2018-07-26, 11:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Q har skrivit en del om Mark Zuckerberg och Facebook tidigare. Meddelades (?) att man haft väldigt svaga siffror, så aktien har rasat med över 20% och Zuckerberg förlorat över 150 miljarder dollar i tillgångar. Tydligen ska han totalt ha sålt av mer aktier i år än alla tidigare år kombinerat.

Snackas om att Twitter står på tur.

Allt Zuckerberg sålde innan raset igår måste ju vara en toppenaffär eftersom aktien aldrig varit högre än tidigare i år, så om han sålt av stora poster ska han väl bara vara glad..?

Edit: Det är facebooks totala aktievärde som droppade 150 miljarder - inte Zuckerberg, han förlorade 17 miljarder i raset (som var en reaktion på facebooks svaga siffror för nyanslutna användare).
För övrigt bör man som alltid ge aktiekursen några dagar att stabilisera sig efter en sådan här kraftig reaktion - återhämtningar är ju inte direkt ovanliga.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-07-26 kl. 11:41.
Citera
2018-07-26, 11:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Q-anhängarna är desperata efter konfirmation helt enkelt och tolkar precis vad som helst som tecken..
Just det här är ett ytterst tydligt exempel på det eftersom personen som la upp filmen skrev att bilen tutade och signalerade ”Q”. De andra i tråden började då tolka det dels som att tutandet var morsekod för Q medan andra skrev att folk i bilen nog hade gjort ”Q”-tecken med händerna som hade synts jättetydligt för de som filmade men inte syntes alls på filmen... anytning goes...

Jag var gammal signalist i lumpen och det där lät inte som en korrekt utförd signal för Q iaf. Det ska vara två långa, en kort och en lång.

Men även om det hade varit det så kan ju chauffören enkelt ha kunnat morse, eftersom det oftast är säkerhetsfolk med militär utbildning och underrättelseträning osv. Sen kan ju de i bilen vetat om fenomenet "Q", precis som miljoner andra och tutat bara för kul.

Det här säger absolut ingenting.

Om ingen härinne kan förklara sakligt med argument varför dertta skulle vara speciellt eller ett bevis på något, så kommer kommer ingen ta det på allvar.
Citera
2018-07-26, 12:04
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Allt Zuckerberg sålde innan raset igår måste ju vara en toppenaffär eftersom aktien aldrig varit högre än tidigare i år, så om han sålt av stora poster ska han väl bara vara glad..?

Var väl lite det som var grejen, att han vetat om i förväg att aktien skulle rasa (var liknande mönster innan Cambridge Analytica-skandalen briserade) och därför sålt.

Citat:
Edit: Det är facebooks totala aktievärde som droppade 150 miljarder - inte Zuckerberg, han förlorade 17 miljarder i raset (som var en reaktion på facebooks svaga siffror för nyanslutna användare).
För övrigt bör man som alltid ge aktiekursen några dagar att stabilisera sig efter en sådan här kraftig reaktion - återhämtningar är ju inte direkt ovanliga.

Personligen tror jag inte att Facebook kommer finnas kvar mycket längre till då stora andelar av användarbasen under en längre tid börjat röra sig mot andra plattformar som IG och Snap. Men det är absolut möjligt att aktien återhämtar sig i det korta loppet.

Anledningen till att jag tog upp nyheten var för att Q snackat om just Facebook och MZ tidigare, vet dock inte om man gjort det i de senaste dropsen.
Citera
2018-07-26, 12:05
Medlem
Citat:
Q har skrivit en del om Mark Zuckerberg och Facebook tidigare. Meddelades (?) att man haft väldigt svaga siffror, så aktien har rasat med över 20% och Zuckerberg förlorat över 150 miljarder dollar i tillgångar. Tydligen ska han totalt ha sålt av mer aktier i år än alla tidigare år kombinerat.

Snackas om att Twitter står på tur.

Citat från https://www.affarsvarlden.se/bors-ekonominyheter/facebooks-aktie-kraschlandade-6924087
Citat:
Intäkterna i det andra kvartalet hamnade på 13,23 miljarder dollar, jämfört med förväntade 13,34 miljarder dollar. Antalet aktiva användare var 2,23 miljarder jämfört med förväntade 2,25 miljarder.
Citera
2018-07-26, 12:08
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Jag var gammal signalist i lumpen och det där lät inte som en korrekt utförd signal för Q iaf. Det ska vara två långa, en kort och en lång.

Men även om det hade varit det så kan ju chauffören enkelt ha kunnat morse, eftersom det oftast är säkerhetsfolk med militär utbildning och underrättelseträning osv. Sen kan ju de i bilen vetat om fenomenet "Q", precis som miljoner andra och tutat bara för kul.

Det här säger absolut ingenting.

Om ingen härinne kan förklara sakligt med argument varför dertta skulle vara speciellt eller ett bevis på något, så kommer kommer ingen ta det på allvar.

Personligen tycker jag också att hela "Honk for Q"-grejen var löjlig. Hade man skrivit "Honk for Z" hade det troligtvis också tutats då man körde förbi en större samling människor som uppenbarligen var där för att se dem köra förbi.

