2018-07-28, 15:51
Medlem
Förklara gärna uttrycket 'spaningsmord', då det råder en del oklarheter här.
Citera
2018-07-28, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Hon rörde sig inte i invandrar kretsar. Brukar invandrare hänga i den tunneln på vardags nätter ?
Det behöver inte vara svenska invandrare inblandade heller.
Inte heller hennes vänner eller bekanta behöver vara inblandade
Flickan kan ha hamnat i något annat för henne främmande sällskap, och sammanhang.
I en tunnel-vilka tillbringar sin tid där på nätterna- det vet väl kanske de omkringboende.
Men hon hittades där- och det var stor avspärrning, så kanske har hon släpat sig till tunneln,själv. Brottsplatsen kan vara en helt annan plats,
grovt brott, torde tyda på svåra skador- då tänker kanske inte den skadade helt logiskt,
var man ska hitta hjälp.
Stackars flicka.
Citera
2018-07-28, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av durmazbrorsa
Förklara gärna uttrycket 'spaningsmord', då det råder en del oklarheter här.
Polisen utreder och kartlägger offrets sista dagar och arbetar på bred front.
Inga tecken på par-relations-drama, att relation mellan offret och hennes partner urartat.
POlisen arbetar förutsättningslöst-då gärningsman också kan ha varit en okänd person-eller
okända personer,
-som offret träffat av en slump.
Insamlandet av de tekninska spåren och dna blir extra viktiga.
Googla så kan du få en bättre beskrivning-om spaningsmord.
Citera
2018-07-28, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RolfPeterAndersson
Den här Adam, har/hade han dreadlocks?

Tänker du på en kille vid namn Adam med långa blonda dreads? Det är inte samma person isåfall.
Citera
2018-07-28, 17:44
Medlem
brianmolkos avatar

De kanske skrapar folk igen eller vad det heter
Citera
2018-07-28, 17:47
Medlem
Tjejen bodde på ett stödboende och där är det nolltolerans på alkohol, sen om hon den kvällen tagit ett dåligt beslut att avbryta den chans hon fått är vad jag förstår fortfarande inte klarlagt. Jag personligen tror hon var nykter.

Tunneln ifråga är inget tillhåll för nån törs jag lova, skulle vilja säga att den tiden, natten till en fredag, är det fullkomligt tomt överallt här i byn. Inget är öppet på torsdagkvällar, finns liksom ingen logik eller anledning att befinna sig ute den tiden i denna by.

Jag är rädd att hon legat där ett tag, risken är flera timmar då som sagt ingen brukar röra sig i de krokarna en natt mot fredag. Sista hundpromenaden tas nog av nån pensionär vid 11-tiden och nattskiftet vid industriområdet börjar kl tio o sen är det nog tomt där. Därmed blir det nog svårt med vittnen också tyvärr.

Kanske blev hon erbjuden en promenad med någon hon kände o det urartade men det är endast spekulationer.

Lider med de anhöriga och vi får hoppas polisen kan lyckas med sitt uppdrag att finna den skyldiga.
Citera
2018-07-28, 18:14
Medlem
Analyzatorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marsvin
Tjejen bodde på ett stödboende och där är det nolltolerans på alkohol, sen om hon den kvällen tagit ett dåligt beslut att avbryta den chans hon fått är vad jag förstår fortfarande inte klarlagt. Jag personligen tror hon var nykter.

Tunneln ifråga är inget tillhåll för nån törs jag lova, skulle vilja säga att den tiden, natten till en fredag, är det fullkomligt tomt överallt här i byn. Inget är öppet på torsdagkvällar, finns liksom ingen logik eller anledning att befinna sig ute den tiden i denna by.

Jag är rädd att hon legat där ett tag, risken är flera timmar då som sagt ingen brukar röra sig i de krokarna en natt mot fredag. Sista hundpromenaden tas nog av nån pensionär vid 11-tiden och nattskiftet vid industriområdet börjar kl tio o sen är det nog tomt där. Därmed blir det nog svårt med vittnen också tyvärr.

Kanske blev hon erbjuden en promenad med någon hon kände o det urartade men det är endast spekulationer.

Lider med de anhöriga och vi får hoppas polisen kan lyckas med sitt uppdrag att finna den skyldiga.
Finns väl en Hamnkrog som har öppet?
Citera
2018-07-28, 18:21
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Skribenten menade troligtvis vilka som utpekats här i tråden-
men jag kan tolkat fel-så klart.

Jag uppfattade som att någon skrev att "dom pissar på fel personer", inte apropå något som skrivits i tråden utan på grund av något annat som hänt, typ av polisen börjat ta kontakt med personer som man inte räknat med.
Citera
2018-07-28, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analyzatorn

Förvisso men den stänger senast 01.
Citera
2018-07-28, 18:28
Medlem
JackDeLarges avatar
Någon som kände eller var bekant med BO? Var det likt henne att ta sena promenader?
Citera
2018-07-28, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag uppfattade som att någon skrev att "dom pissar på fel personer", inte apropå något som skrivits i tråden utan på grund av något annat som hänt, typ av polisen börjat ta kontakt med personer som man inte räknat med.
jaha-så kan hen så klart menat.Bra-om polisen redan funnit de"otippade".
Citera
2018-07-28, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analyzatorn
De här dagarna kring mordet, var det något speciellt som tilldrog sig i samhället?
Något speciellt, som hade lockat dit utsocknes-eller så?
ÄR det många semesterfirande -med båtar, bor det många på hotellet eller camping, finns vandrarhem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in