2018-07-28, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roddarn2180
Tror absolut att MSM kommer snappa upp detta och kabla ut. Om det kommer ge nån form av resultat dock låter jag vara osagt. Känns ju som att många människor som planerat att rösta ”omänskligt” redan bestämt sig och därför inte direkt kommer påverkas.
Självklart kommer de att lyckas. Antalet lokaler utan SD-sedlar kommer att mångdubblas, och väldigt få kommer att våga klaga på detta. Jag är övertygad om att SD förlorar procentenheter på detta, trots att det finns många härinne som ignorerar problemet.

Spara alltid de valsedlar som skickas hem till er!!
Citera
2018-07-28, 14:34
Medlem
Kul att de uppmanar till skadegörelse genom att be folk sätta upp klistermärken på annans egendom.

Citat:
Sätt upp klistermärken på oväntade platser så som toaletten på din arbetsplats.
Citera
2018-07-28, 14:38
Medlem
Gabriel2017s avatar
Det här är väl något som de har sökt och fått bidrag för? På mig låter det som nysvenska för valfusk, peppa väljare vid vallokalerna att rösta rätt. Det skulle behövas opartiska valobservatörer i årets val, tror att det kommer valfuskas mer än vanligt.
Citera
2018-07-28, 14:40
Medlem
Om jag ser dessa utanför min vallokalen jag kommer visa upp mina hemskickad AfS valsedlar och klappa dom i huvuden och göra handhjärtan.
Citera
2018-07-28, 14:41
Medlem
Lichtblicks avatar
Sånt här får mig att rösta NMR enbart för att jävlas med dom.
Citera
2018-07-28, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Mest obehagligt tycker jag att det är att de kommer att stå utanför vallokalerna. Ett sorts STASI maskerat bakom leenden och handhjärtan.

Jag undrar om de kommer ha utsända därinne - det är ju inte som om det är dolt vilka valsedlar folk plockar åt sig därinne.

Jag anade att något sådant här skulle ske i år. Jag tror faktiskt t. ex partier som SD kan tappa röster genom detta. Folk blir nervösa och t.om rädda.

I USA har det skett liknande där svarta pantrar medlemmar har stått utanför vallokaler för att hetsa vita att inte rösta Republikanskt oftast genom skrämseltaktik och rena hot.
Citera
2018-07-28, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Det verkar som om en frizon på 15 meter från vallokalen fri från påverkan är en vanlig begränsning . Undantaget verkar vara tysta valsedelsutdelare med en banderoll om sig.

Precis som jag uttryckte, men var hittade du de 15 meter som du skriver om?
Citera
2018-07-28, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel2017
Det här är väl något som de har sökt och fått bidrag för? På mig låter det som nysvenska för valfusk, peppa väljare vid vallokalerna att rösta rätt. Det skulle behövas opartiska valobservatörer i årets val, tror att det kommer valfuskas mer än vanligt.
Jag kan bara hålla med, det behövs opartiska valobservatörer, liksom i många andra länder med regimproblem.
Citera
2018-07-28, 14:47
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Kul att de uppmanar till skadegörelse genom att be folk sätta upp klistermärken på annans egendom.
För vem kan reagera negativt på det "opolitiska" budskapet "rösta mer mänskligt"?
Citera
2018-07-28, 14:50
Medlem
Verkar som STASI och KGB har hittat sig hit och gömmer sig bakom HBQT:n?

Rösta Svenskt i valet 2018! Skit i att rösta mänskligt! Det är bara lögner och propaganda att vi ska sälja ut oss och neka våran existens!
Citera
2018-07-28, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vad tror ni om sådana här initiativ? Har de några som helst möjligheter att få gehör och spridning eller är det för sent för dem? Varför? Kommer initiativet att få någon uppmärksamhet i MSM och i så fall kommer det att framkomma att den domineras av aktivister för ensamkommande och grundaren för det repressiva #jaghärhär?
De kan få stöd från sådana som har sin lön i offentlig sektor och "lever på" att administrera flyktingar och asylsökande.

På samma sätt som att läkare och div offentligt anställda med höga löner röstar på vänsterpartiet.

Men skulle frågan uppkomma om att arbetskraftsinvandrare borde få skatteavdrag då de inte kostat skattebetalarna något under uppväxten. Då kommer du att få se dessa personer på motståndarsidan.

Och skulle du fråga dessa hur dom ser på att höginkomsttagare som pensionerar sig i Portugal och inte betalar skatt på pensionen, så kommer du att mötas av missnöjesyttringar. Helt plötsligt blev migration fel.

Att folket skall plundras på skatt är viktigt för just deras försörjning.

Det mesta som rör offentlig sektor handlar om gruppegoism.
Därför är det angeläget att minska offentlig sektor.
Citera
2018-07-28, 14:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Det verkar som om en frizon på 15 meter från vallokalen fri från påverkan är en vanlig begränsning . Undantaget verkar vara tysta valsedelsutdelare med en banderoll om sig.
Men detta är bara en överenskommelse, inget som lagen säger.

Det har funnits andra liknande överenskommelser. Tidigare förde man inte heller valkampanj på valdagen, men den överenskommelsen bröt borgarna i valet 2006.

Inför det här valet är det nog viktigare än någonsin att allt skumt vid vallokalerna måste filmas & läggas upp på nätet. Sker det något otillbörligt eller att valsedlar har kastats, ring polisen direkt, filma & ställ till med en scen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in