2018-07-25, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack för upplysningen, då vet alla för 500: ade gången att SD är Sk*ligen misstä*nkt (tangerar exakt 500 träffar i detta nu. )
Setts i området påstår jag är påhittat av din opålitliga väninna flixa81.
Stormig relation förvisso men stormen stod LW för liksom hon gjorde med sonen vilken hon inte heller lyckades dominera.
Statistiken talar för att det är en man hon känner är mycket tunt eftersom LW närapå undantagslöst umgicks med män.
Liksom Rosamund som stod SD nära beskrivit SD så han under sitt tidigare 41 åriga liv aldrig visat vådssmma tendenser. Så det epitetet får vi nog tillskriva skvallerkäringarna.
Vad som däremot tydligt framkommit tydligt i tråden är att LW inte ryggar det minsta för att ta till våld.

Resten förutom 500 träffars-skäligen får väl tillskrivas av skvalleret från det glittrande stimmet som tycker SD är en fuling till man vilket dom hävdar framgår på bilderna.

Ett vänligt råd läs inte till jurist.

EGT beskriver något helt annat samtidigt som EGT bekräftar en del!
Och även att han hade förmågan......
Eller du anser det också vara påhittat?

Vill du länka till inlägget att Rosamunds beskrivning av SD, hittar inte de.
Hittar dock ett inlägg att Rosamund inte alls stod SD nära.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke

- Det finns en motivbild (väldigt lös, bl.a. anmälan finns där och skvalpar).
- Han hade/har en relation till offret.
- Han saknar alibi.
- Han har förmågan till gärningen.
- Han hade möjligheten till gärningen.
- Han fanns inom området för gärningen vid den fastslagna tidpunkten.
- Han hade digital kontakt med offret under kvällen.
Senast redigerad av Banannn 2018-07-25 kl. 02:07.
Citera
2018-07-25, 01:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Menar du alltså att åkl/polis behöver någon form av 'tillstånd' från TR för att kunna avskriva SD som skäligen misstänkt?

Jag tycker mig ha läst flera svar på detta här i tråden att det ska vara TR som ska ta bort skälig misstanke. Kan ha misstolkat dock eftersom jag läser igenom snabbt nu för att hinna ikapp 400 sidor sedan jag var här sist.
Citera
2018-07-25, 01:45
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hur är det om t ex nu en minderårig börjar tas i på förhör för grova brott som mord? Förr har det blivit väldigt tyst och locket på i sådana fall och ingenting som polisen går ut med förrän det är bevisat bortom allt tvivel d.v.s kan gå till åtal.
Nu när polisen äntligen börjat arbeta brett efter de insett att de inte får in mer på SD som räcker till mer än skäligen och därför bestämt sig för att ta bort avspärrningarna av bostaden och ge tillbaka hans bil osv.
Synd att de inte kommer gå till TR för att ta bort skälig misstanke officiellt på honom än förrän de har minst sannolika på den nya.

Är det du skriver dina egna spekulationer?
Det är rätt kraftiga anklagelser mot utredarna du kommer med. Vem är den nya som du påstår kommer häktas framöver?
Citera
2018-07-25, 02:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Är det du skriver dina egna spekulationer?
Det är rätt kraftiga anklagelser mot utredarna du kommer med. Vem är den nya som du påstår kommer häktas framöver?

JG kanske?

Han och LW verkar också ha varit tajta
en gång i tiden.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/89144c1c-2198-495d-9074-1c1373c86f8d_l.jpg
Citera
2018-07-25, 02:14
Medlem
Citat:
Jag tycker mig ha läst flera svar på detta här i tråden att det ska vara TR som ska ta bort skälig misstanke. Kan ha misstolkat dock eftersom jag läser igenom snabbt nu för att hinna ikapp 400 sidor sedan jag var här sist.

Ja det stämmer ju att denna uppfattning, tyvärr, lever och frodas i tråden; alltså att det är TR som nu ansvarar för att graden skälig misstanke finns på SD. Och att det således bara är TR som kan besluta om att ta bort misst-graden i fråga.
Den hållningen drivs hårt av ett par förståsigpåare, ingen nämnd, ingen glömd.
Anser personligen att det blir helt absurt; att åkl/utredande polis inte självständigt skulle kunna 'byta spår' mot annan GM om det skulle finnas fakta/bevis/starka indikationer för det.
Att åkl på något märkligt vis skulle vara tvungen att inkomma med någon form av överklagan mot TR beslutet att försätta SD på fri fot eftersom man inte kom upp till sannolika skäl för att åkl sedan skall kunna besluta att det finns någon annan som åkl anser vara skäligen/sannolikt misstänkt.
Tycker det faller tungt på sin egen orimlighet.

