2018-07-24, 18:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Mingeldraken (= Irmeli Krans), annonserar ut militärförrådet ("Villa Zetterling") på sin Facebooksida. Den festlokal med scen som nämns är Gazeliigården, dvs Özz teater.
Det måste anses som ganska anmärkningsvärt att en värdegrunds-polis hjälper till att hyra ut ett svartbygge åt kriminella hyresvärdar som är under misstanke för skattebrott & terrorfinansiering. Avsked känns som den minsta möjliga åtgärden mot Irmeli Krans.

Allt annat tyder på en djupgående rättsröta. Svensk debatt hade behövt en Vilhelm Moberg, men istället fick vi Anders Lindberg, den svenska motsvarigheten till Flavor Flav.

Min förhoppning står till Justitiekanslern. I annat fall kan vi nog betrakta samhällskontraktet som slutgiltigt uppsagt. Vad som händer då får vi helt enkelt se, men det blir inte vackert.
Citera
2018-07-24, 20:45
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medianox
Bilderna från HomeAway gör att det nu går att börja uppskatta minimikostnaderna för familjen Nujens investeringar i Tingstäde. I Advokatsamfundets förhör med Debbie Nujen har hon överhuvudtaget inte nämnt att ett gammalt sockenmagasin har byggts om till bostad. Så här sammanfattar disciplinnämnden i sitt utlåtade Debbie Nujens beskrivning av skolrenoveringen: "När det bestämdes, främst på initiativ av hennes make, att skolan skulle renoveras började åter sökandet efter lämpliga entreprenörer, bland annat någon som kunde utföra målningsarbeten." Man hittade som bekant på Blocket en person med enskild firma som varken var momsregistrerad eller godkänd för F-skatt, vilken i sin tur hittade uzbeken Rakhmat Akilov. Hans ersättning om 85 000 kronor, som ju sägs vara betalning för utfört renoveringsarbete på skolbyggnaden, utgör bara en liten del av den uppskattade kostnaden för Sockenmagasinet. Det kommer att bli mycket svårt för den företagsamma advokaten att krångla sig ur det här.

Jag har inte hört något om Blocket, var kan den informationen finnas?

Ur intervjun, Martin Wicklin – Özz, 25/3:

Citat:
MW: Men varför har ni satt in pengar på Akilovs konto, det låter ju jättekonstigt?

ÖN: Jamen alltså jag har ju pratat med min svåger, och han har sagt såhär att han har haft den här firman förut, och det har inte varit några fel förut, alltså dom har fakturor mellan varandra och så vidare. Och ... ja, och så vet jag inte mer.

fortsättning

Edit: Terrordådet sker inte 2,5 år senare som Özz hävdar, det sker 1,5 år efter att Akilov fått pengarna från Nujens.

Edit 2: En brittisk medborgare, en belgare, samt tre svenskar dog. Ville Akilov verkligen döda kurder som Özz hävdar?
Senast redigerad av Passepartout 2018-07-24 kl. 21:21.
Citera
2018-07-24, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Jag har inte hört något om Blocket, var kan den informationen finnas?

Ur intervjun, Martin Wicklin – Özz, 25/3:

fortsättning

Edit: Terrordådet sker inte 2,5 år senare som Özz hävdar, det sker 1,5 år efter att Akilov fått pengarna från Nujens.

Edit 2: En brittisk medborgare, en belgare, samt tre svenskar dog. Ville Akilov verkligen döda kurder som Özz hävdar?

Att Rickard och Debbie hittade "firman" på Blocket framgår av yttrande till Advokatsamfundet.
Citera
2018-07-24, 22:33
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Fått PM om att klanen nu samlas i Tingstäde:

Kan vi gissa att de kommer att hålla "krigsråd" och utarbeta planer för hur de ska bemöta de fakta som bubblar upp i tråden? Att de snabbt som ögat gick in och ändrade (till ingen nytta eftersom sidorna nu är sparade!) uppgifterna på uthyrningen bevisar ju att de ytterst noggrant följer den här tråden.

De är oroliga nu.

Vad mer kommer att avslöjas om dessa ohederliga och parasiterande människor?

Någon som vet om kurd-clownen själv är i Tingstäde? Hycklaren, skattesmitaren och terroristfinansiären. Antagligen sitter han där och trycker nu.

