2018-07-27, 20:45
Medlem
FarbrorAgges avatar
Jag åkte för ovanlighetens skull genom Ljusdals centrum igår eftermiddag, vilket tog ca en minut (gatan mellan Systembolaget och tågstationen). Under denna minut hann jag se inte mindre än 12 svarta personer som planlöst strök omkring, antingen ensamma eller i par om två.

Hur är det möjligt att råka se så många afrikaner på EN minut i en sån liten ort som Ljusdal?
Hur illa är det i Ljusdal?
Kan någon vänlig Ljusdalsbo lämna en lägesrapport här så vore jag tacksam.
Senast redigerad av FarbrorAgge 2018-07-27 kl. 20:47.
Citera
2018-07-27, 21:10
Bannlyst
Litet ställe många invandrare?
Jag vet inte om Ljusdal.
Men sannolikeheten att stället är overrun är hög.
Retreat.
Citera
2018-07-27, 21:27
Medlem
Det verkar inte så himla illa. Det finns friskolor i centralorten samt flera fina orter som är nära, där det verkar riktigt bra! Jag tvivlar starkt på att Ljusdal som kommun är bland de sämre i riket
Citera
2018-07-27, 22:46
Medlem
foxtrouts avatar
Förmodligen sossarna som styr denna kommun därav förfallet samt berikningen.
Citera
2018-07-27, 22:57
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Litet ställe många invandrare?
Jag vet inte om Ljusdal.
Men sannolikeheten att stället är overrun är hög.
Retreat.

Ungefär så ja. Det är en hel del invandrare här, det är väl jämnt skägg (no pun intended) mellan mörkhyade och afghaner..
Citera
2018-07-27, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foxtrout
Förmodligen sossarna som styr denna kommun därav förfallet samt berikningen.

Det är Alliansen som har den politiska makten i kommunen.
Kommunalråder är Moderat.

https://www.ljusdal.se/kommunpolitik...c2042f508.html
Citera
2018-07-28, 01:53
Medlem
c0rtexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Jag åkte för ovanlighetens skull genom Ljusdals centrum igår eftermiddag, vilket tog ca en minut (gatan mellan Systembolaget och tågstationen). Under denna minut hann jag se inte mindre än 12 svarta personer som planlöst strök omkring, antingen ensamma eller i par om två.

Hur är det möjligt att råka se så många afrikaner på EN minut i en sån liten ort som Ljusdal?
Hur illa är det i Ljusdal?
Kan någon vänlig Ljusdalsbo lämna en lägesrapport här så vore jag tacksam.

Du.. jag vart i Sveg förra veckan, fan kryllar av nysvenskar där. Vettifahan hur de tänkte med dem placeringen :P
Citera
2018-07-28, 12:09
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Det är Alliansen som har den politiska makten i kommunen.
Kommunalråder är Moderat.

https://www.ljusdal.se/kommunpolitik...c2042f508.html

Moderater av Reinfeldt snitt då?
Moderater som de i Al-Naqqa som köper bostäder åt polygama getskändare och pedofiler?
(FB) Nacka kommun har köpt 3 bostäder för 13 950 000 kr till en man med tre fruar

Man vet vad moderater går för.
"Öppna era hjärtan" "Öppna gränserna"

Fascinerande att det gamla högerpartiet har blivit ett landsförrädarparti.
Citera
2018-07-28, 15:01
Medlem
Moderaterna är i allians med vänsterpartiet i Ljusdal. En i mitt tycke ohelig allians, för båda parter naturligtvis. Det finnes en SosseFridner som alla vill undvika att hen ska få något att säga till om.

För att återgå till ursprungsfrågan så säljer den lokala barnvagnsförsäljaren som aldrig den, tvilling och trillingvagnar en masse. Sen behöver vi bonnläppar som åker in till huvudorten för att veckohandla inte längre kosta på oss dyrbara utlandssemestrar. Värmen har vi så det räcker och blir över och vill vi höra tjatter så sätter vi oss i vilken park som helst, och vi får vibbar av Afrika.

Dom lokala politikerna klappar glatt i händerna för att folkmängden ökar. Sen att dom flesta aldrig får någon syssla verkar inte bry dom särdeles mycket. Det blir nya val och andra som tar över. Vårt kommunalråd faller snart för åldersstrecket för att snarast ersättas av valfri sjuttioåring....
Citera
2019-10-18, 09:54
Medlem
Ördögs avatar
Inget nytt från Ljusdal på över ett år? Intressant.
Kommunen har tagit emot en massa flyktingar och i samma veva lagt ner en del äldreboenden och annan onödig rasistisk verksamhet. Men så länge det ser i samförstånd, och de nyanlända hålls nöjda och belåtna så är allt frid och fröjd.

Ljusdal lägger ned flera äldreboenden av besparingsskäl - har storsatsat på migranter
https://samnytt.se/ljusdal-lagger-ne...t-pa-migranter

I valet i fjol röstade nära 88 procent av ljusdalingarna för den förda politiken. C blev näststörsta parti.

http://data.val.se/val/val2018/slutr.../61/index.html
Senast redigerad av Ördög 2019-10-18 kl. 09:58.
Citera
2019-10-18, 11:12
Medlem
Den sedvanliga segregationen pågår i samma takt som tidigare - vilket leder till att bostadsrättspriserna skjuter i höjden. Snart är det största bostadsområdet helt etniskt rensat (endast uppblandat med några åldringsboenden). Annars inga bilbränder och stölderna är väl på samma nivå som tidigare.

Vi har aldrig märkt av någon högkonjunktur utan det är jämnlågt mest hela tiden - som i många små glesbygdskommuner. Nu bor jag på landet - men jag tror att det är rätt lugnt även i huvudorten. Många äldre, få jobbmöjligheter och nu uppblandat på sedvanligt svenskt manér.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in