• 2
  • 3
2016-12-29, 13:15
Medlem
Ska se filmen idag!, återkommer sedan
Citera
2017-01-02, 23:46
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engenberg
Ska se filmen idag!, återkommer sedan
Vad tyckte du?
Citera
2018-07-27, 02:16
Medlem
abborrmasters avatar
Bara jag som kollar och tappar intresse för Z som person. Hittar inget under kaxiga fotbollsslyngel-ytan. Sjukt osympatisk som man hade varit less på om han inte hade så mkt talang sportsligt.
Citera
2018-07-27, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Bara jag som kollar och tappar intresse för Z som person. Hittar inget under kaxiga fotbollsslyngel-ytan. Sjukt osympatisk som man hade varit less på om han inte hade så mkt talang sportsligt.

Nej inte bara du, med tiden blev attityden för mycket och hans senaste utspel i samband med vm var spiken i kistan för mig.
Citera
2018-07-27, 12:12
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerjeWendtCompello
Nej inte bara du, med tiden blev attityden för mycket och hans senaste utspel i samband med vm var spiken i kistan för mig.

Sant, nu när han börjar bli föredetting har han liksom ingenting att erbjuda världen längre.
Citera
2023-06-07, 09:00
Medlem
sebastian_s avatar
Ligger uppe på svt play. Filmen är något av motsatsen till blådårar. Jag blir upprymd av blådårar 2 och genuint nedstämd av den här. Det är inte bara så att blådarar är skoj och glatt och den här är djup och svart. Blådårar är perfekt mycket drama och melankoli ( soundtracket får man ont i magen av) blandat med värme och humor. I den här är allt bara deppigt och lite motbjudande. Istället för Lasse så har vi Trelleborgs "nassen" som framstår som en hollywood karikatyr av en ond american history x nazist . Amsterdam framstår som helvetet på jorden. Zlatan är världens mest ensamma människa tills det att Helena flyttar in med honom. Riktigt sorgligt att han var på middag med en italienare som han inte kunde prata med efter någon månad i turin. Och då snackar vi om zlatan efter klacken mot Italien och den bra tiden i Ajax. Jag gillar inte vad den här filmen gör med min 2000 tals nostalgi och hur den förändrar min blådårarbild av allt.
Citera
2023-06-07, 21:04
Medlem
TheGretaResets avatar
Jag skulle titta på "kedjan", istället blev det en stumd med zlatan. Jag tittade fram till att han var tillbaka i Rosengård som hjälte (invigning av zlatans plats?).

Det första jag reflekterade över var att det tar tid och ta ett steg upp från ett halvår i Allasvenskan till Holländska ligan även om man heter zlatan. Jag ser så många svenska löften ta steget från från pruttsvenskan till ännu högre ligor och sedan är kärriären körd.

Sedan tror jag inte att Zlatans ensamma situation är ovanlig. Flyttar man ensam utan familj så är nog risken stor att det blir resultatet. Torbjörn Nilssons första resa till PSV eller för den delen Peter Dahlqvist (minns ens någon honom).
Är man äldre och tar med familjen är nog chansen att lyckas bättre.
Citera
2023-06-08, 13:21
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Jag skulle titta på "kedjan", istället blev det en stumd med zlatan. Jag tittade fram till att han var tillbaka i Rosengård som hjälte (invigning av zlatans plats?).

Det första jag reflekterade över var att det tar tid och ta ett steg upp från ett halvår i Allasvenskan till Holländska ligan även om man heter zlatan. Jag ser så många svenska löften ta steget från från pruttsvenskan till ännu högre ligor och sedan är kärriären körd.

Sedan tror jag inte att Zlatans ensamma situation är ovanlig. Flyttar man ensam utan familj så är nog risken stor att det blir resultatet. Torbjörn Nilssons första resa till PSV eller för den delen Peter Dahlqvist (minns ens någon honom).
Är man äldre och tar med familjen är nog chansen att lyckas bättre.
Kanske mest känd för att han var Allsvenskans yngsta debutant fram till att Nicklas Bärkroth övertog rekordet 2007. Lade han ned fotbollskarriären efter PSV-sejouren?
Citera
2023-06-08, 13:24
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Kanske mest känd för att han var Allsvenskans yngsta debutant fram till att Nicklas Bärkroth övertog rekordet 2007. Lade han ned fotbollskarriären efter PSV-sejouren?
Nej, han återvände till Öis och harvade där några år. Men han är ett utmärkt exempel på hur en utveckling stoppas när man går för tidigt.
Torbjörn fick ju psykologhjälp och en andra karriär.
Citera
2023-06-09, 00:08
Medlem
grekkoz1s avatar
Ligger Blådårar - Om kärleken till ett fotbollslag ute nånstans?
Citera
2023-06-09, 16:06
Medlem
grekkoz1s avatar
Okej hittade Blådårar - Om kärleken till ett fotbollslag på vimeo, och hittade även 2an på en annan sida.
Men grejjen är, jag tror detta är en sådan här Nelson Mandela-effekt, att jag söker två scener som borde vara med i filmen:
1. Lasses tjej nämner efter att dom blivit utkickade ifrån allsvenskan "Folk på jobb har startat en insamling för en laser-borttagning" - dök inte upp i filmen.
2. Att Lasse hoppar in på plan och blir därmed av med sitt läktarårskort, när han senare sitter i ett kontor med MFF-basare sägs en kommentar i stil med "klart han ska vara med på matcher, men denna herre ska inte vara så taggad". - dök inte upp i filmen.

Jag ska glo igenom filmen en gång till lite snabbt men om någon vet om detta är ifrån någon annan film eller något extramaterial så vänligen, förtydliga var mina minnesluckor har gått isär.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in