Själv finner jag det som skrivs i dropsen + analyserna kring aktuella händelser mycket mer intressanta och det är där fokus bör ligga.
Citera
2018-07-26, 12:10
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Citat från https://www.affarsvarlden.se/bors-ekonominyheter/facebooks-aktie-kraschlandade-6924087

Hur kan en sån liten skillnad i förväntningar/resultat leda till ett ras med så mycket som 24%?
Citera
2018-07-26, 12:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hur kan en sån liten skillnad i förväntningar/resultat leda till ett ras med så mycket som 24%?

Det är ju rätt vanligt med överreaktioner på börsen - kursen går först lite ner som en reaktion på en händelse och folk får panik och säljer så kursen störtdyker. Som jag skrev här ovan - ge det ett par dagar så är det nog troligt med en rejäl kursåterhämtning.
Citera
2018-07-26, 14:09
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Personligen tycker jag också att hela "Honk for Q"-grejen var löjlig. Hade man skrivit "Honk for Z" hade det troligtvis också tutats då man körde förbi en större samling människor som uppenbarligen var där för att se dem köra förbi.
Vad som stod på skylten var inte det väsentliga, utan vad Q skrev:

Citat:
We saw you!
...
Q
Antyder att Q åkte i presidentens kortege.
Citera
2018-07-26, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Vad som stod på skylten var inte det väsentliga, utan vad Q skrev:

Antyder att Q åkte i presidentens kortege.

....eller troligare att hen sett samma klipp som du.
Citera
2018-07-26, 15:34
Medlem
Citat:
Jag tycker ärligt talat det mest verkar vara du (och en del andra) som angriper mig hela tiden med meningslösa inlägg och frågor om min ”agenda” och hur dum jag är. Själv försöker jag hålla mig till att ifrågasätta och motbevisa argumenten och påståendena om Q och Trump som framförs i tråden.
Tror du att deep state existerar?
Deepstate=cabal runt om i hela världen som för en dold agenda.

Tror du att comey t.ex och fler är kriminella och stöder den dolda agendan?
Tror du att Hillary är kriminell?
Citera
2018-07-26, 15:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Tror du att deep state existerar?
Deepstate=cabal runt om i hela världen som för en dold agenda.
Inte på det sättet, nej det tror jag inte.

Citat:
Tror du att comey t.ex och fler är kriminella och stöder den dolda agendan?
Tror du att Hillary är kriminell?
Jag tror säkert de har fått hybris av sin makt vilket absolut kan ha fått dem att trampa över lagens gräns då och då, t.ex i form av HRCs mailserver hemma, men det är ju inte samma sak som att de skulle vara pedofila satanister som vill ta över världen med en ondskefull nwo-plan om att utrota majoriteten av jordens befolkning och förslava resten.. Jag tror inte Trump är ett dugg bättre dock, han om någon utstrålar verkligen ”I’m untouchable” i mina ögon, och det verkar ju flyta upp ny skit med oroväckande regelbundenhet runt honom.

Edit: jag tror helt enkelt det är väldigt få absoluta toppar inom både näringsliv och politik som det inte går att gräva fram nån skit om alls. På de nivåerna omges man av både möjligheter och frestelser att sko sig, göra det enkelt för sig, hjälp att kratta manegen och sopa igen spår osv osv.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-07-26 kl. 15:52.
Citera
2018-07-26, 15:52
Medlem
Citat:
Inte på det sättet, nej det tror jag inte.

Jag tror säkert de har fått hybris av sin makt vilket absolut kan ha fått dem att trampa över lagens gräns då och då, t.ex i form av HRCs mailserver hemma, men det är ju inte samma sak som att de skulle vara pedofila satanister som vill ta över världen med en ondskefull nwo-plan om att utrota majoriteten av jordens befolkning och förslava resten.. Jag tror inte Trump är ett dugg bättre dock, han om någon utstrålar verkligen ”I’m untouchable” i mina ögon, och det verkar ju flyta upp ny skit med oroväckande regelbundenhet runt honom.
Så om du tror att Comey och hillary är kriminella, och att dom inte blir bestraffade. Ser du hur svårt det är och kunna bevisa att deep state är äkta då?
Om dom onda sitter över lagen, och sedan skapar lagen, och sedan att man skriver på sekretess - att man inte får säga nånting av det man ser även om det är kriminellt.

Kan du fatta hur svårt det är och kunna bevisa dessa saker?
Jag tror på deep state efter jag har undersökt mycket själv om vården och maten, där vill dom garanterat förgifta oss. Är det för pengar och kontroll eller är det större än så? Det går inte och veta, men när man observerar runt hur systemet är och hur världen ser ut, hur tufft allting är, hur många folk som lider, hur skadat media är, hur mycket skit dom visar oss, och hur ensidigt deras versioner är alltid(98%), och att man ser klart och tydligt hur media inte gör sitt jobb- vilket är och sprida information utan istället blir det propaganda på propaganda och dom pushar för det starkt så tycker jag det pekar åt att det är större än enbart pengar och kontroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in