2018-07-29, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
De är redan integrerade i Iran och lär ofta även ha medborgarskap i Iran. Många har bott hela sina liv i Iran.

Nej, de har inte ofta medborgarskap i Iran. Iran är inte som Sverige att man kvalificerar sig för medborgarskap genom att ha bott i landet i fyra-fem år. Afganer är även exkluderade från att ta många jobb i Iran så man har valt att inte helt integrera dem.
Senast redigerad av Kustartilleriet 2018-07-29 kl. 10:43.
Citera
2018-07-29, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Detta bör anmälas och utredas. Att med påtryckningar försöka påverka hur folk röstar är ett hot mot demokratin!

Det har de varit länge vilket Sverige regering har visat att dom inte bryr sig om det.
Citera
2018-07-29, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Mest obehagligt tycker jag att det är att de kommer att stå utanför vallokalerna. Ett sorts STASI maskerat bakom leenden och handhjärtan.

Jag undrar om de kommer ha utsända därinne - det är ju inte som om det är dolt vilka valsedlar folk plockar åt sig därinne.

Och? Vad gör det om någon ser vilka valsedlar man tar? Kan man inte stå för vad man röstar på kanske man inte bör ha rösträtt?
Citera
2018-07-29, 11:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Och? Vad gör det om någon ser vilka valsedlar man tar? Kan man inte stå för vad man röstar på kanske man inte bör ha rösträtt?
Nu har vi iofs. valhemlighet i Sverige som är lagstadgad. Men jag har ändå en lite snabb följdfråga till herr Husvagn: Vad röstar ni själv på?
Citera
2018-07-29, 11:06
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Så du menar att vi inte borde ha valhemlighet i Sverige?
Citera
2018-07-29, 11:08
Medlem
Det var mig allt en fet samla fula kärringar!! Lögnaktiga feta afghanknullare.

”Du ska inte bara läsa vad partiet står för utan också det som sägs mellan raderna”. Jasså det låter inte så mycket att vara källkritisk utan man ska lyssna på dessa kioskmongon vad det egentligen står mellan raderna!

Ser jag dessa utanför någon vallokal kommer jag gå fram och säga vad jag röstar på, blir dom sura så kommer jag ringa snuten och anmäla dom för hot mot demokrati ”om det går å göra någon sån anmälan”.

Tar polisen inte mig på ansvar så kommer jag åka ut med min softairgun med 300 skott i magget, 128m/s i rånarluva och göra en driveby.

Detta för att skydda demokratin.
Citera
2018-07-29, 11:13
Medlem
Citat:

Är du mentalt efterbliven? Att fråga någon vad dom röstade på back in the days var riktigt oförskämd!

Menar du det är konstigt folk vill ha sin privata åsikt och inte argumentera med folk som dig? Hotfulla idioter som ska skrämmas.

Vi levde i harmoni innan pk-folket började med häxjakt och ta in massinvandring som började våldta, mörda, knarkhandel och horhandel osvosv.

Vårat land är under attack och vi svenskar och svenskar med invandrarbakrund kommer att skydda detta land mot avskum, var så säker!
Citera
2018-07-29, 11:16
Medlem
Myhr1s avatar
Folk är nog kapabla att fatta sina beslut själva utan efterbliven påverkan.
Citera
2018-07-29, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nu har vi iofs. valhemlighet i Sverige som är lagstadgad. Men jag har ändå en lite snabb följdfråga till herr Husvagn: Vad röstar ni själv på?

De valen då jag har röstat har jag röstat två gånger på s, en gång på mp. I kommunalvalet även på v någon gång.
Citera
2018-07-29, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Så du menar att vi inte borde ha valhemlighet i Sverige?

Egentligen är jag emot hela partipolitiken och parlamentarismen. Demokrati borde innebära mer än en lapp i en låda vart fjärde år. Jag tycker politik borde utgå från det lokala engagemanget och sedan vidare via olika beslutsnivåer så att beslutet inte tas längre bort än vad som är nödvändigt. Då krävs att folk kan stå för sina åsikter så att man vet var man har dem.
Citera
2018-07-29, 11:27
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
De valen då jag har röstat har jag röstat två gånger på s, en gång på mp. I kommunalvalet även på v någon gång.

Jasså jasså det lurkar en stalinist bland oss.
Citera
2018-07-29, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fLASH11
Är du mentalt efterbliven? Att fråga någon vad dom röstade på back in the days var riktigt oförskämd!

Menar du det är konstigt folk vill ha sin privata åsikt och inte argumentera med folk som dig? Hotfulla idioter som ska skrämmas.

Vi levde i harmoni innan pk-folket började med häxjakt och ta in massinvandring som började våldta, mörda, knarkhandel och horhandel osvosv.

Vårat land är under attack och vi svenskar och svenskar med invandrarbakrund kommer att skydda detta land mot avskum, var så säker!

Jag tror inte att du ska vara alltför säker på att ”svenskar med invandrarbakgrund” står på din sida. Inte heller mindre bemedlade svenskar. Det finns en enorm misstro, ja rentav hat, mot över- och medelklass bland gräsrötterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in