2018-06-05, 09:41
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Om jag sammanfattat detta relationsdrama som avhandlats här mellan SD/LW/HD rätt så ser det ut som:

SANT: SD och LW inleder en relation (någon skriver 6år lång, jag tvivlar på just den uppgiften).
SANT: Detta sker när HD är sjuk och SD söker mänsklig kontakt (läs sex).
SPEKULATION: När HD blir bättre så verkar SD vilja avsluta relationen med LW.
SANT: Detta utmynnar i bråk i bilen och en anmälan.
LÄST I TRÅD: SD tar inte ens en försvarare, utan hanterar anmälan själv. (Här kan man tolka det att han inte ens tycker det är nått och vet att det inte kommer leda någonstans, så säker är han)
SANT: På vintern/våren 2017 får HD reda på deras affär.
SANT: Dom slutar kommentera varandras bilder och inlägg på sociala forum.
SANT: Under sommaren 2017 så deltar alla 3 gemensamt i arrangemang inför ett större event.
SANT: SD/LW träffas vid olika cacher efter detta (osäkert om HD är med).
SANT: HD skapar eget konto på geocaching under sommaren 2017, men fortsätter logga på deras gemensamma konto (troligen med förutsättningen att hon ser att dom kommer gå skilda vägar).
SANT: SD och HD försöker hålla ihop äktenskapet och utåt visar dom mer eller mindre inget.
SANT: Under vintern 2018 känner HD att hon inte kan fortsätta äktenskapet, utan vill få mer distans. Men deras kärlek till varandra är stark, så dom kommer fortsätta umgås i syfte att hitta tillit och tillbaka till varandra (bl.a. resan till USA).
SANT: LW har relationer med andra män efter SD.

Efter avslöjandet av SD och LW:s affär så har dom två träffat på varandra ett antal gånger i skogen i jakten på nya cacher. Dom har fotat varandra och haft en god ton i loggarna.
All 3 har träffats på ett antal event och dessutom som ovan, medarrangerat ett större event.

En mycket talande logg från LW (2017-08-19):
Ser att de första loggarna kommer in och vi har kontakt. "Vi har loggat halva rundan" svarar Team Davidsson. Eller, fyra av fjorton i alla fall, visar det sig när jag väl parkerat uppe vid sjuan. De vill logga alla i tur och ordning, så vi gör upp att jag börjar där så smått i lugn och ro, de får komma ifatt, början kan jag i så fall ta efteråt. Femman tjorvar visst för dem, men för min del hakar det upp sig på nian, så när jag just ska gå därifrån kommer grannarna joggande och jag väntar in dem.

Allt detta tycker jag tyder på att dom pratat ut och gått vidare som vuxna människor och kan vara inom samma yta, även om den djupa vänskapen säkert försvunnit.
Inget i deras agerande tyder på dispyter eller aggressioner mellan någon part.

Du i det där inlägget finns mycket som det inte finns belägg för att det är sant.
Citera
2018-06-05, 09:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vi kanske missförstår varandra. Jag säger inte att åklagaren inte är förundersökningsledare under mordfall. Det är hen. Jag menar att vissa beslut är delegerade till utredarna, bl.a. sådant som inte har med det juridiska att göra.
Självklart är åklagaren ledaren eftersom han tar avgörande beslut i slutändan såsom anhållan o.s.v.
Jag reagerade som sagt att hon även gjorde en uppgift som i normala fall är brottsutredarnas. Vissa beslut får de ju faktiskt ta själva eller hur?

De har inte exklusivt självbestämmande. Läs sista stycket så får polis vidta vissa åtgärder innan förundersökning är inledd om det är nödvändigt. Att åklagare ska ta över när någon är skäligen misstänkt är sista tidpunkten, men du läser det som att det är startpunkten. De särskilda skälen har du i "när" satserna på åklagarmyndighetens sida som jag länkade till, och det är oavsett om de har någon skälig misstänkt.

Det sista stycket aktualiseras typiskt när en död påträffats och man har ett misstänkt dödsfall men som kan möjligt vara olycka eller sjukdom.

Fråga dock: vad menar du sker under en förundersökning som "inte har med det juridiska att göra"?

