Citat:
Ursprungligen postat av
warpius
Tycker det är ett praktiskt ord. Förstår inte uppståndelsen kring ordet egentligen. Bara o nyttja det i samband med att man just inte vet om det är en han/hon , att skriva just han/hon är ju mer konstigt tycker jag nuförtiden när hen finns som val. Jättesmidigt , jag använder hen i både chat och mail och jag får aldrig några konstiga återkopplingar iallafall
Det är givetvis tråkigt när man inte förstår saker. Som i det här fallet varför en del kan reta sig på att tiotals med miljarder av skattekronor årligen går till att sysselsätta statsfeminister med pseudoverksamhet, som t.ex. kampen mot "den vite mannens språk", samtidigt som det inte finns ett fungerande nationellt militärt försvar, civilförsvaret är nedlagt, det saknas krisberedskap och handlingsplaner vid kriser, polisen och rättsväsendet har i stora delar av landet slutat att upprätthålla lag och ordning, det allt mer havererande sjukvården, förfallet av infrastruktur som t.ex. järnvägen, kunskapsraset i hela det svenska utbildningssystemet (inte minst för att det är där många av dessa odugliga statsfeminister ägnar sig åt sin pseudovetenskap och sin ideologiska och semantiska kamp) o.s.v. Eller varför folk retar sig på att av överheten få nedkört i halsen vilket politiskt nyspråk de ska använda, helt oavsett om det kan tänkas fylla någon funktion eller inte.
Ofta förstår man inte saker p.g.a. okunskap. Ibland kan även brist på begåvning spela in. Det är svårare att göra något åt det sistnämnda, men det förstnämnda kan avhjälpas genom att börja ta reda på saker med ett vetenskapligt förhållningssätt. Notera dock att många politruker som i offentligheten spelar oförstående inför kritik många gånger inte alls är oförstående.