Citat:
Ursprungligen postat av
Philomena
Ja, jag tror också mer på att det var oplanerat och att det ena lett till det andra då ingen av de inblandade är direkt någon slags yrkeskriminell. Och ja, benskadan har jag funderat över också. Genom hur öppenhjärtlig LW varit om den skadan i sociala medier så visste ju många om den skadan och att den var en akilleshäl för henne. Så det kan både varit oturligt att benskadan slogs upp i ett eventuellt tumult eller avsiktligt siktat på någon som ville ge henne rejält ont. Men mycket troligt i mina ögon som du säger att benen skadades igen och GM då blev förskräckt eftersom att LW började skrika och så blev våldet mord om de knuffades värre och LW föll olyckligt.
Det enda som stör mig i den här teorin om konfrontation som eskalerar (mycket rimligt scenario och dialog förresten som du beskriver!) är hur en kriminellt oerfaren GM som inte planerat något utan gjort detta i vredesmod kan ha kommit undan i ett lugnt radhusområde utan att mer läckt ut. Det borde finnas massa DNA och annan teknisk bevisning på FP. Det är där jag började fundera om någon i efterhand lojalt hjälpt GM t ex med att slänga ut telefon åt fel håll eller starta den lämpligt så falskt spår ges till utredningen för att t ex stärka alibi för någon. Men å andra sidan, ifall fler är inblandade så borde verkligen någon ha försagt sig så här långt.
Det fetade: eller hur, särskilt blablabla 😉
Skämt åsido: tänker att om det är en kvinnlig GM, radhusområde, ovanlig miljö för mord, ovanlig GM, det blir lite som Dubbelstöten (var det väl?)
Ingen tänker sej att det är en
sån GM.
Å andra sidan borde DNA finnas, som i så fall säger att det är en kvinna...
Svårt att få ihop hela pusslet.
Apropå annat inlägg:
Ibland tror jag att jag vet, men nästan alltid vet jag att jag tror 🤓