2018-07-27, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Så var det väl och UW som ringde och anmälde LW försvunnen från LW bostad på morgonen.

Japp, så har jag uppfattat det.
Citera
2018-07-27, 22:05
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vi får nog anta att UW har varit inne i huset innan polis va på plats.

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Så var det väl och UW som ringde och anmälde LW försvunnen från LW bostad på morgonen.

Så rent tekniskt kan det i så fall vara en andrahandsuppgift, dvs. inget som utredarna med säkerhet själva har iakttagit?
Citera
2018-07-27, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Stämmer, trådgrävare Cloudedcrystalbeam lyckades nosa upp detta:

Hur vet man om dödsfallsintyget? Då sådana uppgifter inte lämnas ut etc per telefon?

Så då har någon beställt det via skatteverket?
Kanske vill Cloudedcrystalbeam maskera det och lägga upp det i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Rättsmedicin i Linköping inlämnade ett dödfallsintyg
2018-05-31 som sa att LW avled 2018-05-14. Skatteverket inväntar tillstånd från polisen för att kunna gå vidare i ärendet.
Senast redigerad av Banannn 2018-07-27 kl. 22:09. Anledning: Mer text
Citera
2018-07-27, 22:29
Medlem
Sockerhalss avatar
2018-05-31 som sa att LW avled 2018-05-14. Skatteverket inväntar tillstånd från polisen för att kunna gå vidare i ärendet.
Då dog hon alltså omgående efter hon försvunnit. Avled mån kväll före kl. 24. Isf stämmer skriken som hördes. Vad jag inte begriper ärt att ingen annan hörde nåt. Folk har ju hundar man är ute med runt den tiden t.ex. Väldigt vågat gjort av gm. Skriket varade ju länge enl. vittnet.....
Då har hon legat där i 5 dagar. Mysko att ingen hittade henne tidigare.
Citera
2018-07-27, 22:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Då dog hon alltså omgående efter hon försvunnit. Avled mån kväll före kl. 24. Isf stämmer skriken som hördes. Vad jag inte begriper ärt att ingen annan hörde nåt. Folk har ju hundar man är ute med runt den tiden t.ex. Väldigt vågat gjort av gm. Skriket varade ju länge enl. vittnet.....

Om kroppen syns på drönarvideos tagna mellan 15 - 18 maj låg hon där ja, annars kan hon ha flyttats dit innan hon hittas 19 maj.
Citera
2018-07-27, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Så rent tekniskt kan det i så fall vara en andrahandsuppgift, dvs. inget som utredarna med säkerhet själva har iakttagit?

Det måste man ju anta att det är så.
Citera
2018-07-27, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Om man går tillbaka i tråden så går det att läsa sig till att det första inlägget ovan (där drönarfilmen nämns första gången) är ett inlägg i en uppretad diskussion. Därav att jag kallade ditt inlägg uppretat.
Jag har misstolkat att det var ”ett skämt”. Det ber jag om ursäkt för!
Senare skriver du ändock att kroppen inte syns på foton. Vad i detta skulle vara av intresse för polisen?
Publicerad snutt är klippt. Originalet är längre.
Citera
2018-07-27, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Platsen omgärdas av bullerplank. Måhända är dessa effektiva?
Citera
2018-07-27, 23:01
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Kan du inte svara på frågorna? Vi är ju minst två i alla fall som inte förstod ditt resonemang.
Vilka är de konkreta omständigheterna? Och vad bekräftades i morse?
Jag tror att våra återkommande svårigheter att förstå varandra kan bero på att ni (precis som era källor inom örebropolisen) inte bara har en bestämd uppfattning om vem som är GM, utan också en tydlig och förutfattad uppfattning om själva händelseförloppet.

Så berätta gärna hur du tror att brottet har gått till, så skall jag sedan visa dig att du inte får det att gå ihop.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-27 kl. 23:12.
Citera
2018-07-27, 23:20
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Publicerad snutt är klippt. Originalet är längre.

Har du sett originalet? Du hävdar ju att kroppen inte syns samtidigt som du uppmanar oss till att försöka se den. Vad menar du egentligen?
Syns kroppen/ingen kropp på den oklippta versionen eller spekulerar du bara?
Citera
2018-07-27, 23:26
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Platsen omgärdas av bullerplank. Måhända är dessa effektiva?
Kanske var det som GM räknade ut i förväg.
Citera
2018-07-27, 23:26
Medlem
Citat:
Har du sett originalet? Du hävdar ju att kroppen inte syns samtidigt som du uppmanar oss till att försöka se den. Vad menar du egentligen?
Syns kroppen/ingen kropp på den oklippta versionen eller spekulerar du bara?
Tyckte jag skrev tydligt att vad man ser på den publicerade, klippta snutten och att jag inte sett någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in