Från 23 kap 3§ Rättegångsbalken (23 kapitlet håller reglering för förundersökning, när, hur, ansvarsfördelning för uppgifterna etc) :

Beslut att inleda en förundersökning ska fattas av Polismyndigheten, Säkerhetspolisen eller åklagaren. Har förundersökningen inletts av Polismyndigheten eller Säkerhetspolisen och är saken inte av enkel beskaffenhet, ska ledningen av förundersökningen om brottet övertas av åklagaren, så snart någon skäligen kan misstänkas för brottet. Åklagaren ska också i annat fall överta ledningen när det är motiverat av särskilda skäl.

När förundersökningen leds av åklagaren, får han eller hon anlita biträde av Polismyndigheten eller Säkerhetspolisen för att genomföra den. Åklagaren får också uppdra åt en polisman att vidta en viss åtgärd som hör till förundersökningen, om det är lämpligt med hänsyn till åtgärdens beskaffenhet.

Det som i denna balk föreskrivs om Polismyndigheten gäller för Säkerhetspolisen då den leder förundersökning eller biträder åklagare i en förundersökning.

Innan förundersökning hunnit inledas, får en polisman hålla förhör och vidta andra utredningsåtgärder som är av betydelse för utredningen. Lag (2014:649).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-05 kl. 10:09.
Citera
2018-06-05, 10:01
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Säkert, förutsatt att SD pratat med sig själv såtillvida du inte utgår från att HD har vetskap om dådet vilket jag tror är osannolikt eftersom resultatet av avlyssningen skulle redovisats rätten vilket renderat häktning, på sannolika skäl.
Med visshet har inte lyssningen gett något.av substans.

Precis det jag avsåg också.
Att om det stämmer att HD och SD var på väg till Arlanda i samma bil, så har de med all sannolikhet berört och diskuterat det faktum att SD varit inne på förhör för människorov (som det var rubricerat då). Om han skulle knystat något om inblandning till HD och bilen var buggad så skulle detta troligen framkommit vid det här laget.
Citera
2018-06-05, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Du i det där inlägget finns mycket som det inte finns belägg för att det är sant.

Som vad då???
Citera
2018-06-05, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Precis det jag avsåg också.
Att om det stämmer att HD och SD var på väg till Arlanda i samma bil, så har de med all sannolikhet berört och diskuterat det faktum att SD varit inne på förhör för människorov (som det var rubricerat då). Om han skulle knystat något om inblandning till HD och bilen var buggad så skulle detta troligen framkommit vid det här laget.
Hon vet nog någonting ändå, HD om mordet även om bilen var buggad eller inte.
Hon har säkert blivit förhörd av polisen.
Citera
2018-06-05, 10:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Som vad då???

Bland annat säger du att HD fått reda på affären vintern/våren 2017. Alltså ungefär när LW anmälde?

Sedan säger du att SD och LW fortsatt råka på varandra och fota varandra efter avslöjande av affären. Men vilket avslöjande, alltså tidpunkt menar du?

Orsaken till att LW och SD haft en affär, när och hur är väl inte känt?
Citera
2018-06-05, 10:35
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Som vad då???

Hur vet du att affären inleddes när HD var sjuk?

Hur vet du att han sökte mänsklig kontakt (sex)?

Hur vet du när HD får reda på deras relation?

Orkar inte gå igenom mer men du påstår att dessa saker är sant och då bör du ha en källa, annars är det din egen spekulation på det också.
Citera
2018-06-05, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Bland annat säger du att HD fått reda på affären vintern/våren 2017. Alltså ungefär när LW anmälde?

Sedan säger du att SD och LW fortsatt råka på varandra och fota varandra efter avslöjande av affären. Men vilket avslöjande, alltså tidpunkt menar du?

Orsaken till att LW och SD haft en affär, när och hur är väl inte känt?

Ja, jag menar att HD fick vetskap ungefär vid den tidpunkten. Kan absolut vara ett kvartal i skillnad, skriver just vinter/våren. Detta har SD sagt personligen till mig.

