Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Även jag ber att få hälsa dig välkommen till denna tråd!
Vill inte ägna mig åt att försöka gissa på MGM (hellre MGP -Misstänkt GärningsPerson), men det är klart att alla runt LW bör granskas, män som kvinnor, unga som gamla.
(det fetade)
När hela bilden av Jonna Henningssons i Askersund, bestialiska styckmord av den upplevda rivalen hade landat i Sverige, så var det som att folk kippade efter andan. Hur kunde en till synes hyfsat normal, ung hästtjej förvandlas till ett veritabelt vilddjur som sågade upp sitt offer i små bitar och bar iväg dem i behändiga plastkassar.
Orsaken var inte psykos, inte drogmissbruk, utan orsaken var en inre känslostorm, svartsjuka. Det räckte. Tyvärr.
Mer om Jonna H här:
(FB) Askersund: Styckmordet på Lovisa Lindh, 2014-06-18
Tack! Ja, genom det kanske något långa grubblandet över möjliga GM och motiv ville jag ju försöka bidra just med att fundera på fler. Som det varit ofta i tråden så verkar folk mest tyvärr i perioder fastna i skyttegravskrig och ren polemik om SDs vara eller icke vara som GM. Även de som försvarar honom/påstår sig vilja rikta ljuset mot annat håll genom att gå i ganska emotionella utfall mot de som misstänkliggör honom, bidrar ju själva i o m intensiteten nästan till att ännu mer ljus bara riktas mot SD, eller iaf att käbblet kring honom fortsätter. Jag själv håller SD som högt trolig, om än inte mest trolig GM men börjar acceptera att vi nog inte får veta så mycket mer som varken kan avföra eller stärka misstankarna mot honom som MGM förrän teknisk bevisning börjar trilla in nu efter semestern. Så innan vi har mer på fötterna, varför inte släppa för eller emot SD ett tag och fundera på flera möjliga och då t ex HD eller JG eller någon annan variant.
Jag noterar att någon sett att HD och LW cachat samtidigt i februari men tänker att det iofs inte behöver betyda mer än att de var med på samma event, inte att de direkt sökte sig till varandra som bästisar och bundis. Men deras relation sinsemellan skulle jag gärna vilja veta mer om. Någon här som känner till deras tankar om varandra? LW vigde HD och SD, sedan har LW en affär med SD, en anmälan görs mot denne efter några år och folk som känner LW här i tråden säger att det är toppen på ett isberg då han gjort mer enligt LW. HD separerar. HD flyttar in i huset nästan snett mittemot LWs radhuslänga (stämmer det?). HD begär skilsmässa från SD. LW hittas mördad. Om jag vore HD och på något sätt till sist hade tappat fattningen pga allt skulle det vara rätt bekvämt med att LW försvann och SD fick skulden, en slags skön hämnd för det LW och SD då hade utsatt mig för (otrohet under flera år som påståtts i tråden). Men tror nog att de flesta bara skulle fantisera om detta (om ens det) och få skulle vara i stånd att begå mord för detta skäl. Men om HD triggats av något kvällen den 14 maj och det slutat i mord av LW kanske hon har all anledning hursom att vara nöjd nu som det blev?
Kanske lite väl paranoid tanke men om SD är stort fan av Lundell (sant eller trådsanning?) så är Danielas hus en lite skum text att beskriva HD med. Givetvis blir det han citerade i sig själv logiskt då hon kommer körandes i bilen, men resten av den sångtexten handlar ju om en kvinna som är tokig och han undrar om det vore bäst om hon togs in för vård men då skulle han ju å andra sidan sakna henne om hon försvann. Lite läskigt. Men SD kanske läser detta och bara har kul med oss.