 2018-07-29 kl. 13:11.
Citera
2018-07-29, 13:10
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Apropå ”skäligen misstänkt”:

Det verkar som om det kan ”översättas” med
•Halvfullt
eller
•Halvtomt

Vissa tycker att SD är bara skäligen misstänkt.
Andra att han är åtminstone skäligen misstänkt.

Tror att det är ”in the eye of the beholder” så att säga, och den ene inte kommer att kunna övertyga den andre hur många gånger man än framför sina argument.

Innan misstankarna helt avskrivs alternativt stärks så tror jag att det är meningslöst att dryfta just detta.

Det är bara min personliga åsikt.
Citera
2018-07-29, 13:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Enligt ett av dina tidigare inlägg så var det år 2008
som LW och UW skilde sig!

Jag ber om ursäkt.
Jag måste ha sett den uppgiften någonstans
i tråden och sedan glömt bort det.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-07-29 kl. 13:35.
Citera
2018-07-29, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Oj, HD måste vara övertygad om hans oskuld eller själv vara inblandad.

Alternativt sitter på information om händelsen som gör att han måste delta mer aktivt i tonårsaktiviteter och laga krubbet? Hon kanske bara är Klok, så länge han är på fri fot?
Citera
2018-07-29, 13:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Oj, HD måste vara övertygad om hans oskuld eller själv vara inblandad.

Eller så bryr hon sig inte?
Som med otroheten.
Citera
2018-07-29, 13:29
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Har någon kollat när han lämnade in skilamässoansökan?

Om han skilde sig pga LW
så förstår man ju om han är
bitter.

Det finns väldigt mycket foton
på ML och LW tillsammans från 2016
i GeoCachLoggern.
Var det så seriöst så att LW ville
bryta förhållandet med SD?
Därav incidenten i bilen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera