2018-07-26, 10:26
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Men det var förstås inte pga LW:s stora livsenergi eller för hennes närmast hypomana aktivitetsengagemang inom olika sektorer som hon blev mördad.
Orsaken till mordet är knappast en slump. Fast man vet aldrig, i Åmsele-morden var orsaken en stulen cykel..
Hade LW en cykel som nu är borta?
Det känns som Ste*an Börjesson ligger närmare i det här.
Citera
2018-07-26, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Men, varför har tråden börjat diskutera om den offentligt misstänkta faktiskt är misstänkt? Det är ju en av ytterst få uppgifter som faktiskt är bekräftade i denna plågsamma informationstorka.

Okej att det har varit problem i utredningen, men sen när får man fortsätta stämpla någon som misstänkt mördare utan belägg? I synnerhet när det medföljer en ökad risk för personens säkerhet (både rörande självmord och möjlig hotbild från allmänheten). Svensk rättssäkerhet är ändå inte obefintlig, dessa processer går att syna (vilket bevisligen också har gjorts internt i diverse anmälningar).

Mordmisstankarna påverkar såklart hela SDs välmående, liv och familj. Riksmedia och lokaltidningar bevakar fallet noga, han har blivit uthängd med namn och bild i olika forum, nekats inträde för semester i USA, fått sin bil beslagtagen och sitt hus avspärrat, ska enligt uppgift må så dåligt att han medicineras och tycks inte ha fått vara på sitt arbete på månader. Människan har all rätt i världen att avskrivas sekunden bevisläget ändras!

Jag har väldigt svårt att tro att åklagare, tingsrätt, utredare och nu NOA alla mörkar en persons oskuld i ett uppmärksammat mordfall, av bekvämlighetsskäl. För att inte nämna SDs egen advokat.

Åklagare avskriver misstankar i brist på bevis hela tiden, även när det inte ser bra ut, och utan att ha en backup-misstänkt.

Säger verkligen inte att SD är skyldig. Det här fallet kan fortfarande svänga, och kanske blir han helt friad från misstankar i morgon. Men så länge han är officiellt misstänkt kan vi väl utgå ifrån att han är just det?

Det är en svår sits MGM sitter i oavsett skuld eller inte. Även BO har fått sitt liv uppfläkt på ett sätt som är oerhört kränkande för de efterlevande. Dessutom riskerar andra personer att bli smutskastade
och det utan att ha någon misstanke på sig. Varför man bygger grenar åt olika håll när polisspåret säger att det redan finns en MGM förstår jag inte. Kanske det är frustrationen över att inget synligt händer just nu.
Citera
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är lite märkligt att SVT Örebro, NA och regionalradion i Örebro (som jag sett) inte fått till något inslag om hur det går i utredningarna. Dom har kanske inte några grävande journalister?! Dom kunde väl ställa frågan någon gång de senaste veckorna.
Åklagaren hoppas nu på att analyssvar från ”jättemycket teknisk bevisning” skall kunna visa på något som talar för att SD är GM:
https://www.metro.se/artikel/åklagaren-om-lena-mordet-jättemycket-teknisk-bevisning

Ännu så länge kan man gömma sig bakom NFC:s långa handläggningstider. Sedan kommer det nog av "kollegiala hänsyn" att vara locket på tills folk har glömt den här historien (om man inte redan har gjort det).
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men 'hen' har ju blivit dömd i domstol till skäligen misstänkt för mord, eller hur?
Nej, det har inte ens inkommet ett åtal. SD är inte dömd, han är misstänkt för mord.
Citera
2018-07-26, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vet du exakt hur skadan på tummen uppkom?
Jag har hört en version kring detta

Någon som bet honom?
Citera
2018-07-26, 10:38
Medlem
Citat:
Det är lite märkligt att SVT Örebro, NA och regionalradion i Örebro (som jag sett) inte fått till något inslag om hur det går i utredningarna. Dom har kanske inte några grävande journalister?! Dom kunde väl ställa frågan någon gång de senaste veckorna.

Man tycker ju det. Kanske dags att mejla några journalister och lyssna.
Citera
2018-07-26, 10:46
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ja, enligt källa med insyn skall ju den våldsbenägne narcissisten ha slagit handen i en vägg:
Citat:
Hört rykte på byn om att SD blev så arg på barnen att han drog handen i väggen eller dörren och skadade sig då...
Vill inte att det blir en trådsanning men han hade själv erkänt att det var det som hände..
ingen rök utan eld...
Är det här ett äldre rykte, eller hörde du det efter att kvällstidningarna hade beskrivit honom som en misstänkt mördaren?
Citera
2018-07-26, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Man tycker ju det. Kanske dags att mejla några journalister och lyssna.
Har ringt SVT Örebro och frågat vad dom håller på med... (dom har bara inslag gällande utomhusteater mm) inget vettigt svar och absolut inga "nyhetsinslag". Vi måste nog bli många som ligger på ang information och ställa frågor om vi vill ha några svar...
Citera
2018-07-26, 10:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Har ringt SVT Örebro och frågat vad dom håller på med... (dom har bara inslag gällande utomhusteater mm) inget vettigt svar och absolut inga "nyhetsinslag". Vi måste nog bli många som ligger på ang information och ställa frågor om vi vill ha några svar...
Den som orkar kan ju slå en signal till JO och JK, och begära kopior på Peter Springares anmälningar mot polischeferna. Där kanske det framgår något intressant om hur utredningen bedrevs i början, och hur utbytet av spaningsledningen motiverades:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/petad-polis-jo-anmaler-polisen
Senast redigerad av Draifos 2018-07-26 kl. 10:58.
Citera
2018-07-26, 10:52
Medlem
Citat:
Eftersom det är mestadels män som håller på men burkletande tycker jag inte det är märkligt att det mest var manliga kompisar där.
Jag har själv hållit på med en sport där det är nästan 100% killar... tycker Du att det är fel? När dom tagit med sig sina respektive ibland, typ på någon fest så hinner man självklart inte bli lika bra vän med dom. Detta utesluter inte att LW hade kvinnliga vänner i andra sammanhang.
Vet Du att hon inte hade någon nära tjejkompis?
(det fetade)
Nej, det vet jag ingenting om.
Min ingång här är inte med syfte att kritisera LW:s liv eller leverne och det har jag understrukit. Men jag har både privat och inom profession stött på kvinnor som uppvisat drag och mönster som LW:s och många av dem har mött/ möter problem i relation till andra kvinnor. De är ofta mycket kvinnliga med stark utstrålning. De har ofta svårt att få djupa och varaktiga relationer och de upplevs många gånger som hot. Det gemensamma är att de inte har nån bästis-väninna.

Inget fel i att idrotta eller på annat sätt umgås i rena mansgrupper.
Citera
2018-07-26, 10:55
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Någon som bet honom?

Vurpade i skidspåret:
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=ad5a33d5-76ca-4ebe-a12f-567bf0ed511b&IID=432fcb30-8284-43e1-9934-338bf72b76aa

Om ni "hört" andra versioner kring detta är det bättre att skriva ut det i klarspråk, än att insinuera hörsägen.
Citera
2018-07-26, 11:03
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Den som orkar kan ju slå en signal till JO och JK, och begära kopior på Peter Springares anmälningar mot polischeferna. Där kanske det framgår något intressant om hur utredningen bedrevs i början, och hur utbytet av spaningsledningen motiverades:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/petad-polis-jo-anmaler-polisen

Inte omöjligt att schismen inom polisen påminner om den man kan se här i tråden. En sida med en stark personlig övertygelse om att SD är GM, och en sida som hellre vill se konkreta bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in