2018-07-28, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
För att en användare tydligen inte trodde det finns regler för det.
Min högst ovetenskapliga poll ger vid handen att ca hälften av mina bekanta inom vården inte har ringar ens till vardags.

Så, nu kan vi lägga hygien inom vården till handlingarna.

Förstår du syftade på mig, men tack för omtanken jag vet hur hygienen ska ske!
Återigen så fungerar inte reglera överallt.

Var fasiken har jag skrivit att det inte finns regler?

Det är både läkare ssk usk bm som bär både ringar, halsband, klockor, har lösnaglar.
Poppis med klocka med stegräknare för några för se hur mycke det får springas.

Att SD springer runt med sin ring trots dom är skilda är upp till honom! Jag skulle då inte gjort det om jag låg i skilsmässa

Edit: Vi får inte vika upp byxorna men vi måste i den här värmen
Senast redigerad av Banannn 2018-07-28 kl. 21:47.
Citera
2018-07-28, 21:45
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Vet inte. Det jag vet är att ML och LW hade en relation som dom även var öppna med gentemot vissa vänner och LWs barn. Jag hade ingen aning om att ML var gift.

Tack för detta svar! Jaha. Inget avancerat hemlighetsmakeri kring ”romansen” då nej, vad jag förstår. LW:s barn samt vissa vänner visste vad som försiggick.
Citera
2018-07-28, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack för svar. Nu får jag snart rita en mängd streckgubbar och gummor på papper och skriva initialer ovanför och information under var och en, för att kunna hålla isär alla hittills nämnda personer i tråden. Du har koll på geocacharna, vad jag förstår. Bra! ML var alltså gift samtidigt som han hade upprepade ”intima affärer” med LW? Den senaste eventuellt i vintras? Han var i USA men kom hem innan LW mördades, om jag förstått det rätt? Det är möjligt att ML ville mer än LW i det långa loppet. Vem vet? Jag kan bara spekulera.
Jag har en liten excelmatris.... intresserad?!

Ja, ML kändes redan initialt att nått var fel. Sedan kom det bara mer och mer.
Först så kunde han inte vara GM, för han var i USA. Detta var fel visade det sig (han behöver inte själv försökt mörka det, utan missförstånd). Han kom hem på söndagen verkar det som. Geocachade under måndagen med in annan (inte på kvällen). Han gör uppehåll i sitt cachande på någon dag eller så, men nu cachade han inte alls under resten av den veckan.

Hans relation med LW tidigare vet jag inte. Många säger att SD och LW höll på sedan 6år tillbaka. Den uppgiften är osäker och inte verifierad. Oavsett, så verkar ML och LW strulat innan eller samtidigt som LW höll på med SD.
Mer intressant är just att dom hittat tillbaka under vintern, fram till Läckö eventet, då LW verkar varit med BeholderX. Ett par vittnen hör och ser ML vara irriterad på LW över BeholderX, som dom uppfattar det. Det var ML och LW som åkte ned redan innan eventet och bodde ihop (Självklart kan dom göra det som vänner, och gjorde säkert det, men jag tror att ML ville mer, mycket mer, och hoppades på mer).

Strax efter åker ML till USA och sedan dagen efter han återvänder från USA dör LW.
Citera
2018-07-28, 21:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Förstår du syftade på mig, men tack för omtanken jag vet hur hygienen ska ske!
Återigen så fungerar inte reglera överallt.

Var fasiken har jag skrivit att det inte finns regler?

Det är både läkare ssk usk bm som bär både ringar, halsband, klockor, har lösnaglar.
Poppis med klocka med stegräknare för några för se hur mycke det får springas.

Att SD springer runt med sin ring trots dom är skilda är upp till honom! Jag skulle då inte gjort det om jag låg i skilsmässa

Edit: Vi får inte vika upp byxorna men vi måste i den här värmen
Du skrev:
Citat:
Var står det skrivet att man inte får ha ringar och halsband etc på sig?

Om ni inte ens kan sköta det basala på din arbetsplats hoppas jag slippa besöka den
Citera
2018-07-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Vet inte. Det jag vet är att ML och LW hade en relation som dom även var öppna med gentemot vissa vänner och LWs barn. Jag hade ingen aning om att ML var gift.
När i tiden var detta?
Citera
2018-07-28, 21:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Inte ens de gifta?