Förstår inte andra tvivlet, förstår du inte vad jag menar med tidpunkt för avslöjandet. SD och LW:s otrohetsaffär menar jag. Menar vidare att dom umgåtts ett antal gånger på olika event och cacher. Hur vida det bara sagts ett kallt "Hej" vet jag inte, men i LW:s logg skriver hon att dom har kontakt (via telefon eller Telegram). M.a.o, dom pratar med varandra och ingen utfrysning. Detta sker dessutom när HD är med. Kan till och med vara så att det var HD som LW pratade med, står bara TeamDavidsson.

Orsaken till affären sa SD till mig personligen, just som jag skriver. Han saknade mänsklig kontakt och ville ha sex. När den realtionen inleddes vet jag inte, skriver just det i min SANT. Någon hänvisar till att dom hade en affär i 6 år, vilket jag tvivlar på, men en sexrelation hade dom.
Hur den relationen såg ut, mer än just sex gick vi inte in på....

Är du nöjd?
Citera
2018-06-05, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Hur vet du att affären inleddes när HD var sjuk?

Hur vet du att han sökte mänsklig kontakt (sex)?

Hur vet du när HD får reda på deras relation?

Orkar inte gå igenom mer men du påstår att dessa saker är sant och då bör du ha en källa, annars är det din egen spekulation på det också.

På alla ovanstående har han sagt detta till mig personligen och öppenhjärtligt, utom just exakta tidpunkten när HD får reda på deras affär. Men HD skapade eget konto EFTER hon fick reda på det, alltså före "Medlem sedan 2017-07-05".

Kan tillägga att mitt intryck var att han erkände det utan omsvep och tog på sig skulden att han varit otrogen. Att det är hans fel att han var svag, men ändå kände en trygghet att han agerat mänskligt i en svår tid. Med det TROR jag att han menade att han älskade HD men hade sex med LW.
Citera
2018-06-05, 10:54
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ja, jag menar att HD fick vetskap ungefär vid den tidpunkten. Kan absolut vara ett kvartal i skillnad, skriver just vinter/våren. Detta har SD sagt personligen till mig.

Förstår inte andra tvivlet, förstår du inte vad jag menar med tidpunkt för avslöjandet. SD och LW:s otrohetsaffär menar jag. Menar vidare att dom umgåtts ett antal gånger på olika event och cacher. Hur vida det bara sagts ett kallt "Hej" vet jag inte, men i LW:s logg skriver hon att dom har kontakt (via telefon eller Telegram). M.a.o, dom pratar med varandra och ingen utfrysning. Detta sker dessutom när HD är med. Kan till och med vara så att det var HD som LW pratade med, står bara TeamDavidsson.

Orsaken till affären sa SD till mig personligen, just som jag skriver. Han saknade mänsklig kontakt och ville ha sex. När den realtionen inleddes vet jag inte, skriver just det i min SANT. Någon hänvisar till att dom hade en affär i 6 år, vilket jag tvivlar på, men en sexrelation hade dom.
Hur den relationen såg ut, mer än just sex gick vi inte in på....

Är du nöjd?

Nej, det blir inte sant för att du påstår att SD sagt det till dig.

Du sitter anonym på ett forum och påstår att SD sagt saker till dig och att det är sanning.

Tänk om jag skulle säga att LW sagt tvärtemot och hävda att det är sanning.

Nej du, du får nog revidera din sant/falskt-lista.
Citera
2018-06-05, 10:56
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
På alla ovanstående har han sagt detta till mig personligen och öppenhjärtligt, utom just exakta tidpunkten när HD får reda på deras affär. Men HD skapade eget konto EFTER hon fick reda på det, alltså före "Medlem sedan 2017-07-05".

Kan tillägga att mitt intryck var att han erkände det utan omsvep och tog på sig skulden att han varit otrogen. Att det är hans fel att han var svag, men ändå kände en trygghet att han agerat mänskligt i en svår tid. Med det TROR jag att han menade att han älskade HD men hade sex med LW.

Samma här, det blir inte sant i ett forum för att du(som är anonym) påstår att han sagt det till dig.
Citera
2018-06-05, 11:01
Medlem
Citat:

Är Du nära vän till SD? Eftersom han verkar anförtrott sig till Dig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in