2018-07-25, 18:04
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vi vet mycket väl att de som har lyckats, Sentio, inte syns alls i svensk media medan de som misslyckas inte fått några som helst problem pga det. Det är bara att undersöka deras uppdrag så ser du att ditt påstående är helt felaktigt. Innan du kommer med sådana påståenden att de som misslyckas skulle få problem pga det borde du ha litet kött på benen men du har noll att komma med.

Det torde inte vara något okänt att hela msm och en lång rad företag har uttalat sig emot SD och vill att de backar. Då är det inte särskilt förvånande att de som bidrar till att förmedla en sådan bild belönas och de som bidrar till det motsatta straffas.

Du snackar om ETT "misslyckande" att spå ETT partis resultat för FYRA år sen. (Eller 2 sista 8 åren)
Även om det är livsviktigt här inne är det kanske bara nån procent av totala verksamheten.
Du antyder att de andra medvetet baissar SD och ger dom lägre siffror än vad man egentligen kommit fram till?
2018-07-25, 18:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZilverZodde
Du snackar om ETT "misslyckande" att spå ETT partis resultat för FYRA år sen. (Eller 2 sista 8 åren)
Även om det är livsviktigt här inne är det kanske bara nån procent av totala verksamheten.
Du antyder att de andra medvetet baissar SD och ger dom lägre siffror än vad man egentligen kommit fram till?
Vad är det du antyder?
2018-07-25, 18:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Nej som vi har sagt till dig har de misslyckats i flera val, varför kan du inte hålla dig till sanningen?

Självklart är det ingen slump att de alla hamnar på den sidan de vill hamna. Vi har t.o.m. OI som öppet har uttalat att de är bekymrade över SDs starka frammarsch, och de råkar föga förvånande ge alldeles för låga siffror till SD i val efter val. Sedan har vi samtliga tidningar som för kampanj mot SD och är uppdragsgivare till OI, det ger ingen trovärdighet heller.
2018-07-25, 18:19
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad är det du antyder?
Inte jag, det var en fråga

Men jag är övertygad om att inga OI har en hidden agenda...

Konspirationsteorier tror jag som sagt inte på
Senast redigerad av ZilverZodde 2018-07-25 kl. 18:22.
2018-07-25, 18:21
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej som vi har sagt till dig har de misslyckats i flera val, varför kan du inte hålla dig till sanningen?

Självklart är det ingen slump att de alla hamnar på den sidan de vill hamna. Vi har t.o.m. OI som öppet har uttalat att de är bekymrade över SDs starka frammarsch, och de råkar föga förvånande ge alldeles för låga siffror till SD i val efter val. Sedan har vi samtliga tidningar som för kampanj mot SD och är uppdragsgivare till OI, det ger ingen trovärdighet heller.

Flera val... Jag skrev 2ggr sista 8åren, det är sanning enligt mig. Hur många gånger anser du?

Vilket OI har ".öppet har uttalat att de är bekymrade över SDs starka frammarsch" ?

Om det nämnts tidigare i tråden ber jag om ursäkt, har inte läst från start...
2018-07-25, 18:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Det finns ett antal opinionsinstitut. De flesta av dessa har i tre val haft för låga siffror på SD. Ett institut har legat nära alla gångerna. Att då påstå att de institut som legat mest fel nu är mer trovärdiga måste betraktas som en konspirationsteori.

Eller, vilket nog stämmer bättre, så är det den åsikten du har i arbetsuppgift att sprida.
2018-07-25, 18:26
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
De vill inte ha fel för vi lever i en marknadsekonomi där man säljer varor och tjänster. Tillhandahåller man en dålig tjänst får man inte sålt den. Val efter val? De har bommat på SD 2-3ggr ja, man har under värderat momentum.

"Om det hade varit svåranalyserat borde hälften hamna för lågt och hälften för högt" ?????

Hade inte du jobbat på sifo? :-) Om man gör samma typ av fel behöver det inte vara så...

Det är ju du som skriver att genomsnittet av mätningarna är det mest troliga resultatet i valet. Det resonemanget bygger ju på det han skriver. Du saknar helt logiskt tänkande utan argumenterar emot dig själv hela tiden. Stringens. Slå upp det.
2018-07-25, 18:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Flera val... Jag skrev 2ggr sista 8åren, det är sanning enligt mig. Hur många gånger anser du?

Vilket OI har ".öppet har uttalat att de är bekymrade över SDs starka frammarsch" ?

Om det nämnts tidigare i tråden ber jag om ursäkt, har inte läst från start...

Nyss skrev du ett misslyckande för fyra år sedan eller två de senaste 8 åren och det är bra att du åtminstone har upptäckt att det bara är ett riksdagsval var fjärde år och därför inte kan bli fel i oftare än vart fjärde år i riksdagsval. Men därtill har du EU-val och också om du inte kände till det och snart har vi ytterligare ett riksdagsval. Och vi pratar inte om ett fel i varje val utan samma fel från alla OI utom Sentio och yougov.

Kommer du fortsätta samma trams även efter detta riksdagsval om historien upprepas?
2018-07-25, 18:30
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det finns ett antal opinionsinstitut. De flesta av dessa har i tre val haft för låga siffror på SD. Ett institut har legat nära alla gångerna. Att då påstå att de institut som legat mest fel nu är mer trovärdiga måste betraktas som en konspirationsteori.

Eller, vilket nog stämmer bättre, så är det den åsikten du har i arbetsuppgift att sprida.

Vem påstår det?
Läser du vad jag skrivit gör jag ingen skillnad mellan olika OIn, jag använder medelvärdet av alla.

Att du påstår att jag har en arbetsuppgift att sprida nån form av info/propaganda är en konspirationsteori i sig självt.

Min teori är att när ett parti växer så snabbt så blir allt mycket svårare att göra prognoser på.
Att nån lyckats i 2 val är ju bra i sig men inget bevis på att samma OI är bättre över tiden.
2018-07-25, 18:31
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:

Vad är skillnaden mellan konspirationsteorier och sagor? Du tror ju uppenbarligen på det sistnämnda...
2018-07-25, 18:31
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Det är ju du som skriver att genomsnittet av mätningarna är det mest troliga resultatet i valet. Det resonemanget bygger ju på det han skriver. Du saknar helt logiskt tänkande utan argumenterar emot dig själv hela tiden. Stringens. Slå upp det.

Du gillar personangrepp ser jag, jag sänker mig inte så lågt.
Jag går på medelvärdet DETTA val. För 4 år sen var medelvärdet för lågt.
2018-07-25, 18:32
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Vad är skillnaden mellan konspirationsteorier och sagor? Du tror ju uppenbarligen på det sistnämnda...

HAr du bevis?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in