Ringärendet startades genom frågan om HD bar ring när hennes man SD gjorde det. Det påstods att hon inte gjorde det och det i sin tur förklarades med att hon är sjuksköterska.
Kan lika gärna handla om att HD ville markera mot SD för hans otrohet med LW och därför lagt sin vigselring i smyckeskrinet.

Ja, hygienfrågan får du gärna lägga till handlingarna bäst du vill.

Om du läser mitt inlägg om ringen igen så skrev jag att "anledning kan vara" att hon är SSK eftersom ringen saknades även när deras äktenskap var bra.
Jag har inte påstått att det verkligen är den anledningen, Men eftersom jag känner till reglerna på sjukhus o.s.v. så gjorde jag den kopplingen.
Jag känner också en del som jobbar inom vården och sedan glömmer ta på sig ringen på fritiden direkt när de kommer hem.
Citera
2018-07-28, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du skrev:

Om ni inte ens kan sköta det basala på din arbetsplats hoppas jag slippa besöka den

Du har eller träffar säkert på många läkare ssk usk som både använder
Ringar , klocker , halsband , kvinnor med lösnaglar och nagellack.

Så då är det ” många som inte följer det ”
Senast redigerad av Banannn 2018-07-28 kl. 22:09.
Citera
2018-07-28, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om du läser mitt inlägg om ringen igen så skrev jag att "anledning kan vara" att hon är SSK eftersom ringen saknades även när deras äktenskap var bra.
Jag har inte påstått att det verkligen är den anledningen, Men eftersom jag känner till reglerna på sjukhus o.s.v. så gjorde jag den kopplingen.
Jag känner också en del som jobbar inom vården och sedan glömmer ta på sig ringen på fritiden direkt när de kommer hem.
Ok, tack för att du redde ut det!

Det du skriver om att HD haft det bra med SD: var det även under den tid då HD visste att maken SD "besökte" LW?
Alltså, fanns det i deras relation ett sånt tillåtande slash accepterande av otrohet mellan SD och LW?
Ber om ursäkt om du eller nån annan redan svarat på en sån fråga.
Citera
2018-07-28, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Varför tycker du att just toppsningen är så viktig? Vet du om främmande DNA har hittats på Lenas kropp och om den i så fall inte har gått att matcha till misstänkt gärningsman? Endast om så är fallet är en masstopsning befogad. Att topsa alla förhörda inom utredningen är ju ett väldigt slöseri med resurser om det inte är nödvändigt.
För ett par år sedan såg jag ett program, då sa polisen att dom topsar gärna mängd runt ett fall, för det händer att dom får träff på andra olösta fall på det sättet. Det är ena anledningen.

Ett annat är uttalandet om jätte mycket bevisning, tillsammans med att mordet verkar vara i affekt. Då bör DNA ha utfällts.
OM dom hittat DNA, så är analyserna inte så långvariga och OM det är SD (jämförbar DNA), så skulle han sitta inne, vilket han inte verkar göra....
Citera
2018-07-28, 22:10
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
MV skriver att det inte finns brist på vittnen som hört av sig.
Varför skulle inte synvittnet vara en av dessa ?
Jag tror på MV när hen skriver att hen inte vet om det finns ett synvittne.

Provocerande att du fortsätter slingra dig om att du misstagit dig om synvittnet som så många trott på.
Moralensväktare skriver : "Jag vet inte om det verkligen finns ett vittne till som sett SD ute den aktuella kvällen /natten."

1. Tror du inte MV skulle veta om det funnits ett vittne som sett SD ute vid aktuell plats och tidpunkt?
2. Har du kontaktat din källa för att kontrollera uppgifterna som du lovar varje gång dina uppgifter blivit ifrågasatt?
3 . Varför kontaktar du inte polisen med dina uppgifter.?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-28 kl. 22:14.
Citera
2018-07-28, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Inte ens de gifta?

Ringärendet startades genom frågan om HD bar ring när hennes man SD gjorde det. Det påstods att hon inte gjorde det och det i sin tur förklarades med att hon är sjuksköterska.
Kan lika gärna handla om att HD ville markera mot SD för hans otrohet med LW och därför lagt sin vigselring i smyckeskrinet.

Ja, hygienfrågan får du gärna lägga till handlingarna bäst du vill.

Här är en bild på paret Davidsson för några dagar sedan endast SD som bär ring.

http://forumbilder.se/H7H7M/66a891e5-5585-4fcb-b8fd-3bea0e412fc6
Citera
2018-07-28, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
När i tiden var detta?

2015 men jag måste dubbelkolla det innan jag törs äta upp min hatt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto