Citat:
Ursprungligen postat av
ClariNet
Morning! Håller delvis med dig; antingen erkänner GM eller DNA-träff. Jag utgår ifrån att GM lever och att han bär detta ok på sitt samvete. Frågan är hur länge han kommer att stå ut. Han har klarat sig pga visst skydd från närmast anhöriga. Det finns alltså ytterligare personer inblandade. Morden 2004 avslöjar ett människoförakt och en egoism, som fått GM att tycka sig förmer än vissa andra. En ung man med hela livet framför sig begår ett fruktansvärt brott, och anser sig värd att komma undan det. Den här tråden lever och kommer att göra det tills GM är fast.
Jag kvarhåller en viss person som huvudmisstänkt, ja än så länge dvs. Det är en ung man som jag har viss kännedom om via hörsägen från en person som var mig närstående.
Den unga mannen hade allt i livet vad gäller utbildning, vänner och pengar. Han hade en alldeles lysande framtid framför sig via sin pappas företagsverksamhet och egen kreativitet. Den personen stämmer inte in på din beskrivning ovan.
Då är frågan vad som fick min huvudmisstänkta att begå detta fruktansvärda brott.
Mitt svar lyder: min huvudmisstänkta har haft ett uppdrag att skrämma familjen A från Linköping. Skälet kan ha varit som SaintCosme sagt att familjen A försökt sig på att slå sig in på den lokala drogmarknaden i Linköping. Eftersom min huvudmisstänkta tillhör "överklassen" i Sverige där kokain är lika vanligt som hasch i förorterna - gissar jag att det är kokainmarknaden i Linköping som familjen A försökt sig på. Min huvudmisstänkta har ett nätverk av kamrater i Stockholm där han var skriven och i Linköping där stora delar av hans släkt finns. Hans har en umgängeskrets i Stockholm och Linköping bland bättre situerad ungdom där drogvanorna handlar mer om kokain än hasch.
Tidigare försök att få bort familjen A från Linköping hade misslyckats och ngn tänkte ut en plan som gick ut på att skrämma barnen i familjen så att familjen inte skulle våga bo kvar i stan.
Min huvudmisstänkta fick uppdraget men det handlade bara om att skrämma M. Där gick ngt fel och överstyr som man säger. Orsaken till att det blev fel kan förklaras med att min huvudmisstänkta "drogat" sig med en liten mängd alkohol vilken får hans hjärna att då kunna helt tappa fattningen.
Det är inte omöjligt att M viftade med en kniv som GM skar sig på och blev tvärförbannad för det kan man verkligen bli med alkohol i kroppen om man har s.k. dåligt ölsinne. Total kortslutning i skallen blev det. F.ö. lär sig små pojkar i Libanon tidigt att skära halsen av höns m.m. för födans skull.
Min huvudmisstänkta är ingen ungdom som springer omkring på gatorna och har aldrig gjort så i Linköping. Men A-L kan genom sitt breda kontaktnät ha känt igen GM när hon rusar till för att ta reda på vad som sker. GM å sin sida känner igen AL och vet om att hon känt igen honom. I hans för tillfället kortslutna skalle springer han ifatt och mördar henne. Det är mycket ovanligt att ett vittne som försöker avvika från brottsplatsen blir mördad av en gm.
GM:s situation idag är att han vet om de fruktansvärda brott han begått. Det kan vara så att han äter psykofarmaka.
Eftersom GM enligt mig haft en roll likt Sara Svensson i Knutbydramat finns det andra inblandade. Den eller de som lade upp planen men missbedömde två saker: 1) att Gm kan lacka ur ordentlig 2) att en person AL kände igen honom. Tillkommer så kamrater som fanns på platsen och i smyg övervakade händelseförloppet.
Flera av medhjälparna är förmodligen aktiva på tråden i akt och mening att vilseföra polis och allmänhet.
Min huvudmisstänkta tillhör en familj med stark koppling till Linköping och med mycket gott rykte i Linköping. Just detta har gjort det svårare för polisen att agera mot honom. Det är inte omöjligt att vissa chefer på polisen fått det "lättare" vad gäller att klättra på karriärstegen genom det inflytande GM:s pappa har i Linköping. Poliser kan kort sagt vara "smorda" för att agera samarbetsvilligt och inte ta fast GM.
Min huvudmisstänkta har - som jag
misstänker på vissa grunder - inte haft en lätt barndom i precis alla avseenden. Pengar är inte allt här i världen som gör barn lyckliga.
Barn måste också få ett erkännande och där detta fattas i släkten/familjen kan det stämma barnet fientligt mot allt och alla i omvärlden. Där kan det bli ordentligt fel om ett barn växer upp med ett nära syskon som har släktens fulla erkännande men det andra barnet blir osynliggjord av flera vuxna som inte vill kännas vid barnet som "äkta".
Föreläsningen är slut.
Edit: Det var spekulation men inte utan grunder och jag skriver här som en god människa som både vill förstå och hjälpa gm.