2018-07-27, 13:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har hjälpt många sjuka kompisar/grannar under årens lopp inkl pensionärsgrannar. Det normala är väl att man INTE har några baktankar med hjälpen! Man vill bara hjälpa om man kan glädja någon.

För att begå mord krävs det betydligt mer och mest troligt en personlighetsstörning av lite djupare/allvarligare karaktär men ofta väl kamouflerad utåt sett då man snarare förstärker de trevliga och empatiska dragen man kanske själv saknar i sin grundkaraktär.

Charmerande trevlig, lättsam, humoristisk och hjälpsam fungerar effektivt som smörjmedel vid Manipulation. Åtminstone har jag sett de inslagen hos många GM som mördat.

Liksom den förvånande omgivningen som alltid ser ut som gapande fågelholkar Det kunde jag ALDRIG trott, Hen som var sååå trevlig och hjälpsam, ...... mm!

Säger absolut inte att min erfarenhet är applicerbart på MGM i detta fall. Men jag personligen har alltid den dörren lite på glänt.

Time will tell!?

Det stämmer alldeles utmärkt. Även om man har en typ av störning så är det sällan den syns utåt och därför är det skrattretande när det ställs diagnoser hit och dit av gemene man av misstänkta att de skulle vara psykopater, narcissister o.s.v.
Citera
2018-07-27, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Vet du om de fortfarande hade en relation under våren..innan mordet?

Nej, vet ingenting om den exakta tidpunkten för relation, eller för en del oroväckande scenarier (som hände när de INTE var i relation). Gissar dock att en strategi från LW:s sida kan ha varit att försöka ha någon slags normal kontakt, de bodde när, skulle träffa på varandra på GC-event mm. Att hålla honom lugn. Hennes bild på eventet mitt i Örebro där hans finns med tolkar jag till exempel som att hon vill ha honom med på bild för att bevisa att han var där OM något skulle inträffa. Jag har själv varit utsatt för våldsamma män (dock utan att ha relation till dem) och följt sådana här historier på mer eller mindre nära håll. Jag ser en del i LW:s beteende som jag känner igen från strategier kvinnor har haft när de inte helt har kunnat undkomma mannen i fråga.
Citera
2018-07-27, 13:39
Medlem
tjackarismygs avatar
Nu är deten eller två döttrar och ca 13-14 år. Minns att jag tidigare hittate en post där någon visste vilken förskola 6-åringarna gick på.

Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Är lite osäker på om SD och HD har barn ihop?
Om de inte har det så tycker jag också att det är märkligt att köpa lägenhet så nära sin rival.Kanske inte HD kände till sin mans affär?

Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
2 döttrar tror jag att jag läst i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Det har jag missat,då har de relativt små barn,undrar om de också är med på den "planerade"utlandsresan?

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
I tråden har nämnts att de har en dotter ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Två flickor åkte hemgjord snöbana (typ bob/rodel) i trädgården på en videofilm. Såg inte så glada ut. Om det var för det gick sakta förtäljer inte filmen. Troligen SD som filmade.

Såg ganska bleka ut i skinnet, precis som SD och HD
.

Det här är den mest konkreta varseblivningen av döttrarna. En videofilm.

Citat:
Ursprungligen postat av daniello-castello
Tror de är hemma. Döttrarna alltså. Kanske bor hos sin mormor och morfar? Bara en tanke.
Citera
2018-07-27, 13:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det har du rätt i. En sökning på "narcissist" i tråden ger 83 träffar, och bara ett fåtal av inläggen kommer från dig.

Ja, "psykopat" har också föreslagits. Inte alls lika ofta dock.

Lite OT kanske men vore det lätt att se vem som är psykopat och/eller narcissist så skulle vi inte haft så många kvinnor i förhållanden där de är misshandlade psykiskt och/eller fysiskt t ex.

Ska tilläggas att inte alla mördare är psykopater och/eller narcissister. Vet inte varifrån denna koppling uppstått. Direkt när någon är misstänkt för mord så verkar dessa diagnoser komma fram (iaf här på FB).

Tillägg: Mitt svar är egentligen inte ämnat till dig Draifos utan till alla.
Senast redigerad av Rosamund 2018-07-27 kl. 13:59.
Citera
2018-07-27, 13:58
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Kan det vara så att barnen är med på vissa turer?
Tycker inte att barnen nämns, vilket hade varit naturligt i sammanhanget.
Citera
2018-07-27, 14:05
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Lite OT kanske men vore det lätt att se vem som är psykopat och/eller narcissist så skulle vi inte haft så många kvinnor i förhållanden där de är misshandlade psykiskt och/eller fysiskt t ex.

Ska tilläggas att inte alla mördare är psykopater och/eller narcissister. Vet inte varifrån denna koppling uppstått. Direkt när någon är misstänkt för mord så verkar dessa diagnoser komma fram (iaf här på FB).

Tillägg: Mitt svar är egentligen inte ämnat till dig Draifos utan till alla.
Tyvärr upptäcker de flesta att de har att göra med en psykopat när det är för sent. Redan känslomässigt involverad pga hot om våld, barn, ekonomi osv.
Tror psykopater är överrepresenterade när det gäller grova brott.
Det var väl det du skrev ungefär.
Senast redigerad av TaxenSixten 2018-07-27 kl. 14:19.
Citera
2018-07-27, 14:07
Medlem
tjackarismygs avatar
Här är bilderna från brottsplatsundersökningen ett par timmar efter "fyndet"

Citat:
Ursprungligen postat av kaaleesy
Person hittad död i Örebro

Död person hittad i Örebro https://www.aftonbladet.se/a/wEmx9P
Citera
2018-07-27, 14:11
Medlem
tjackarismygs avatar
Snabbt går det.

Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Var ser du att det är en kvinna?

"Polisen kan inte berätta om personen som hittats är en man eller kvinna. Mer ingående om hur kroppen hittades kan de inte heller gå in på.
”Polisen kommer under kvällen ge en sammanfattande bild över händelsen, men lämnar i detta nu inga ytterligare kommentarer i ärendet.”
Citera
2018-07-27, 14:24
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Håller fullständigt med dig! Mycket tacksam att skribenter
postar intressanta loggar i tråden. Och de som inte uppskattar
det kan som sagt bara scrolla förbi. Sista meningen är dessutom
viktig att betona!

Finner man behag I skvaller blir det även Intressant om SD klippt naglarna inför något event, i synnerhet om det postats tydliga bilder på domsamma.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-27 kl. 14:33.
Citera
2018-07-27, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tycker inte att barnen nämns, vilket hade varit naturligt i sammanhanget.
Bilderna på barnen är nog redigerade med...
Citera
2018-07-27, 14:26
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Nu är deten eller två döttrar och ca 13-14 år. Minns att jag tidigare hittate en post där någon visste vilken förskola 6-åringarna gick på.

Det här är den mest konkreta varseblivningen av döttrarna. En videofilm.

Två döttrar har SD och HD. De nämns vara med och geocacha ibland när de inte sysslar med kaninhoppning eller är hos mormor och morfar. Sistnämnda är med geocachare, dock kanske inte lika besatta som sin svärson som kampar om priser för flest FTF (First To Find).
Citera
2018-07-27, 14:31
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Även jag ber att få hälsa dig välkommen till denna tråd!

Vill inte ägna mig åt att försöka gissa på MGM (hellre MGP -Misstänkt GärningsPerson), men det är klart att alla runt LW bör granskas, män som kvinnor, unga som gamla.

(det fetade)
När hela bilden av Jonna Henningssons i Askersund, bestialiska styckmord av den upplevda rivalen hade landat i Sverige, så var det som att folk kippade efter andan. Hur kunde en till synes hyfsat normal, ung hästtjej förvandlas till ett veritabelt vilddjur som sågade upp sitt offer i små bitar och bar iväg dem i behändiga plastkassar.
Orsaken var inte psykos, inte drogmissbruk, utan orsaken var en inre känslostorm, svartsjuka. Det räckte. Tyvärr.

Mer om Jonna H här: (FB) Askersund: Styckmordet på Lovisa Lindh, 2014-06-18

Tack! Ja, genom det kanske något långa grubblandet över möjliga GM och motiv ville jag ju försöka bidra just med att fundera på fler. Som det varit ofta i tråden så verkar folk mest tyvärr i perioder fastna i skyttegravskrig och ren polemik om SDs vara eller icke vara som GM. Även de som försvarar honom/påstår sig vilja rikta ljuset mot annat håll genom att gå i ganska emotionella utfall mot de som misstänkliggör honom, bidrar ju själva i o m intensiteten nästan till att ännu mer ljus bara riktas mot SD, eller iaf att käbblet kring honom fortsätter. Jag själv håller SD som högt trolig, om än inte mest trolig GM men börjar acceptera att vi nog inte får veta så mycket mer som varken kan avföra eller stärka misstankarna mot honom som MGM förrän teknisk bevisning börjar trilla in nu efter semestern. Så innan vi har mer på fötterna, varför inte släppa för eller emot SD ett tag och fundera på flera möjliga och då t ex HD eller JG eller någon annan variant.

Jag noterar att någon sett att HD och LW cachat samtidigt i februari men tänker att det iofs inte behöver betyda mer än att de var med på samma event, inte att de direkt sökte sig till varandra som bästisar och bundis. Men deras relation sinsemellan skulle jag gärna vilja veta mer om. Någon här som känner till deras tankar om varandra? LW vigde HD och SD, sedan har LW en affär med SD, en anmälan görs mot denne efter några år och folk som känner LW här i tråden säger att det är toppen på ett isberg då han gjort mer enligt LW. HD separerar. HD flyttar in i huset nästan snett mittemot LWs radhuslänga (stämmer det?). HD begär skilsmässa från SD. LW hittas mördad. Om jag vore HD och på något sätt till sist hade tappat fattningen pga allt skulle det vara rätt bekvämt med att LW försvann och SD fick skulden, en slags skön hämnd för det LW och SD då hade utsatt mig för (otrohet under flera år som påståtts i tråden). Men tror nog att de flesta bara skulle fantisera om detta (om ens det) och få skulle vara i stånd att begå mord för detta skäl. Men om HD triggats av något kvällen den 14 maj och det slutat i mord av LW kanske hon har all anledning hursom att vara nöjd nu som det blev?

Kanske lite väl paranoid tanke men om SD är stort fan av Lundell (sant eller trådsanning?) så är Danielas hus en lite skum text att beskriva HD med. Givetvis blir det han citerade i sig själv logiskt då hon kommer körandes i bilen, men resten av den sångtexten handlar ju om en kvinna som är tokig och han undrar om det vore bäst om hon togs in för vård men då skulle han ju å andra sidan sakna henne om hon försvann. Lite läskigt. Men SD kanske läser detta och bara har kul med oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in