Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Rätt underlig match igår egentligen.
Vi släppte till 3-4 hörnor innan 10 minuter var gångna, vi släppte till andra chanser med. Med lite skärpa (=bättre forwards) hade det stått 0-2 på anslagstavlan redan då och vi hade varit djupt försjukna i krisläge för resten av säsongen för det hade vi aldrig vänt.
Istället gör då den spelare folk spyr galla över i Omar en balja en stund senare och visar att han ska spela just centralt längst fram. Det är lite av typen "han kan inte skjuta, han kan inte nicka, han kan inte dribbla och han kan inte hantera en boll men han gör mål i boxen" och det är just i boxen han ska vara, inte förpassad till en kant. Sedan skapade han ju under matchen lägen för andra med.
Dock är det skrämmande totalt sett att vi faktiskt kommer undan med blotta förskräckelsen mot BP hemma. Siffrorna kan ju antyda något helt annat men BP kunde som sagt mycket väl ha haft ledningen med ett par baljor tidigt och även efter vårt 1-0 hade dom ju väl så många chanser att vända.
Speciellt då givetvis straffen som planens sämste spelare Da Graca orsakade, den killen måste ha fått sina chanser nu.
Hade BP satt straffen hade dom vänt och vunnit det är jag helt övertygad om.
Otroligt sköna tre poäng iaf, som minst fem pinnar ner till kvalplatsen efter måndag och lite andrum.
Förövrigt var det ju underbart att se PaKa igen, jag har ju tvivlat på att hans kropp håller för allsvenskan och det betvivlar jag ännu men det är en fröjd att se honom hoppa in igen.
Nu kan man resa ner till Kalmar på lördag med lite mer lugn i kroppen.
Hur var Ohlsson på Emils plats och hur var Affane?
Det jag tänker på är om Emil lämnar, kan då Ohlsson ta hans plats?
Inget inhopp från Ingebrigtsen känns väldigt märkligt. Att man väljer att byta in Paka som varit borta i ett tiotal år före känns verkligen märkligt.
Och hur man kan gnälla på Omar förstår jag inte. Också helt tokigt.