2018-07-10, 00:08
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Jo det håller ju tråden vid liv, men går det framåt?
Allt har sin tid.Idag vet vi att hon lämnade stadshotellet vid 02-tiden....

Förövrigt såhär allmänt,bär man pilotbrollor mitt i natten? Kan man inte jämföra dom med solglasögon?
Citera
2018-07-10, 00:37
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Varför skulle du veta något om mitt ursäktande PM till Prinzezzan? Det var just därför som jag skrev PM:et till Prinzezzan – för att det skulle vara bara mellan oss två. För det delas och läcks väl inte, hoppas jag?! Det låter nästan som att du hade förväntat dig att veta, att du känner dig förbigången på något märkligt sätt. Men kort: I PM:et bad jag Prinzezzan om ursäkt för mitt beteende på det rent personliga planet under en infekterad period. Bara det. Själva "sakfrågan" berördes inte, utan den lever sitt eget liv.

Nu säger jag som Prinzezzan: Nu är jag klar med detta!

Exakt, det faller ju på sin egen orimlighet så det var därför jag ställde ett par frågor.

Jag är endast intresserad av att få veta hur du ser på Prinzezzan i dagsläget med tanke på det tidigare infekterade läget och hur DU gick an förr! Men när jag tar upp saken verkar du bli paranoid och antyder både det ena och det andra - som t.ex. när du skriver att du får känslan av att jag vill antyda att du "går på" vad jag anser vara Prinzezzans "finter" osv. - ta och lugna ner dig!
Citera
2018-07-10, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Lite OT men:
(FB) Man hittad död Töreboda - 9/7-18

Familjen H*lmdahl igen! Har ju nämnts då och då här, och också inblandade i hundvittnets sons död.
*=o
Frågan kom upp i min skalle med när jag läste om ännu ett mord. Slog bort det men det är ju inte en omöjlighet.
Citera
2018-07-10, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Lite OT men:
(FB) Man hittad död Töreboda - 9/7-18

Familjen H*lmdahl igen! Har ju nämnts då och då här, och också inblandade i hundvittnets sons död.
*=o
Verkligen inte OT. Som du skriver så har han nämnts här tidigare några gånger. Förutom inblandning i hundvittnets sons död så har ju även B*unos son haft ihjäl sin kusin. Sådan far sådan son...... Hursomhelst, inga Einsteins direkt, Tidan och Moholm är ju inte känt för det. Inavel och pundare deluxe. Två hålor nära Töreboda och de flesta på min tid valde att åka till Mariestad om man ville gå ut. Antar att det är så nu också. Han är ju född -69.....
Citera
2018-07-10, 13:27
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Om detta stämmer, Prinzezzan, är det hög tid att du skriver ut motivet. Hade BW motiv och i så fall vilket?

O källan sen då......
Skämt o sido, klart det är intressant men han kan ju haft hur starkt motiv som helst utan att börja svettas så länge han uppges ha ett vattentätt alibi. Man skulle alltså bra gärna även vilja veta så mycket som möjligt om detta kvinnliga alibi. Inget har väl framkommit som med någon större säkerhet kan hävda att han hade flickvän/sambo vid tillfället. Det sägs att han ragga ganska hårt på en tjej på festen i Radbyn men dissade, innan han fuöl o sur for in till stad.
Citera
2018-07-10, 15:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Hela denna idé med KM eller pilotglasögon är befängd. KM var med i taxin. KM var med på festen. KM var högst intresserad av Helena på hotellet. När polisen utreder hennes försvinnande förhörs alla som var på hotellet och festen och ingen misstanke väcks ?
Observationen på bron borde vara en del av det som väcker misstanke mot KM.
Nä jag tror inte på detta senaste heta spår.

Själva spåret "mannen med pilotglasögon" är det inget fel på, det är ett hett spår, problemet är att fel person har pekats ut i tråden.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-10 kl. 15:11.
Citera
2018-07-10, 15:50
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Koppling till BW. En person som florerat långt ut i periferin. Inte speciellt het. Visar det sig att BW alibi är påhitt kommer han dock i en annan dager. Källa påstår sig tämligen säker på att JE var med på förfesten i Töreboda. Om han även var med på Stadt är oklart.

Dra inga förhastade växlar kring honom just nu.

-Finns det verkligen ingen som kan bekräfta eller dementera BW alibi?

