2018-07-25, 09:33
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Så det var fel plan? Eller var det 2 afghaner på planet? Jag har bara läst om en som gick av.
Som jag förstod det fanns uppgiften att det skulle finnas två afghaner på planet. Dels 52-åringen, dels 18-åringen som Ersson visade bild på. Jag tolkar det som om hon först på planet insåg att den sistnämnde inte var med men valde då att fullfölja aktionen för den andra afghanens skull (och för att hon sannolikt inte ville flyga med till Istanbul).
2018-07-25, 09:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Sluta tramsa. Hon gråter för att det ska bli bra film. Hon skiter i så väl afghaner som lagar.
Det viktiga är att exponera sig själv och få bekräftelse. Hon företräder i praktiken IS, men förstår det inte.
klart att hennes gråtande är pga sitt eget behov av bekräftelse
Hon vill ju sitta i tv4 där hon hyllas för sin godhet. Tror någon att hon bryr sig om en 50 årig gubbe?
2018-07-25, 09:39
Medlem
StillaHavets avatar
Etablissemanget måste vara mycket nöjda. Ett levande bevis på att hjärntvätten fungerar. Finns otroligt många unga tjejer som den här som förmodligen aldrig kommer fatta. Sitter många äldre kopior i ledande ställning inom politiken också. Totalt känslostyrda. Sverige är verkligen illa ute.
2018-07-25, 09:40
Medlem
cqs avatar
Har någon politiker från regeringen kommenterat dessa händelser?
Sverige blir utskrattade internationellt pga detta och det skadar definitivt ”Sverigebilden”.
2018-07-25, 09:40
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag uppmanar ingen att göra det. Jag frågade om någon har gjort det. Tydligen inte.

Sluta tjafsa om det då. När någon gör det är jag säker på att det kommer att kommuniceras här för att samla in ryggdunkningarna i självkänslokollekten. Herre min gud/jesus/allah/buddha/voodoo.

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Då har väl kriminalvården bytt strategi och om de överhuvudtaget informerar en ev advokat gör de detta i ett läge när det är för sent för aktivisterna att börja boka flygbiljetter.

Så det som uppnåtts av flygplansaktivismen är snabba, dolda utvisningar.

Kriminalvården chartrar flygplan. De privatbeställer resor för att skicka iväg de berörda i tomma flygplan, vilket kostar Sverige skjortan. Tickets unavailable. Det blir deportation på ett eller annat sätt. Slutsatsen är den att aktioner av denna art är hopplösa. Det enda aktionerna bidrar till är större förbrukning av statens resurser, påspädd ångest och rädsla för den utvisade, ekonomisk skada för flygbolagen och några minuter i rampljuset. Effekten blir motsatt det man var ute efter. Men det förstår inte feministerna, de står inte ut och slutar aldrig kämpa
2018-07-25, 09:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Som jag förstod det fanns uppgiften att det skulle finnas två afghaner på planet. Dels 52-åringen, dels 18-åringen som Ersson visade bild på. Jag tolkar det som om hon först på planet insåg att den sistnämnde inte var med men valde då att fullfölja aktionen för den andra afghanens skull (och för att hon sannolikt inte ville flyga med till Istanbul).
Det sista är nog en viktig drivkraft.

Intressant om hon fått fel uppgifter läckta till sig. Kan det vara så att någon medvetet läckt fel uppgifter för att villa bort hen-aktivisterna & att 52-åringen satt där bara berodde på slumpen, att någon helt annan hade bokat den avvisningen?

Det hade varit oerhört festligt om det inte hade funnits någon avvisad ombord överhuvudtaget. Då hade hon suttit där med sin enkla biljett till Istanbul. Det är nog inte så trevligt att komma fram dit som en hen-människa mitt i natten utan pengar till hotell eller returbiljett.
2018-07-25, 09:48
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
Sluta tjafsa om det då. När någon gör det är jag säker på att det kommer att kommuniceras här för att samla in ryggdunkningarna i självkänslokollekten. Herre min gud/jesus/allah/buddha/voodoo.

Vaddå "tjafsa om det"? Jag har frågat EN gång, dumjävel. Det är du som tjafsar om det, inte jag.
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Jo, vi andra röstar om saker och ting i september men det är socionomer som Elin som kommer bemanna en rad tjänstemannapositioner i framtiden. Som Kristina Lindquist på DN-kultur skriver med hänvisning till Erssons handling "Kanske blir det snart dags för fler att ställa sig upp".

Hon vet att "andra" röstar om saken i september men uppmanar till att "rätt röster" ska få genomslag oavsett resultatet.

Uppvigling?
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
klart att hennes gråtande är pga sitt eget behov av bekräftelse
Hon vill ju sitta i tv4 där hon hyllas för sin godhet. Tror någon att hon bryr sig om en 50 årig gubbe?
Hon gråter för att hon är rörd över sin egen godhet. Ganska vanligt vid de olika utvisningsprotesterna.
2018-07-25, 09:50
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hon gråter för att hon är rörd över sin egen godhet. Ganska vanligt vid de olika utvisningsprotesterna.
Eller för att hon insåg att den hon avsåg att "rädda" inte alls var med på planet.
2018-07-25, 09:52
Medlem
deadsets avatar
Ni har fel allihop. Anledningen till att hon lipar är för att hon fortfarande är ett litet barn mentalt.
2018-07-25, 09:53
Medlem
ENTPs avatar
Hahaha så asylaktivisten är såpass kosmopolitisk att hon gör videon på engelska men vet inte att det heter "deport" och "deported", inte "deportated"? Kanske småsint men jävligt talande tycker jag, hon kan liksom inte ens använda sin hjärtefrågas facktermer korrekt.

Vad tror vi flashback, dammar man av en gammal klassiker och säger att hon verkar ha fått för lite kul på den här? Känns faktiskt så.
Senast redigerad av ENTP 2018-07-25 kl. 09:57.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in