Citat:
Ursprungligen postat av
LimeTime
Det av mig fetade:
Är LW dömd för något brott? Hon har också barn. Tre barn som blivit berövade sin mamma.
Det verkar väldigt tvetydigt att granska LW i sömmarna samtidigt som den som faktiskt är misstänkt för mord ska skyddas enligt dina principer ovan. Lena är inte skyldig till sin egen död.
Jag är inte ute efter att slakta någon. Jag vill att Lenas mördare ska dömmas, vem det än må vara.
Jag är medveten om hur den här tråden är fylld med känslor, hos många skribenter extremt starka känslor. Sådant kan ibland göra att man som läsare inte alltid på ett känsloneutralt vis kan ta in vad som skrivs om någon som stått en nära eller som man uppfattar som orättvist bedömd.
Att informera mig om att LW inte är dömd för brott är inget annat än en överloppsgärning, vilket du givetvis är högst medveten om. Men nu är faktum att LW har blivit mördad och om du inbillar dig att Polisen därför av nån slags hänsyn väljer att INTE titta på hur hon levt och vilka hon träffat etc, så tror du fel.
FYI: Jag skriver ingenstans att SD skall skyddas, tvärtom. Jag skriver att det är helt ok att nagelfara honom. Men jag skriver samtidigt att SD än så länge inte är dömd för att ha mördat LW, så därför kan man vänta med att utse honom till LW: s baneman.
Har inte heller vänt mig till just dig när jag skriver om att "socialt slakta" SD.
Nej, du har så rätt när du skriver att Lena "inte är skyldig till sin egen död". Läser du mina postningar som att jag anser det? Läser du mina postningar som att jag inte vill att Lenas mördare skall dömas?