Citat:
Ursprungligen postat av
flashback-nu
är du påtänd eller bara efterbliven? Jag kan garanterat säga att min OCD är så mycket värre än vad du nånsin kommer att ha under ditt liv!
Nej jag är inte hög. Varför använda funkofobiska uttryck? Jag kommer aldrig uppleva din OCD då jag inte har OCD. Mina diagnoser kommer vara jobbigare än dina, ur mitt perspektiv. Och dina kommer vara värre ur ditt, då vi inte kan uppleva varandras svårigheter.
Men du skrev en fråga om varför medicin inte funkar och jag svarade. Medicin funkar inte på alla. Och klart som fan att det inte funkar om du överdoserar.
Kbt funkar för många. Det var det jag fick för just mina tvångshandlingar. Nu kontrollerar jag inte längre allt 22x2 innan jag lämnar huset. Jag duschar inte så fort någon rör mig. Bara för att man är psykisk sjuk innebär inte det att man är sjuk för resten av livet.
Edit: Nu har jag samtalsbehandling och mediciner för mina andra svårigheter. Men att säga att man "alltid kommer vara sjuk" är ju riktigt sorligt. Då kan man ju likväl skita i hjälpen och ta sitt liv direkt? Massuicid av psyksjuka?