Inte speciellt het? koppling till BW, din källa är tämligen säker på att JE var med på förfesten i Töreboda. Hur många killar tror du var med på PWs inflyttningsfest i Töreboda, knappast fler än 20, glöm inte att en av dessa ÄR "mannen med pilotglasögon". PW70 fyller på i tråden att JE var gladögonprydd - och han är fortfarande "inte speciellt het"?
BW - en av dom hetaste kandidaterna, nära vän till HA och UA, dessutom umgicks han med JE, sannolikheten är därmed stor att även han kan ha varit med på förfesten anser jag. Det enda som egentligen motsäger detta är ett "rykte" att han strax före kl 02:00 ska ha lämnat en fest i Radbyn. Ponera att han nu verkligen var i Radbyn, när kom han dit? Kl. 01:00? och vart var han i sådant fall innan? på PWs inflyttningsfest? var han ens där överhuvudtaget?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-10 kl. 15:55.
Citera
2018-07-10, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Inte speciellt het? koppling till BW, din källa är tämligen säker på att JE var med på förfesten i Töreboda. Hur många killar tror du var med på PWs inflyttningsfest i Töreboda, knappast fler än 20, glöm inte att en av dessa ÄR "mannen med pilotglasögon". PW70 fyller på i tråden att JE var gladögonprydd - och han är fortfarande "inte speciellt het"?
BW - en av dom hetaste kandidaterna, nära vän till HA och UA, dessutom umgicks han med JE, sannolikheten är därmed stor att även han kan ha varit med på förfesten anser jag. Det enda som egentligen motsäger detta är ett "rykte" att han strax före kl 02:00 ska ha lämnat en fest i Radbyn. Ponera att han nu verkligen var i Radbyn, när kom han dit? Kl. 01:00? och vart var han i sådant fall innan? på PWs inflyttningsfest? var han ens där överhuvudtaget?

Tycker det är bra att du kommer in med din kandidat BW - vill du lyfta bort KM helt?- han har ju trots allt varit på förhör o han har ju mycket att förklara både privat o i arbetet. Vilka 2 vill du ha vid bilen? PU el KM el JE eller någon annan? Fått nåt "het" ingång eller bara spekulation gällande BW?
Senast redigerad av Hardbeck 2018-07-10 kl. 22:02.
Citera
2018-07-10, 23:55
Medlem
Citat:
Själva spåret "mannen med pilotglasögon" är det inget fel på, det är ett hett spår, problemet är att fel person har pekats ut i tråden.

Tidigare sa du tvärtom. Vad har fått dig att ändra dig förutom din tro eller leklust? Tror inte du besvarat detta faktiskt. Kom igen, ut med något substantiellt så du övertygar oss.
Citera
2018-07-11, 00:49
Medlem
Citat:

Jag tänker så här. Om mmpg var med i taxin till hotellet om han var på Helena inne på hotellet och om han lånat Helena pengar till telefonen så krävs något extra ordinärt för att polisen skulle glömma mmpg. Han borde framstå som prime suspect även om den sista bro observationen hamnat på avvägar.
Hela hans betende runt Helena är i högsta grad misstänkt. Polisen måste redan innan bro observationen förstått att denna man kan vara helenas baneman.
Citera
2018-07-11, 01:44
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Jag tänker så här. Om mmpg var med i taxin till hotellet om han var på Helena inne på hotellet och om han lånat Helena pengar till telefonen så krävs något extra ordinärt för att polisen skulle glömma mmpg. Han borde framstå som prime suspect även om den sista bro observationen hamnat på avvägar.
Hela hans betende runt Helena är i högsta grad misstänkt. Polisen måste redan innan bro observationen förstått att denna man kan vara helenas baneman.

Nej tvärtom! orsaken till att fallet inte är löst är förmodligen just det faktum att polisen aldrig förstod att den här killen var Helenas baneman pga "rådande omständigheter" i kombination med dåligt/uselt polisarbete i synnerhet inledningsvis.

Jag tänker precis som du, att det krävs vissa speciella förutsättningar och något extra ordinärt för att polisen ska "missa" den här killen som åkte med HA och UA i taxin, som av vittnen (förmodligen ej HAs vänkrets) upplevdes som efterhängsen inne på stadt och som strax innan stängning sågs betala hennes samtal.
Man kan utgå ifrån att ju närmare den här killen stod systrarna desto mindre intressant var han för polisen, förmodligen var han en av deras närmsta vänner och dessa vittnade givetvis till hans fördel. Lägg därefter till att den här killen är med och startar skallgång och även en insamling...

Beskrivningen ovan, hans misstänkta beteende efter försvinnandet m.m. passar som handsken perfekt in på en person - BW.
Som om detta inte vore nog.. kan även tilläggas att B*örn hade samma promenadväg hem från stadt som HA och han bodde dessutom alldeles intill bron där "brovittnet" gjorde den sista iakttagelsen. Han kände även mycket väl tiil stigen/genvägen genom kohagen som systrarna brukade ta. Vid tidpunkten för försvinnandet ska BW även haft tillgång till en mindre vit Opel. Avslutningsvis är han en av de allra sista som ser HA innan hon försvinner och han han är definitivt den sista i bekantskapskretsen som ser henne i livet.

Att radioföljetongen gjordes först hela 26 år efter försvinnandet kan bero på att det här har tagit väldigt lång tid för systrarna, familjen och andra nära vänner att inse, dvs att Helenas baneman med stor sannolikhet är den dom kanske litade på mest, deras förtrogne vän, helylle-killen som tycktes göra allt för att hon skulle hittas...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-11 kl. 02:16.
Citera
2018-07-11, 06:39
Medlem
Lubbe75 du tog reda på att KM systrar hade en Nissan micra. Är det konstaterat eller kan det ha varit en Nissan bluebird?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in