Gissar att det blir en hel del långa nätter med klanmöten och planeringar för att skademinimera inför framtiden. Antagligen dras det i många tåtar just nu. Gamla kontakter på Gotland rings upp och blir påminda om gentjänster som utlovats.

Fy fan vad jag kan bli melankolisk över det faktum att vi inte har en enda (utöver Janne J, heder till dig!) jävla riktig journalist i det här landet. Här har vi ett helt oskördat fält av godsaker att gräva fram, med inte ljud. Inte ett pip från en enda av våra totalt värdelösa s.k "journalister". Svensk gammelmedia är bortom all räddning. Sådana som Özz är helt trygg i detta. Han vet att han är helt fredad från granskande journalistik. Och han har rätt.

Det var därför han gick full retard hos JJ på UG. Han trodde helt enkelt inte att det kunde hända honom. I och princip hade han ju rätt. Han hade bara "oturen" att råka ut för Sveriges enda riktiga journalist. Synd där Özz!

Men var är alla andra journalistjävlar? Ja, inte gräver de i klanen Özz oegentligheten i alla fall. Det får vi här på Flashback göra. Det är deprimerande illa.
Du låter som en defaitist! Du brukade rikta dig direkt till honom och påtala att hans karriär är över. Håll hoppet uppe min vän!
Citera
2018-07-24, 23:02
Medlem
carambolls avatar
Funderar på om vi skulle vända oss till dessa: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1955329681186019&set=a.795939477125 051.1073741829.100001270196890&type=3&theater

De kan iaf inte vara mindre effektiva än de normala "rättsvårdande" myndigheterna ...
Citera
2018-07-25, 00:11
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hela huset skall tältas in & de som utför arbetet har heltäckande skyddskläder & helmask.

https://www.av.se/globalassets/filer/produktion-industri-och-logistik/asbest-rivning-utomhus.pdf

Asbest på Tingstäde
Utöver detta är det byggherrens 100%-iga ansvar att kontrollera att företaget som utför saneringen är certifierad samt godkänd av Arbetsmiljöverket. Akilov hade med största sannolikhet ej den certifiering som krävts..

Det faktum att fastigheten troligtvis utan godkännande konverterats till boende gör detta med asbest extra allvarligt och man ställer sig frågan om Gotlands kommun någonsin tänker agera. Skall människor fara illa på Tingstäde innan man reagerar ?

https://www.av.se/produktion-industri-och-logistik/asbest/ansvar-vid-hantering-av-asbest/
Citera
2018-07-25, 00:18
Medlem
Följande uppgift finns om köp av fastigheten Zetterlings väg (militärförrådet) i gotlandstidningarnas bilaga Bo Bra Gotland Vecka 48, 2012:
Citat:
Nujen, Debbie Dariane Devrim, Nujen, Loran Özz Ceko köper Tingstäde Furbjärs 1:26, Zetterlings Väg 4 av Staten Fortifikationsverket för 1 050 000
Dvs fastigheten ägs delvis av Özz himself (om han inte överlåtit sin del till systern sen dess). Alltså är Özz ansvarig för svartjobb som utförts på hans fastighet, även om det var svågern som anlitat dem.

I intervjun med Wicklin som föredömligt redovisats förefaller özz ha mycket dimmiga begrepp om hur utförda arbeten ska faktureras för att godkännas av skattemyndigheten.
Citera
2018-07-25, 00:45
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Asbest på Tingstäde
Utöver detta är det byggherrens 100%-iga ansvar att kontrollera att företaget som utför saneringen är certifierad samt godkänd av Arbetsmiljöverket. Akilov hade med största sannolikhet ej den certifiering som krävts..

Det faktum att fastigheten troligtvis utan godkännande konverterats till boende gör detta med asbest extra allvarligt och man ställer sig frågan om Gotlands kommun någonsin tänker agera. Skall människor fara illa på Tingstäde innan man reagerar ?

https://www.av.se/produktion-industri-och-logistik/asbest/ansvar-vid-hantering-av-asbest/

Är det solklart att fastigheten Tingstäde hade/har asbestkomponenter?
Citera
2018-07-25, 00:51
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Asbest på Tingstäde

De har tillstånd för militärförrådet, den enda byggnad där det i tråden antagits ha kunnat finnas asbest.

