2018-07-28, 13:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag tror att det blir svårt att rapportera om detta utan att det framkommer att det faktiskt handlar om en partipolitisk motiverad rörelse. Att MSM lyfter fram anti-SD-aktivism kan snarare ha motsatt effekt.
Majoriteten ser detta som ytterliga mobbning av SD. Det har inte funkat så bra tidigare.
Citera
2018-07-28, 13:34
Medlem
jay.simpsons avatar
Däremot blir jag bara än mer motiverad att rösta på SD. Om inte annat för att slå ner på antidemokratiska krafter som Minna med svenska staten står för. Fascisten Minna har uppskattat Iran som jag har för mig att hon har sitt ursprung i.
Citera
2018-07-28, 13:38
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Mest obehagligt tycker jag att det är att de kommer att stå utanför vallokalerna. Ett sorts STASI maskerat bakom leenden och handhjärtan.

Jag undrar om de kommer ha utsända därinne - det är ju inte som om det är dolt vilka valsedlar folk plockar åt sig därinne.

Får mig att bli sugen på att skriva 'Hitler' på valsedeln. Man kan tycka att det räcker med partiernas egen info, men nej, istället ska "opartiska" och "objektiva" människor upplysa pöbeln.
Vilka tror dessa människor att de är? Nån typ av halvgudar?
Citera
2018-07-28, 13:40
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Låter som hot vad är skillnaden på nrm och denna asylgrupp. Båda handlar om att skrämma medborgare när ska Minna Dennert klassas som den terrorist hon är. Nu är Minna som finansieras av svenska staten farligare än clownerna i nmr.

Antar att man kommer utgå ifrån fördomar och trakassera de som ser ut för att rösta på SD.
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Riktigt jävla obehagligt. En organisation, som finansieras av makthavarna, skall se till att folk röstar "rätt" & skrämma osäkra från att ta röstsedlar från SD.

Nedmonteringen av demokratin har definitivt snabbats upp på senare tid.
Ja, hade det stannat vid (för att använda Mina Dennerts ord) "pimpade" valbyråer uppställda i närheten av valstugor eller på andra platser hade det varit en sak. Så klart man ska få driva kampanj för de frågor man brinner för under ett val.

MEN när den här organisationen med stöd av skattefinansierade aktörer såsom Röda Korset meddelar att de kommer att positionera sig utanför vallokalerna i sin strävan att få folk att "röst mänskligt" blir det rätt obehagligt. En del av de här människorna saknar omdöme och kan misstänkas vilja gå rätt långt i sin "kamp för det goda".
Citera
2018-07-28, 13:43
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Kanske, men det hela måste vara en gråzon som inte hör hemma på valdagen. D.v.s. att försöka påverka. I och för sig tror jag inte någon påverkas utom de redan frälsta.
I nuläget har vi inte en fungerande valhemlighet. Det går att se vilja valsedlar som människor plockar åt sig och har du en organisation med grundtanken "allt till höger om mp = Adolf" (för att citera humorgruppen Schack på schemat) som hoovrar utanför vallokalen i kampen för det goda så tycker jag att det börjar luta åt otillbörlig påverkan.
Citera
2018-07-28, 13:46
Avslutad
Citat:
Mest obehagligt tycker jag att det är att de kommer att stå utanför vallokalerna. Ett sorts STASI maskerat bakom leenden och handhjärtan.

Jag undrar om de kommer ha utsända därinne - det är ju inte som om det är dolt vilka valsedlar folk plockar åt sig därinne.
Det är precis exakt vad det här handlar om och tankarna går direkt till diktaturer med riggade val där regimens soldater står och blänger vid båsen och antecknar vem som tar vilka röstsedlar.

Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Har de här människorna inget vettigare att göra av sina meningslösa liv än att hålla på med det här politiska korståget mot allt de tror är rasism?
De som söker sig till sådana här grupperingar är ofta beteendestörda och har i "antirasismen" hittat ett utlopp för sitt hat och sina behov av att ge sig på sina medmänniskor. För där är det helt plötsligt okej att hata och sabotera och förfölja. Kan man klä sitt beteende i en antirasistisk klädnad så får man ryggdunkar för ett beteende som i andra sammanhang skulle rendera tingsrättsdomar. Detta har givetvis allehanda sociopater listat ut och det är därför man finner så många riktigt ruskiga figurer i migrantofilernas led. #MeToo avslöjade ju några riktigt fula fiskar på framskjutna positioner. Tyvärr skrapade man bara lite på ytan. De här grupperingarna är överfulla av riktigt obehagliga psykon som i ett annat samhällsklimat lika gärna hade kunnat bli Stasiangivare eller IS-bödlar eller liknande.

