2018-07-25, 03:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Detta får du väldigt gärna presentera en källa för; det är ju något som det diskuterats en hel del kring om.
Menar inte att jag misstror.

Förlåt det var "bara" människorov då inte mord.
CarlJanne svarade ser jag nu. Men min källa är inte tidningarna här utan hur vi kollar folk som reser in till USA numera.
Ganska mycket info dyker upp om inresande när vi scannar in deras pass, som ev anhållan i deras länder o.s.v.
Senast redigerad av Rosamund 2018-07-25 kl. 03:19. Anledning: Stavfel
Citera
2018-07-25, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Helt rätt, det har diskuterats förut.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Ja det har ju det. Och jag uppfattade Rosamunds uppgifter nyss som ny info: att jänkarna hade fått upp SD i sina register, att det alltså inte var tal om konkret info från svensk polis; en begäran om att de inte skulle släppas in.
Rosamund skriver också att HD hade kunnat resa in, din länk hävdar annat.

Edit: såg Rosamunds svar. Är tveksam till att man 'får upp' uppgifter om att någon har suttit anhållen vid passkanning. Så bra koll har ni inte.😏
Senast redigerad av Rubar 2018-07-25 kl. 03:26.
Citera
2018-07-25, 03:28
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Detta får du väldigt gärna presentera en källa för; det är ju något som det diskuterats en hel del kring om.
Menar inte att jag misstror.

Hens källa är väl SD och HD?
Citera
2018-07-25, 03:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD bjuder upp till tråddans och retas. Han är beundransvärt kylig inför det faktum att ha huvudroll när det gäller möjliga GM. Då tråden talar om Partners in Crime, så varför ska inte SD med göra det, kanske han tänker och belyser det faktum att han har det mysigt tillsammans med vännen JG. Därtill har han medvetet(?) skrivit FTF med dagens datum, medan Yankeevännen skrev gårdagens i sin logg.
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=a90d88d0-16e0-4cf2-bf2e-850f88a37baa&IID=ff4b44e3-fb93-4275-8b22-9bcc9254b156

Nu något annat. Har sett att namnet Rosamund betyder *protection och att det fanns en poet med nämnda namn som skrev bok under pseudonym Graham.
Att jag tar upp detta exempel beror på att vi inte ska glömma att vissa nick kan ha särskilda uppdrag på order o s v. Beordrade "semestrar" utgör således inget hinder för den/de med onda avsikter.

Haha, Rosamund är ett namn som används i engelsktalande länder och kontinenter t ex USA, Storbritannien, Austrialien.

Säger mycket mer om din ondhet i så fall om du kan förknippa detta hemska ord med ett klassiskt elegant namn.
Citera
2018-07-25, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hens källa är väl SD och HD?

Kanske det, men du bör nog fråga Rosamund om det.🙂
Citera
2018-07-25, 03:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Haha, Rosamund är ett namn som används i engelsktalande länder och kontinenter t ex USA, Storbritannien, Austrialien.

Säger mycket mer om din ondhet i så fall om du kan förknippa detta hemska ord med ett klassiskt elegant namn.

Är "protection" ett hemskt ord?
Citera
2018-07-25, 03:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Kanske det, men du bör nog fråga Rosamund om det.🙂

Jag behöver inte fråga.
Jag vet.
Citera
2018-07-25, 03:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ja det har ju det. Och jag uppfattade Rosamunds uppgifter nyss som ny info: att jänkarna hade fått upp SD i sina register, att det alltså inte var tal om konkret info från svensk polis; en begäran om att de inte skulle släppas in.
Rosamund skriver också att HD hade kunnat resa in, din länk hävdar annat.

Edit: såg Rosamunds svar. Är tveksam till att man 'får upp' uppgifter om att någon har suttit anhållen vid passkanning. Så bra koll har ni inte.😏

Jo det har vi. Tekniken har utvecklats efter 9/11. Om du vet vad som hände. Kanske inte med tanke på att du har svårt att tro på att vi har så bra säkerhet på flygplatserna.

Eller så är det mig du har svårt att tro på. Vet vet. Kanske för att jag inte är svensk. I så fall set jag bara en anledning till varför du hoppar på mig och mitt inlägg nu när jag bara försöker dela info här!
Citera
2018-07-25, 03:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Är "protection" ett hemskt ord?

Honan6 hänvisade till ordet ONDSKA efteråti samband med mitt namn. Nej det är inte ordet protection som är det hemska.

Jag förstår inte vad en del har emot mig här. Måste vara främlightsfientlighet och det är en ondska. Inte ett kvinnonamn!
Citera
2018-07-25, 03:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Honan6 hänvisade till ordet ONDSKA efteråti samband med mitt namn. Nej det är inte ordet protection som är det hemska.

Jag förstår inte vad en del har emot mig här. Måste vara främlightsfientlighet och det är en ondska. Inte ett kvinnonamn!

Som jag förstod det så skrev Honan6
att Rosamund betyder protection.

Ondskan ligger väl i så fall i att
beskydda en mördare?

"Skyddande av brottsling är ett brott enligt 17 kap 11 § brottsbalken.

Brottet kan bestå i att man hjälper den som begått ett brott undkomma eller genom att undanröja bevis. Straffet är böter eller fängelse i högst ett år.

Är brottet grovt är påföljden lägst fängelse i sex månader och högst fyra år."

Wikipedia

Jag hoppas att HD och JG åker dit
så det sjunger om det ifall de skyddar SD
och inte berättar för polisen vad de vet.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-07-25 kl. 03:54.
Citera
2018-07-25, 04:05
Medlem
Sleeptalkers avatar
Sluta. Bara sluta att leka helt på G.W helt på egen hand.

Är det (inte) han som är SD (passande namn!).

Så kommer ni att få problem med att ha hängt helt fel människa - eller inte.
Citera
2018-07-25, 05:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Okej! Trodde det gav vägledning till att person i dubbelmordstråden inte kunde vara den ni trodde.

Jo körkortsfrågan och dess svar gjorde att åtminstone jag kunde avfärda det spåret.
Det är nog det jag skrev du tänker på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in