Citat:
Ursprungligen postat av
Returpapper
Nu ska vi inte prata sossar men man kan ju förklara varför de kommer att tappa massor till Sd i valet. Under vintern våren har sossarna pratat pengar till skolan, pengar till vården, pengar till polisen och nu senast 300 miljoner till kommunerna för deras brandförsvar, 25 miljoner till organisationer och mer pengar till skogsägarna utlovas.
De babblar siffror, men folk ser inget konkret resultat. Bara dessa siffror eller vi ska titta på det senare, en utredning till nästa år. Regeringen känns handlingsförlamad, men invandrarna de väller in och de ställer till och det skjuts. Sossarna kommer att tappa ute i landsorten till Sd som aldrig förr.
Men jag tror inte det får större genomslag i mätningarna eftersom de når ett så litet antal människor. Hur många i Ängra, Kårböle, Huskölen, Finneby och Enskogen får i år en fråga av Sifo? Inte en enda, de fångar inte upp den ilska som finns i bygderna.
Släggan får sossarna i huvudet på valdagen när de tappar till 21% och Sd går fram till 29%.
I olika trådar, sedan ganska så länge, så har jag ofta noterat att den gemene väljaren kommer att reagera först då kommunalskatten spenderas på annat än vad den alltid har varit avsedd för.
Eller rättare sagt "vad fan får jag för pengarna?"
En vänster som unisont gapar "rasism" när vanliga människor oroar sig för implikationerna en okontrollerad och synnerligen oansvarig invandring skapar, det slår nu tillbaks!
Skogsbränderna har på ett hänsynslöst sätt visualiserat alla vansinnesprioriteringar som den sittande såväl som den tidigare regeringen har åsamkat väljarnas kommuner......och det går inte att smita undan ansvaret, inte den här gången.
Sossarnas Morgan har babblat om att EU är en del av den Svenska krisberedskapen. Och se där, en ännu värre brandkatastrof i Grekland och EU's "Svenska krisberedskap" omdirigeras nu till Grekland. Och vem fan hade kunnat tro att en regering bestående av MP och S skulle be NATO om hjälp?
Var i helskotta är det Svenska Civilförsvaret? Hur kan det komma sig att man lagt ned ett av världens bästa Civilförsvar och sedan tvingat kommunerna till vansinnesbesparingar som även drabbat deras respektive räddningstjänster?
EU är den del av den Svenska krisberedskapen....jo, tjenare Morgan!