2018-07-26, 02:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Tycker du det var ett bra svar som eventuellt skulle kunna ha bringat lite klarhet i fallet? För mig låter det inte seriöst.

Fick reda på detta för drygt 3 år sedan. Har av olika anledningar valt att inte lägga ut det i tråden förrän nu. Respekterar dina ifrågasättanden om detta men jag vet vad jag har hört och av vem. Det är väl det jag kan säga.
Citera
2018-07-26, 02:39
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Fick reda på detta för drygt 3 år sedan. Har av olika anledningar valt att inte lägga ut det i tråden förrän nu. Respekterar dina ifrågasättanden om detta men jag vet vad jag har hört och av vem. Det är väl det jag kan säga.

Okej!
Tack!
Citera
2018-07-26, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolmen
20 till 10
20 till 10 Kom.
Sista chansen att höra av sig.
Dom stora drakarna är på intåg.
Nu är det inga lokala hyenor. Utan nationela styrkor vi talar om.
Steven, Larsson m.m. kom igen.

20 avser du "tjänstefel" - paragrafen tror det är brottsbalken. Vet du kört med detta förrut.
Citera
2018-07-26, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
TS och km bör ha känt/känna varandra. Förutom ev koppling på båda till mrö var/är TS kollega och god vän med kusin talman.

Tunt....Man kan vara kusin och ha övriga kopplingar utan värde i sammanhanget. Efterfrågade om TS kände KM, inte kände till, vilket har föga betydelse. Jämförelsevis att BW och PR kände varandra en period och umgicks........
Citera
2018-07-26, 12:15
Medlem
Citat:
Sticker emellan med ett svar. B.W och C ska ha haft om inte ett förhållande så i alla fall en "affär". Vet av en källa (andrahandskälla men enligt mig mycket säker sådan) att B.W vid något tillfälle ska ha sagt till henne " Du ska passa dig så det inte händer samma sak med dig som det hände med Helena".

Vet ej om hon är B.W:s alibi, men är hon det så är det intressant!

Vore tacksam om du B.W, kunde ge ett svar på vad du menade med detta uttalande!

Det är bra att du delger här.
Sammantaget finns det överhängande mkt "rykten" kring BW, om de är sanna blir det ruggigt.

Det är mer än dags Freija att du går in och dementerar det du vet om BW om inte annat för att försvara och hjälpa oss att få fram rätt bild.
Du har själv kritiserat, men du kan inte utgå ifrån att du inte blir betrodd utan att säga något.
Finns många här som ställer frågor till dej pga att du skrivit om din vänskap till Helena och att BW är din barndomsvän.. Därför är det du delger av stor vikt men dina svar uteblir.

Har förstått att du var vän med Helena och barndomsvän med BW och att din uppfattning är att KM är med säkerhet inblandad och troligtvis gm. Men det är inga svar.
Citera
2018-07-26, 13:47
Medlem
Vittnet "Anna"* ser en vit bil som hon upplever som "hög" som Helena blir indragen i enligt Kvasta-sara. Om detta stämmer så har den lilla vita bilen med det "avhuggna" bakpartiet inget med HA försvinnande att göra. Förslag på bilmodell och ägare!
Citera
2018-07-26, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Tunt....Man kan vara kusin och ha övriga kopplingar utan värde i sammanhanget. Efterfrågade om TS kände KM, inte kände till, vilket har föga betydelse. Jämförelsevis att BW och PR kände varandra en period och umgicks........

Japp tunt, men tänk över ert BW och PR-spår också i relation till allt som sagts sista året. TUNT.
Citera
2018-07-26, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Japp tunt, men tänk över ert BW och PR-spår också i relation till allt som sagts sista året. TUNT.

Det är bra med olika uppfattningar då det kan driva saker framåt.
Hur ställer du dej till Asta-Kvastas senaste inlägg ang BW?
Skulle C varit BWs alibi dessutom då existerar inte ens "tunt"..
Freija kanske kan återkoppla och bringa klarhet....
Citera
2018-07-26, 16:16
Medlem
Prinzezzans avatar
Freija, jag frågade dig häromdagen i tråden, om C är BW:s kvinnliga alibi. Vet du hur det står till med den saken?
Citera
2018-07-26, 16:42
Bannlyst
Jag rekommenderar er att lästa Gw:s senaste bok "Wille Vingmutter" som handlar om hans yrkesliv. Han skriver en hel del om Helenafallet.(från sidan 473 och framåt). Dom två männen han är övertygad om ligger bakom mordet var på den tiden bästa vänner sedan flera år tillbaka. Helena ska ha känt dessa båda herrar väl i flera år. Han ger också sin syn på dom tre män som har varit misstänkta för mordet(alltså E.A, P.R, och Pilot).

Vidare berättar han bland annat om taxin Helena delade med Ulrika och två personer till. Någon av dessa två betalade entrékostnaden åt Helena. Helena ska också ha varit på dåligt humör när hon lämnade Stadt på grund av att den man hon var intresserad av på Stadt inte var intresserad av henne.

Han skriver avslutningsvis att han inte vill stöka till det för utredarna, men om dom hör av sig så ska dom givetvis få alla uppgifter dom behöver. Namn och nummer och allt det där.
Citera
2018-07-26, 16:49
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Jag rekommenderar er att lästa Gw:s senaste bok "Wille Vingmutter" som handlar om hans yrkesliv. Han skriver en hel del om Helenafallet.(från sidan 473 och framåt). Dom två männen han är övertygad om ligger bakom mordet var på den tiden bästa vänner sedan flera år tillbaka. Helena ska ha känt dessa båda herrar väl i flera år. Han ger också sin syn på dom tre män som har varit misstänkta för mordet(alltså E.A, P.R, och Pilot).

Vidare berättar han bland annat om taxin Helena delade med Ulrika och två personer till. Någon av dessa två betalade entrékostnaden åt Helena. Helena ska också ha varit på dåligt humör när hon lämnade Stadt på grund av att den man hon var intresserad av på Stadt inte var intresserad av henne.

Han skriver avslutningsvis att han inte vill stöka till det för utredarna, men om dom hör av sig så ska dom givetvis få alla uppgifter dom behöver. Namn och nummer och allt det där.

Jag såg den boken helt nyligen vid kassan hos min lokala ICA-handlare. Får nog åka en sväng till ICA när det blivit lite svalare.

Tack för tipset.

(Jag kunde inte hålla mig, så jag åkte och köpte boken med en gång.
Senast redigerad av Pajosv 2018-07-26 kl. 17:31.
Citera
2018-07-26, 17:14
Medlem
Citat:

Suck, då har vi ytterligare ett motsägelsefullt uttalande. Från GW och inte Kvasta-Sara är det kanske bäst att tillägga. Börjar bli lite mycket av den varan nu. Enligt Ulrika så var Helena glad och uppspelt när hon ringde hem på grund av att "han" var där. Trettio minuter senare är hon alltså på dåligt humör pga att "han" inte är intresserad. Låter helmysko i mina öron. Något av dessa påståenden måste vara fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in