2018-07-28, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Gustav och Eric spelade förresten Lisa Nilsson i en podd tidigare i somras, då ovetande om att hon senare skulle reagera så starkt på pamfletten.

Nåväl, det är minst sagt rundgång i denna tråd om opinionsmätningar och false flag (haha).

Skulle istället vara roligt att höra era förutsägelser om hur valturnén kommer fortskrida, vilket slags uppmärksamhet Afs kommer få i riks- och lokalmedia och om det kommer bli stök.

Almedalen visade att ett litet parti kunde hävda sig bra på plats (kanske inte i media) vilket talar för att alla kommande torgmöten också kommer slå igenom bruset från övriga, trötta etablissemangspartier.

Jag tror att de kommer få en del uppmärksamhet i lokaltidningar. Typ en ledare som handlar om hur rasistiskt Sverige är, så tar man SD o AfS som exempel. Motdemonstrationer/sabotage tror jag inte kommer ske jättemycket. Isåfall blir det på ställen där vänstern typiskt sett är stark, typ Uppsala, Umeå osv. Då är jag mer "rädd" för att invandrargäng ska komma och hota/störa/skapa bråk, men jag tror inte det kommer ske i särskilt stor utsträckning heller. Och om det sker är det bra reklam för AfS.

Det blir nog väldigt många fler som får upp ögonen för AfS, och på de ställen där mångkulturen verkligen har havererat finns det många röster att värva.
Citera
2018-07-28, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Jag tror att de kommer få en del uppmärksamhet i lokaltidningar.

Dalarnas Tidningar skriver om Alternativ för Sverige.

Citat:
Politiken marknadsförs nu i en nationell kampanj där man har skapat ett fiktivt ”Återvandringsverk”. Med en variant av Migrationsverkets logotyp och en broschyr med titeln ”Information till dig som ska återvandra” sprider man nu sin propaganda till brevlådor runtom i landet.

https://www.dt.se/artikel/opinion/ledare/emma-hoen-bustos-propagandan-ar-vedervardig-och-visar-att-framlingsfientlighet-ar-en-kapplopning-mot -avgrunden
Citera
2018-07-28, 15:24
Medlem
wwrs avatar
Hade inte SD polisbeskydd vid valstugorna, eller kanske fortfarande har?
Det här gänget lär väl behöva ett SWAT-team? K har dock ett års träning i strid i bebyggelse.
Bara det blir konflikt och rubriker så. Att attrahera väljare förefaller vara sekundärt för AfS ("militärpartiet").
Senast redigerad av wwr 2018-07-28 kl. 15:27.
Citera
2018-07-28, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hade inte SD polisbeskydd vid valstugorna, eller kanske fortfarande har?
Det här gänget lär väl behöva ett SWAT-team? K har dock ett års träning i strid i bebyggelse.
Bara det blir konflikt och rubriker så. Att attrahera väljare förefaller vara sekundärt för AfS ("militärpartiet").
Kan inte minnas att det var några större problem när SvP genomförde sin valturné 2014. Det var protester på några orter, men inget extremt.

Plebvänsterns protesterande måste till stor del förstås som rituellt. De protesterar för att man ska det inom deras subkultur, inte för att de egentligen tror att det ska leda till nåt.

Georges Sorel beskrev hur han på sin tid hade varit vänster för att han tyckte det var coolt med stora strejker och protester. Dagens vänstermänniskor har dragit det här ett snäpp längre - de strejkar och protesterar för att återskapa stämningen från popmusik som de tycker är cool. De går inte till källan för att de gillade ritualen. De går till ritualen för att de gillade simuleringen av ritualen.
Citera
2018-07-28, 16:09
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Kan inte minnas att det var några större problem när SvP genomförde sin valturné 2014. Det var protester på några orter, men inget extremt.

Plebvänsterns protesterande måste till stor del förstås som rituellt. De protesterar för att man ska det inom deras subkultur, inte för att de egentligen tror att det ska leda till nåt.

Georges Sorel beskrev hur han på sin tid hade varit vänster för att han tyckte det var coolt med stora strejker och protester. Dagens vänstermänniskor har dragit det här ett snäpp längre - de strejkar och protesterar för att återskapa stämningen från popmusik som de tycker är cool. De går inte till källan för att de gillade ritualen. De går till ritualen för att de gillade simuleringen av ritualen.
Jag har ingen kapacitet att bedöma läget på gatorna, men fråga kan man ju alltid.

Jag är så gammal att jag kopplar till velourveggare i näbbkängor, Palestinasjal och Kånken. De kanske inte finns kvar men typen utgör inget gravt fysiskt hot, trodde jag

Men efter att ha önskat utvisade trevlig resa, delat ut någon broschyr om att det är dags att packa etc, kommer inte massiva invandrargäng för att göra upp??

