Citat:
Ursprungligen postat av
dannekerror
Jag hade klossat med 400 och sen kört 600 maskin och handslipat med 500-800 beroende på färg.
Men eftersom du bara gör en liten spraybättring så borde det räcka att köra över med lite 800. Så länge du mattar ner all grund och får bort stoftet runt om så är det bara att köra. Var försiktig så du inte går igenom grunden så plåten blottas!
Lycka till!
Blev förvånad över hur bra grunden blev så jag körde bara 400 och det både kändes och såg bra ut.
Men jag gjorde en miss. Det var rätt mycket som skulle täckas och jag började på den sida som behövde minst färg. När jag var nöjd med den inser jag att burken (400ml) bara var halvfull och det var betydligt mer på andra sidan som skulle lackas!
Det gick med ett nödrop, fick snåla lite på färgen vid instegen (som inte är så exponerat) och koncentrera mig på att täcka övriga ytor.
Sen på med klarlack vått-i-vått.
Slutresultatet? Vissa ytor är jag mycket nöjd med, andra inte. Någon skarv mot gamla lacken finns inte att förnimma någonstans så där gjorde grundfärgen verkligen sitt jobb.
Har gjort både bättre och sämre förbättringar genom åren och hade det varit en dyrare bil hade jag nog inte varit nöjd men det här får duga.