2018-07-25, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Jag tror tvärt om. Europa League har redan tidigare varit nästan omöjligt att kvala sig till direkt. Enbart ÖFK och AIK har väl lyckats dom senaste typ 20 åren? Att byta 2 enkla och 2 svåra matcher mot 3 svåra och en enkel ser jag inte som positivt. Tidigare hade man ju iallafall chansen att ha tur med lottningar, det är ju i princip borta nu när det lättaste man kan möta redan i omgång 2 är typ norskt eller danskt motstånd.
Malmö, Helsingborg och Elfsborg har också gått till EL-gruppspel senaste 7 åren.
2018-07-25, 12:46
Medlem
Kul lördag som kommer.
Göteborg - BP; tidig ångestmatch
Dalkurd - Sirius; den som förlorar kvalar inte?
Malmö - Peking; var står "nya Malmö"?

Wolf har fått sparken i MLS? Återkomst, ngt för Djurgården?

Lite vemodigt att starka allsvenska spelare inte lyckas även i "sämre" lag. AC, Wolf.... vad är ett lagom nästa steg eller är det omställningen att vara "stjärna" i en miljö till "ok-bra" i en annan som kräver ett psyke?
2018-07-25, 13:08
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plebeii
Nanne får så oförtjänt mycket skit. Han ville spela en tempostark fotboll med hög press men fick aldrig ett vettigt spelarmaterial för det, punkt.
Frågan blir ju då; ska en tränare anpassa spelet efter truppen eller ska man spela ett spel som man uppenbarligen inte har material till?
2018-07-25, 13:39
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Tappade 2–0 till förlust mot Sirius senast och får mest sikta på att hänga kvar under hösten.

Citat från AB:s strykstips.

Är det verkligen så illa?
2018-07-25, 13:45
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Kul lördag som kommer.
Göteborg - BP; tidig ångestmatch
Dalkurd - Sirius; den som förlorar kvalar inte?
Malmö - Peking; var står "nya Malmö"?

Wolf har fått sparken i MLS? Återkomst, ngt för Djurgården?

Lite vemodigt att starka allsvenska spelare inte lyckas även i "sämre" lag. AC, Wolf.... vad är ett lagom nästa steg eller är det omställningen att vara "stjärna" i en miljö till "ok-bra" i en annan som kräver ett psyke?

Om Wolf är Wolf-Eikrem så är väl han klar för Molde, om jag inte läst fel?
2018-07-25, 13:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Frågan blir ju då; ska en tränare anpassa spelet efter truppen eller ska man spela ett spel som man uppenbarligen inte har material till?

Så här sa Lars "Laban" Arnesson efter 1-5 i april 1980 mot Sovjet: Det är inget fel på systemet vi har bara inte material till att spela det.
2018-07-25, 13:59
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Om Wolf är Wolf-Eikrem så är väl han klar för Molde, om jag inte läst fel?

Helt rätt.
Citat:
Adm. Direktør i Molde FK, Øystein Neerland bekrefter at Magnus har signert en 4 ½ årskontrakt for MFK som gjelder frem til 31/12-2022. Magnus er tilgengelig for spill fra og med i dag.
Molde FK:s hemsida.
2018-07-25, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Malmö, Helsingborg och Elfsborg har också gått till EL-gruppspel senaste 7 åren.

jag antar han syftar på lag som tagit sig till europa league genom (hela) EL-kvalet. av dessa lag är det endast elfsborg som behövde spela en (sista) kvalrunda till europa league efter ha förlorat runda 3 i CL-kvalet. malmö och HIF gick direkt till gruppspel efter ha förlorat CL-playoff.
2018-07-25, 20:38
Medlem
Plebeiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Förutsätter att Nanne, när han anställdes, fick besked om att hans spelidé skulle ges utrymme att förverkligas. En bra tränare ser naturligtvis när det skiter sig och vidtar nödvändiga ändringar, vilket även Nanne gjorde och räddade kontraktet. Sen kan vi vanliga dödliga inte veta vem som bestämde vad osv, men min mening är att det framför allt var obegripliga värvningar som gjorde att det såg ut som det gjorde 2015-16 för Nanne är en kompetent tränare och hans tänkta spelidé var det inget fel på.
2018-07-25, 22:56
Medlem
Vad är mffarnas ambitioner för denna säsong med ny tränare, bra form och namnstarka nyförvärv? Europaspel? Sm-guld?
2018-07-25, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
jag antar han syftar på lag som tagit sig till europa league genom (hela) EL-kvalet. av dessa lag är det endast elfsborg som behövde spela en (sista) kvalrunda till europa league efter ha förlorat runda 3 i CL-kvalet. malmö och HIF gick direkt till gruppspel efter ha förlorat CL-playoff.

Precis så, dock kom jag på att HeIF kvala sig till UEFA cupen 2007 den långa vägen.
2018-07-26, 07:14
Medlem
0174Affes avatar
Är övertygad om att Sirius vinner mot Dalkurd på Lördag. Tror även att Dalkurd kommer att konka innan årets slut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in