Citat:
Ursprungligen postat av
deadset
Jag uppmanar ingen att göra det. Jag frågade om någon har gjort det. Tydligen inte.
Sluta tjafsa om det då. När någon gör det är jag säker på att det kommer att kommuniceras här för att samla in ryggdunkningarna i självkänslokollekten. Herre min gud/jesus/allah/buddha/voodoo.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tinuviel
Då har väl kriminalvården bytt strategi och om de överhuvudtaget informerar en ev advokat gör de detta i ett läge när det är för sent för aktivisterna att börja boka flygbiljetter.
Så det som uppnåtts av flygplansaktivismen är snabba, dolda utvisningar.
Kriminalvården chartrar flygplan. De privatbeställer resor för att skicka iväg de berörda i tomma flygplan, vilket kostar Sverige skjortan. Tickets unavailable. Det blir deportation på ett eller annat sätt. Slutsatsen är den att aktioner av denna art är hopplösa. Det enda aktionerna bidrar till är större förbrukning av statens resurser, påspädd ångest och rädsla för den utvisade, ekonomisk skada för flygbolagen och några minuter i rampljuset. Effekten blir motsatt det man var ute efter. Men det förstår inte feministerna, de står inte ut och slutar aldrig kämpa