2018-07-27, 14:37
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ok, då kanske man kan lägga just den biten till handlingarna.

Japp, det hade ju annars passat bra in att gammal skada lett till skrik som lett till panik hos GM. Dock så kvartstår väl den gamla skadan som relevant någorlunda så tillvida att LW kanske inte var lika snabb och stark som innan och det kanske var till hennes nackdel när mordet begicks. Men det säger iofs inte så mycket mer än att GM bara fick det något enklare.
Citera
2018-07-27, 14:40
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Kan tråden vara så snäll att sluta klistra in och återberätta allt om deras geocaching???
Dom som är så intresserade kan själva gå in själva och titta på deras konton.
Ser INGEN koppling till mordet, nu är det bara utfyllnad.
Eller skapa en egen tråd "HD/SD/LW:s geocaching historia"....

Nej, sluta inte klistra in från deras loggar. Jag tycker det tillför mycket om hur deras liv såg ut och vem de umgicks med.

Jag har själv inget konto så jag kan kolla men tycker det är mycket intressant av många anledningar.

Skulle uppskatta om någon klistrade in en logg från SD som är lång, vill se hans sätt att uttrycka sig.
Citera
2018-07-27, 14:46
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
När fick HD reda på att SD hade en relation bakom ryggen på henne med LW? Någon av er som rör sig i deras bekantskapskrets som vet?

Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Det vill jag också veta!
Vet inte ens om det klarlagt att dom inte hade ett öppet förhållande.
Det skulle kanske förklara att HD har en mer avspänd syn på könsumgänget än ett antal kyskt upprörda tanter här i tråden .
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-27 kl. 14:58.
Citera
2018-07-27, 14:57
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det skulle kanske förklara att HD har en mer avspänd syn på könsumgänget än ett antal kyskt upprörda tanter här i tråden .

Ja, ett öppet förhållande förändrar ju hur man ser på den omtalade otroheten verkligen. Dock kan man ju ändå bli svartsjuk i ett sådant förhållande beroende på hur relationerna utvecklas (har haft bekanta som testat detta och har haft svårt att i praktiken få det att fungera utan svartsjuka). Men detta är ju en sådan sak som är relevant att få veta mer kring både för att se på möjligt motiv för HD och för SD som GM eller inte GM. Om HDs och SDs relation var väldigt avspänd och de hade ett öppet förhållande med god tillit så bör ju inte LWs sex med SD spelat så stor roll vilket får ett antal motiv mot SD att falla. Någon här som vet något om de hade ett öppet förhållande? Hade de det så bör det ju kanske finnas fler personer som haft umgänge med någon av makarna och som därför har koll.
Citera
2018-07-27, 15:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Det har väl nämnts i tråden om en ev pojkvän till HD så att makarna har eller har haft ett öppet förhållande är inte omöjligt.
Citera
2018-07-27, 15:07
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Ja, ett öppet förhållande förändrar ju hur man ser på den omtalade otroheten verkligen. Dock kan man ju ändå bli svartsjuk i ett sådant förhållande beroende på hur relationerna utvecklas (har haft bekanta som testat detta och har haft svårt att i praktiken få det att fungera utan svartsjuka). Men detta är ju en sådan sak som är relevant att få veta mer kring både för att se på möjligt motiv för HD och för SD som GM eller inte GM. Om HDs och SDs relation var väldigt avspänd och de hade ett öppet förhållande med god tillit så bör ju inte LWs sex med SD spelat så stor roll vilket får ett antal motiv mot SD att falla. Någon här som vet något om de hade ett öppet förhållande? Hade de det så bör det ju kanske finnas fler personer som haft umgänge med någon av makarna och som därför har koll.
Föreställer mig att det är av sådant privat slag att det är förbehållet paret själva.
SD har försetts med hel det mindre smickrande epitet om saken här i tråden.
Citera
2018-07-27, 15:11
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LokaHallon
Om jag tolkar det rätt så är N*oas "svärmor" polisinspektör i Örebro.Länken på hans IG leder till en tjej vars mor är polis, enligt Facebook. Eller är jag ute och cyklar nu?

Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Flickvännens mor, eller styvmor (annat efternamn) är brottsoffersamordnare inom polisen i Örebro. Hon är säkert ett gott stöd för de tre barnen med sin erfarenhet.

Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Vi som varit med från början har sett detta.

Jag har också varit med från början, men inte skrivit.
Jag visar denna bild för att illustrera att ingen har sett någon kropp, samt den obefintliga brottsplatsundersökningen.
Det var ingen hundägare som hittade "föremålet". Hunden stretade mot planket från andra sidan kvällen före Men inte kvällen före den.
Citera
2018-07-27, 15:16
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Föreställer mig att det är av sådant privat slag att det är förbehållet paret själva.
SD har försetts med hel det mindre smickrande epitet om saken här i tråden.

Ja, det är nog mest troligt inget som de basunerat ut bland grannarna eller till familjerna. Men om de haft ett öppet förhållande och inte haft problem med att endera part haft sex med andra, borde det väl kanske finnas någon här i tråden som läser och som haft just sex med en av dem och vet om deras öppna förhållande och kan pm:a eller skriva incognito och bekräfta denna möjlighet? Inte för att vi ska grotta oss i deras sexliv men för att kunna delvis avföra otrohetsaspekten som motiv till mord.
Citera
2018-07-27, 15:16
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Öppet för Chosen Few eller allmänheten ?
Citera
2018-07-27, 15:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Jag har också varit med från början, men inte skrivit.
Jag visar denna bild för att illustrera att ingen har sett någon kropp, samt den obefintliga brottsplatsundersökningen.
Det var ingen hundägare som hittade "föremålet". Hunden stretade mot planket från andra sidan kvällen före Men inte kvällen före den.

Jag förstår inte att du fortsätter. Hävdar du fortfarande att FBI inte har viktigare fall?
Det är väl ändå Sveriges uppgift att skydda dess egna medborgare?
Citera
2018-07-27, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
OK, tack för svar!
Går att se att AL har någon form av bostadsrätt / stuga i Sälen. Är inte journalist !
Frågan ang ärr på AL s händer - han ska tydligen ha kapat några fingrar så om det finns avtryck så är det tämligen enkelt att avgöra om dessa tillhör AL / inte . Vad hade Al o LW för relation egentligen ?
Citera
2018-07-27, 15:28
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Nej, vet ingenting om den exakta tidpunkten för relation, eller för en del oroväckande scenarier (som hände när de INTE var i relation). Gissar dock att en strategi från LW:s sida kan ha varit att försöka ha någon slags normal kontakt, de bodde när, skulle träffa på varandra på GC-event mm. Att hålla honom lugn. Hennes bild på eventet mitt i Örebro där hans finns med tolkar jag till exempel som att hon vill ha honom med på bild för att bevisa att han var där OM något skulle inträffa. Jag har själv varit utsatt för våldsamma män (dock utan att ha relation till dem) och följt sådana här historier på mer eller mindre nära håll. Jag ser en del i LW:s beteende som jag känner igen från strategier kvinnor har haft när de inte helt har kunnat undkomma mannen i fråga.

Du menar alltså att SD ”utsatte” LW även under en tid då de inte hade ett förhållande, tolkar jag dig rätt då? Kan du beskriva något av vad detta kunde innebära?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in