Och de som driver tesen att TR nu håller i misstankefrågan gör sitt bästa för att ducka för frågor om hur detta formellt funkar. Man får bara veta att det minsann är så.😐
Citera
2018-07-25, 02:25
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Kommer inte svara på den direkta frågan. Det finns i logiken i vad vi vet, vad hon MINST har gått in med (redan avhandlat).
Varför jag inte går djupare in på det är att uppgiften kan slå tillbaka på uppgiftslämnaren.
Men nu är uppgiften ganska gammal och säkert redan läckt. Kanske kan "avslöja" att vid omförhandlingen så presenterade åklagaren underlag som inte alls stämde.

Jag TROR att det har med vittnet att göra, tror att åklagaren gick in med vittnet vid omförhandlingen och hon kunde inte använda det enligt TR i så fall.
Finns lite mer råfakta som åklagaren kan ha tagit upp, men jag tror inte det.

Det fetade: Underlag som inte stämde, enligt vem? Om det är SD som hävdar det (genom din källa) bör du nog räkna med att det inte är sant.
Citera
2018-07-25, 02:29
Bannlyst
Citat:
Varken jag eller partnern geocachar med någon av dom på det sättet (gör resor o.d)

Jaha, det är resor nu?
Brukade (r) HD och barnen också vara med?
Citera
2018-07-25, 02:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Då får du länka till det. Jag har nu kollat igenom hela tråden och inte funnit något sådant.

Har googlat i en halvtimme nu utan att finna någon sådan uppgift. Kanske jag är dålig på att googla. Men det kan vara så att det ligger bakom betalvägg hos NA.

Browndawg verkar ha utgått från vad skribenten Rosamund skrivit i tråden. Tyvärr så är Rosamund en väldigt faktaosäker skribent, vilket ni lätt kan märka ifall ni läser alla hennes inlägg i tråden. Hon har varit fruktansvärt påfrestande och förpestat tråden med att påstå saker som inte stämt, både om vad åklagare sagt och vad som skrivits i media. När Rosamund blivit ombedd att ge oss källa på sådant har hon vägrat och blivit upprörd.

Leta gärna ni också lite på internet, om ni är intresserade av vad som är sant. Ni kanske lyckas bättre än mig med källa på att försvarare eller någon annan svarat nej på fråga om SD numer belagts med reseförbud.

Klart man blir perplex när man blir ifrågasatt när man delger just fakta man fått av källor som man tyvärr inte sparat och därför inte kan delge. Men det är den som inte tror på en ärlig respektabel människa som i det fallet får söka källan.

SD försvarsadvokat så efter han släpptes vid andra häktningsförhandlingen att han inte har reseförbud! Det stod i NA eller någon annan tidning.

Visa mig gärna var jag skrivit något som inte stämmer (som jag varit tydlig med är fakta och inte vad jag tror!).

Självklart accepterar inte jag påhopp och bli ifrågasatt när jag pratar på det viset om att jag skulle ha falsk info och ditt och datt. Aldrig hänt förutom i denna tråd. Oacceptabelt beteende för mig. Värderar mig själv högt för att tolerera sådant OCH då ignorerar jag sådana människor. Punkt.
Senast redigerad av Rosamund 2018-07-25 kl. 02:47.
Citera
2018-07-25, 02:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Varför nekades SD inträde när han landade i USA? Har US Immigrations direktåtkomst till polisens datorsystem, eller ringde Peter Springare till USA:s ambassad och tipsade om att en misstänkt mördare försökte fly från Sverige?
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

De fick upp info i deras system om att SD var "Person of interest" (vet ej vad ni kallar detta på svenska) i en mordutredning i Sverige.

HD fick komma in dock men hon ville inte utan sin man.
Citera
2018-07-25, 03:03
Medlem
Citat:
De fick upp info i deras system om att SD var "Person of interest" (vet ej vad ni kallar detta på svenska) i en mordutredning i Sverige.

HD fick komma in dock men hon ville inte utan sin man.

Detta får du väldigt gärna presentera en källa för; det är ju något som det diskuterats en hel del kring om.
Menar inte att jag misstror.
Citera
2018-07-25, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Detta får du väldigt gärna presentera en källa för; det är ju något som det diskuterats en hel del kring om.
Menar inte att jag misstror.

Helt rätt, det har diskuterats förut.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-07-25, 03:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Att man blivit arresterad är ju inte någon offentlig uppgift. Och det finns 7521 personer som bär efternamnet Davidsson i Sverige.

Inte med samma personnummer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in