Jag har varit lite i Sverige på sistone att jag inte närmare känner till AfA eller vad de kallas numera

Hela upplägget går ut på att sprida hat, anser jag
Senast redigerad av wwr 2018-07-28 kl. 16:17.
Citera
2018-07-28, 16:26
Medlem
Citat:
Jag har ingen kapacitet att bedöma läget på gatorna, men fråga kan man ju alltid.

Jag är så gammal att jag kopplar till velourveggare i näbbkängor, Palestinasjal och Kånken. De kanske inte finns kvar men typen utgör inget gravt fysiskt hot, trodde jag

Men efter att ha önskat utvisade trevlig resa, delat ut någon broschyr om att det är dags att packa etc, kommer inte massiva invandrargäng för att göra upp??

Jag har varit lite i Sverige på sistone att jag inte närmare känner till AfA eller vad de kallas numera

Hela upplägget går ut på att sprida hat, anser jag
Jag tror att t.ex. Afa med entourage har haft lite svårt att samla anhängare i samma utsträckning som tidigare.
Även för de mest inbitna feministerna, verkar det ha gått upp ett liljeholms, om vad som är orsaken till kvinnors alltmer utsatta position i samhället.
Citera
2018-07-28, 16:28
Medlem
Sverigebilden intervjuar Mikael Jansson om stenkastningen mot Alternativ för Sverige i Kortedala.

https://www.youtube.com/watch?v=gpDfTRG1Wis
Citera
2018-07-28, 17:00
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Jag tror att t.ex. Afa med entourage har haft lite svårt att samla anhängare i samma utsträckning som tidigare.
Även för de mest inbitna feministerna, verkar det ha gått upp ett liljeholms, om vad som är orsaken till kvinnors alltmer utsatta position i samhället.
Att de som styr samhället är betjänta av konflikt anser jag stå utom allt tvivel. Jag tror alltså även att AfS sponsras från samma källa.

Men varför skulle de sprida konflikt mellan invandrare och svennar inför valet? Det kunde gynna SD. Fast AfS har ju tjänat ihop till en del motstånd, kan man väl säga, och om media vänder och vinklar oroligheter till AfS nackdel så gynnas det sedvanliga narrativet.

Jag medger att det resonemanget inte är givet. Få se vad som händer. Vi får hoppas att du har rätt och att mitt resonemang bara kommer att vara hypotetiskt.
Senast redigerad av wwr 2018-07-28 kl. 17:05.
Citera
2018-07-28, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Lisa Nilsson reagerar på Alternativ för Sveriges valfolder:

https://twitter.com/kwidewitt/status/1022844233345052673

Kul att AFS börjar märkas det behövs.
Citera
2018-07-28, 18:28
Medlem
Citat:
Att de som styr samhället är betjänta av konflikt anser jag stå utom allt tvivel. Jag tror alltså även att AfS sponsras från samma källa.

Men varför skulle de sprida konflikt mellan invandrare och svennar inför valet? Det kunde gynna SD. Fast AfS har ju tjänat ihop till en del motstånd, kan man väl säga, och om media vänder och vinklar oroligheter till AfS nackdel så gynnas det sedvanliga narrativet.

Jag medger att det resonemanget inte är givet. Få se vad som händer. Vi får hoppas att du har rätt och att mitt resonemang bara kommer att vara hypotetiskt.
Vilken sponsor menar ni att det skulle vara?
Jag tror inte nån medvetet försöker sprida konflikt mellan svenskar och invandrare, utan att det sker mer per automatik, pga vänstern och invandrare är irrationella och saknar förmågan till att föra normala konversationer.
Sett till mig själv, så skulle jag inte som aktivist bry mig nämnvärt om vad andra tycker, varken om mig eller om den åsikt jag har.
Citera
2018-07-28, 19:11
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Vilken sponsor menar ni att det skulle vara?
Jag tror inte nån medvetet försöker sprida konflikt mellan svenskar och invandrare, utan att det sker mer per automatik, pga vänstern och invandrare är irrationella och saknar förmågan till att föra normala konversationer.
Sett till mig själv, så skulle jag inte som aktivist bry mig nämnvärt om vad andra tycker, varken om mig eller om den åsikt jag har.
Jag kan inte ge något namn på vem som betalar. När jag ser AfS aktivitet gissar jag bara att partiet betalas från "globalistiskt håll". Dessa är betjänta av konflikt mellan grupper i samhället.
Citera
2018-07-28, 19:18
Bannlyst
Citat:
Jag kan inte ge något namn på vem som betalar. När jag ser AfS aktivitet gissar jag bara att partiet betalas från "globalistiskt håll". Dessa är betjänta av konflikt mellan grupper i samhället.
Jag kan inte se efter jag skannat samtliga i partiledningen att de skulle vara NWO.
Jag har sofistikerade metoder när jag analyserar personer.

Men jag hittar inga resultat.
Inte för tillfället.

Ett annat parti är dock totalt jävla infiltrerat med dessa avskum till globalister och bankirer.
Det blinkar fucking rött på skärmen och det ryker i PC'n efter man fått fram sökresultaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in