"Ärendenummer Ärendemening
BN 2013/227 Ombyggnad och ändrad användning från förråd till bostadshus
Förvaringsplats /.../"
(FB) Familjen Nujens penningtransaktioner med Rakhmat Akilov (utbrutet)

[/i]
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Är det solklart att fastigheten Tingstäde hade/har asbestkomponenter?
Nej, men den har varit ett ammunitionsupplag, därav misstanken.
Citera
2018-07-25, 02:04
Medlem
Hypokondrias avatar
Citat:
Det skulle räcka med att bara en av nämndens medlemmar anmälde ärendet till JK. Jag kan inte drömma om att nämndens ledamöter varit helt eniga i sitt beslut.Två av er i nämnden har jag haft som elever och ni har säkert redan listat ut vem jag är. Visa därför litet civilkurage och kontakta JK omgående!

Tack Medianox
För allt du skriver i tråden om terrorfinansiären Özz med alla skumraskaffärer runt omkring.

Stor cred till dig för faktan och kunskapen du besitter och delar med dig av.

Hoppas att något händer i fallet med utbrett fusk för detta är ett helt vansinnigt fall som borde generera långa fängelsestraff och stora bötesbelopp och uppskrivning av skatt.

Ingen i media, advokatsamfund, polis, polischefer, säpo, skattemyndighet, region gotland mfl vill röra i detta av olika oklara diffusa anledningar och konstigt nog verkar alla inblandade sitta i samma båt där fullständig förnekelse råder där t.o.m värdegrundspolisen Mingeldraken på sin privata facebook försöker hyra ut Nujens svartbygge och alla applåderar varandra.

Rättröta deluxe.

Förstår verkligen inte hur det kan fortsätta?
Om det är ok för vissa av oss (Nujens) att göra såhär med svartbyggen, skattesmitning & terrorfinansiering så borde väl det gälla att det är ok för oss alla att bygga svart och skattesmita ?

Tack Medianox och övriga för ett suveränt arbete som för tråden framåt.
Senast redigerad av Hypokondria 2018-07-25 kl. 02:09. Anledning: Stavfel
Citera
2018-07-25, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caramboll
Funderar på om vi skulle vända oss till dessa: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1955329681186019&set=a.795939477125 051.1073741829.100001270196890&type=3&theater

De kan iaf inte vara mindre effektiva än de normala "rättsvårdande" myndigheterna ...

Lustigt att du hittat detta just i Tingstäde! "Tvillingdetektiverna" läste jag som barn på 1940-talet och så här långt efteråt har jag funderat på om det inte var dessa böcker som kom att bestämma mitt yrkesval. Jag håller nu som jag tidigare nämnt på att försöka sammanställa en kronologi i Nujen-Akilov-ärendet - ungefär som Åklagarmyndigheten har gjort för att informera allmänheten i Assange-ärendet. Jag tvivlar dock på att någon myndighet vill publicera kronologin, så du och alla andra här på FB kan väl fundera på var den skulle bli mest uppmärksammad - givetvis skall den finnas också på FB men här försvinner den snart i mängden av information. Den kommer i A4-text att omfatta ungefär 10 sidor. Tyvärr jobbar jag numer mycket långsamt, så även om jag är optimist så kommer det att ta sin tid att få den färdig - den skall ju helst inte innehålla felaktiga uppgifter.
Citera
2018-07-25, 08:23
Medlem
Citat:
Det skulle räcka med att bara en av nämndens medlemmar anmälde ärendet till JK. Jag kan inte drömma om att nämndens ledamöter varit helt eniga i sitt beslut.Två av er i nämnden har jag haft som elever och ni har säkert redan listat ut vem jag är. Visa därför litet civilkurage och kontakta JK omgående!

Tydligen får JK alla beslut från disciplinnämnden och ska klaga inom en månad. Beslutet i Advokatsamfundet togs den 13 juni. Vet någon om JK valt att klaga?

https://www.jk.se/om-oss/ :
Citat:
Justitiekanslern får del av alla beslut i disciplinärenden från advokatsamfundet och har möjlighet att klaga på besluten inom fyra veckor från det att Justitiekanslern tog del av beslutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in