2018-07-25, 11:14
Medlem
Arkiaters avatar
För att undvika avvisningsproblem av denna typ i framtiden bör kriminalvården sluta avvända sig av reguljärflyg.
2018-07-25, 11:16
Medlem
Någon borde polisanmäla henne! Kan inte någon polisanmäla? Man borde polisanmäla!
2018-07-25, 11:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Är väl inget svårt för henne att kliva av planet så länge det inte har startat genom att leva rövare. Samma som hon gjorde nu. Hur tänker du (inte alls förmodligen)?
Nu var ju den utvikning mer av ett önsketänkande från min sida, vilket nog de allra flesta också förstod.
2018-07-25, 11:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
https://www.facebook.com/groups/808057209336108/
Från faceboksgruppen Stoppa utvisningarna av afghanska ungdomar!
Citat:
Hossein Rz
9 tim
hej någon kan hjälpa hans familj de hade ingen kontakt för 2 dagar med Esmail Khanzadeh. Elin Ersson letade efter han på flygplanet men hon kunde inte hitta honom.hur man kan vet vart är han?hans familj ringer hela tiden men ingen svarar inte

Hans familj bor i sverige och har uppehållstillstånd!!!

Om detta stämmer så vore det mycket anmärkningsvärt. Hur kan detta hänga i hop?
Att hela familjen utom en son på 18 skulle få PUT känns inte så vanligt.
2018-07-25, 11:25
Medlem
halvsvennes avatar
De borde ha tejpat fast henne i sätet, tejpat glappkäften.
Dumpat henne i Kabul med flygförbud

https://www.nbcnews.com/business/travel/unruly-passenger-taped-seat-icelandair-flight-flna1B7833828
2018-07-25, 11:27
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om detta stämmer så vore det mycket anmärkningsvärt. Hur kan detta hänga i hop?
Att hela familjen utom en son på 18 skulle få PUT känns inte så vanligt.
Jag kan se flera förklaringar. Är han 18 (eller bedömts vara >18) har han inte rätt att återförenas med familjen. Det kan också vara så att hans historia inte är trovärdig, att han inte bedömes vara en del av kärnfamiljen (en kusin eller kanske en helt främmande person).
2018-07-25, 11:29
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag kan se flera förklaringar. Han kan ha bedömts vara >18 och därmed inte ha rätt att återförenas med familjen eller så anser man honom inte vara en del av kärnfamiljen (en kusin eller kanske en helt främmande person).

Mest troligt får väl ändå vara brottslighet av något slag, oddsen ligger på dryga 1.10.
2018-07-25, 11:29
Medlem
Witkos avatar
Kvinnan lär inte straffas, det är ju inget ovanligt i sverige att aktivister hindrar utvisningar av manliga brottslingar.
Svenska regeringar har inte ansträngt sig för att sätta upp lagar och regler för utvisningar och hur man ska hantera händelser som dessa för man bryr sig helt enkelt inte.
2018-07-25, 11:31
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Mest troligt får väl ändå vara brottslighet av något slag, oddsen ligger på dryga 1.10.
Vet inte om jag tror att det skulle vara mest troligt. Det är sannolikt fler som ljuger om sin ålder och sitt ursprung än som begår brott.
2018-07-25, 11:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vet inte om jag tror att det skulle vara mest troligt. Det är sannolikt fler som ljuger om sin ålder och sitt ursprung än som begår brott.
Dessutom så blir man dömd till fängelse för brott som är så allvarliga att man blir utvisad & jag har för mig att om du är under 18 så blir du ändå inte utvisad vid brottslighet. Så jag har svårt att se att en 18-åring skulle ha hunnit med att både dömas & sitta av ett längre fängelsestraff.
2018-07-25, 11:37
Medlem
Rapporterad även i Brittiskt media :
https://www.theguardian.com/world/2018/jul/25/swedish-student-plane-protest-stops-mans-deportation-afghanistan
2018-07-25, 11:38
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
https://www.facebook.com/groups/808057209336108/
Från faceboksgruppen Stoppa utvisningarna av afghanska ungdomar!
Klockrent. Men läste lite i gruppen och fy satan vilka äckliga kärringar som är med. Såg en kvinna som hade bytt efternamn till något utländskt, skrev älskling och älskade unge till någon afghan och hade profilbild med texten ”free arif” (killen som skakade hand med Stefan Löfven men våldtog en tjej på ett konfirmationsläger)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in