Citat:
Ursprungligen postat av
Avblattning
Kan inte minnas att det var några större problem när SvP genomförde sin valturné 2014. Det var protester på några orter, men inget extremt.
Plebvänsterns protesterande måste till stor del förstås som rituellt. De protesterar för att man ska det inom deras subkultur, inte för att de egentligen tror att det ska leda till nåt.
Georges Sorel beskrev hur han på sin tid hade varit vänster för att han tyckte det var coolt med stora strejker och protester. Dagens vänstermänniskor har dragit det här ett snäpp längre - de strejkar och protesterar för att återskapa stämningen från popmusik som de tycker är cool. De går inte till källan för att de gillade ritualen. De går till ritualen för att de gillade simuleringen av ritualen.
Jag har ingen kapacitet att bedöma läget på gatorna, men fråga kan man ju alltid.
Jag är så gammal att jag kopplar till velourveggare i näbbkängor, Palestinasjal och Kånken. De kanske inte finns kvar men typen utgör inget gravt fysiskt hot, trodde jag
Men efter att ha önskat utvisade trevlig resa, delat ut någon broschyr om att det är dags att packa etc, kommer inte massiva invandrargäng för att göra upp??
Jag har varit lite i Sverige på sistone att jag inte närmare känner till AfA eller vad de kallas numera
Hela upplägget går ut på att sprida hat, anser jag