Vad de sysslar med är underordnat. Att de utan repressalier får skada andra, det är där den verkliga lockelsen ligger.
Citera
2018-07-28, 13:48
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Hoppas dom står utanför min vallokal.
Jag vill gärna ställa frågan hur hon ställer sig till dom kvinnliga pedofiler hon och hennes organisationer stödjer.Samt varför dom stödjer att det ljugs om barnen i 35 års åldern..Troligtvis så börjar det sina i kassan så lösningen är att starta en organisation till.#jagknullarafganer
De kommer att bedriva kampanj under hela valrörelsen (om de nu lyckas mobilisera folk, något jag inte alls är säker på).

På sidan skildras ett kampanjmöte:
Citat:
Innan mötet är slut har vi haft ett allvarsamt och hoppfullt samtal om det angelägna i att nu gå tillsammans och kämpa för mänskliga rättigheter, att få folk att gå och rösta, att hjälpas åt i möten och samtal.
https://rostamermanskligt.se/blogg/

De kvinnor som nämns vid namn är båda engagerade för ensamkommande och en av dem "begärde skilsmässa" från staten tidigare i år
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/vmzPnB/nu-ar-det-nog--vi-tar-skilsmassa-fran-staten

Men skilsmässan till trots ska hon tydligen rösta.
Citera
2018-07-28, 13:50
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Det är strikt förbjudet att bedriva kampanj inne i vallokalen. Om man får göra det utanför är mer av en öppen fråga. Norrtälje kommun har exempelvis beslutat att helt förbjuda utdelning av valsedlar:
https://www.norrteljetidning.se/artikel/stockholm/norrtalje-kommun/inte-langre-tillatet-att-dela-ut-valsedlar-vid-vallokalerna-i-kommunen

ÄR det tillåtet i kommunen så tror jag även det är tillåtet att bedriva kampanj, men att partierna sluter borgfred och begränsar sig till att tyst dela ut valsedlar.

Jag tror heller inte att det skulle uppfattas som positivt av väljarna om partierna bedrev kampanj, det vore lite som att löpa gatlopp in i vallokalen.

Men jag kan tänka mig att #röstamermedmänskligt tänker stå där och bjuda på kaffe och tala medmänsklighet.
Det verkar som om en frizon på 15 meter från vallokalen fri från påverkan är en vanlig begränsning . Undantaget verkar vara tysta valsedelsutdelare med en banderoll om sig.
Citera
2018-07-28, 13:52
Medlem
Citat:
De kommer att bedriva kampanj under hela valrörelsen (om de nu lyckas mobilisera folk, något jag inte alls är säker på).

På sidan skildras ett kampanjmöte:

https://rostamermanskligt.se/blogg/

De kvinnor som nämns vid namn är båda engagerade för ensamkommande och en av dem "begärde skilsmässa" från staten tidigare i år
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/vmzPnB/nu-ar-det-nog--vi-tar-skilsmassa-fran-staten

Men skilsmässan till trots ska hon tydligen rösta.
Detta är inte klokt börjar likna lyteskomik ..
Om vi sammankallar till ett Riksmöte för alla med klimakterieproblem så kan vi nog fånga 90% av tokstollarna.
Citera
2018-07-28, 13:56
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Majoriteten ser detta som ytterliga mobbning av SD. Det har inte funkat så bra tidigare.
Ja, jag undrar om inte fler kommer att uppfatta det så. Ibland är man Flashbackskadad men "rösta mänskligt" är väl för många en signal om att de egentligen avser "rösta inte på SD"?
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Däremot blir jag bara än mer motiverad att rösta på SD. Om inte annat för att slå ner på antidemokratiska krafter som Minna med svenska staten står för. Fascisten Minna har uppskattat Iran som jag har för mig att hon har sitt ursprung i.
Mina Dennert har sitt ursprung i Iran och startade tillsammans med sin maken (anställd på Svt) #jagärhär så vi kan väl förvänta oss lite reklam för nätverket i den statliga televisionen - jag menar, Magnus Dennerts redaktion gjorde ju en reklamfilm för hustrun som sedan lyftes fram på det twitterkonto maken är ansvarig för.
Citera
2018-07-28, 14:01
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Får mig att bli sugen på att skriva 'Hitler' på valsedeln. Man kan tycka att det räcker med partiernas egen info, men nej, istället ska "opartiska" och "objektiva" människor upplysa pöbeln.
Vilka tror dessa människor att de är? Nån typ av halvgudar?
Visst har människor rätt att bedriva kampanjer för frågor de brinner för under en valrörelse men det här är inte ärligt.

Om rörelsen till 80 procent består av människor som är aktivister i rörelser för ensamkommande så borde det framgå - nu döljer man sig bakom det kryptiska "rösta MER mänskligt".
Citera
2018-07-28, 14:05
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Det verkar som om en frizon på 15 meter från vallokalen fri från påverkan är en vanlig begränsning . Undantaget verkar vara tysta valsedelsutdelare med en banderoll om sig.
Tack för klargörandet.

Kommer de kunna ikläda sig en banderoll med sin logga och dela ut sedlar med #röstamermänsligt" på och därmed komma närmare vallokalen tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in