2018-07-24, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Om nu Q vill att man ska studera "NAZISM" så bör de veta om vilket kaninhål det egentligen är. Om Q är den han/hon framstår som, ja då har denne person tillgång till arkiv som är hemlighetsstämplade eller rentav censurerade från offentligheten.

Sen en annan vinkel; Varför ska vi studera "NAZISM"? Har inte alla redan studerat det i absurdum sedan grundskolan? Tror de flesta som har studerat detta ämne längre än grundskolan förstår varthän detta barkar.

ANTIFA grundades förövrigt av Judiska gangstrar i Amerika som ville "visa" den växande pro-Tyska rörelsen i USA.

Det är förvånande att det fortfarande är så aktuellt med nazism. Man ska nog inte fokusera för mycket på nazism. Däremot det parallella informationsflödet, mellan om man säger MSM och alternativa källor som exempelvis Q. Det är ju diametralt motsatta uppgifter som inte stämmer överens på nån punkt. Alltså kan inte båda ha rätt samtidigt.
Citera
2018-07-24, 23:26
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det tror inte jag heller - och därför undrar jag fortfarande vad meningen med Q skulle vara och varför så många här verkar tro att han är jätteviktig för Amerikas och världens framtid.

Om jag inte minns fel så sa Q redan från början att syftet (iaf ett av dem) var att få upp själva ämnet kring vad som pågår och vad som kommer ske, så att när hammaren väl faller så finns det några som vet vad som egentligen händer och kan informera andra i kaoset.

Om man redan från dag 1 hade gripit Hillary, Obama, Soros m.m. så hade det blivit ett jävla liv, medierna hade uppmanat alla till revolt och hela det korrupta systemet hade verkligen slagit bakut på alla tänkbara nivåer. Ingen hade lyssnat för Trump hade setts som en maktgalen diktator, Hitler 2.0 etc.

Nu släpper man istället utvalda breadcrumbs och monterar ner systemet bit för bit. Underminerar medias propagandamaskin. Går efter personer lite längre ner i kedjan och arbetar sig långsamt upp mot toppen.
Låter intresset och snacket byggas upp på internet så till den grad att det börjar spridas ut i samhället.
Även därför det tar sån tid: du plockar inte ner ett sekelgammalt system och alla korrupta gamar i det på en eftermiddag.

Jag tror att själva syftet med Q är att i första hand informera och få igång diskussionen - inte att läcka något. Bevisen kommer presenteras klart och tydligt sen när det väl är dags och "the stage is set". När jag startade tråden hade man ca 50 (?) sealed indictments, nu är man väl uppe i över 40k? Mycket intressant, anser jag. Har säkert tagits upp nyligen här i tråden.

Detta är bara mina tankar, så du behöver inte ta detta som någon slags universell sanning.
Citera
2018-07-24, 23:28
Medlem
Fizzlors avatar
Q : They trying to ‘normalize’ it. Sarah Siverman promoting pedophilia

Mycket intressant, med tanke på inlägget som tydligen Silverman ska ha postat på 4Chan där hon bad dem "Stand down" med pedojagandet.
Citera
2018-07-24, 23:37
Medlem
Har en teori angående uppehållet från Q och undrar vad andra tycker

Har inte haft tid att följa så det är vild spekulation och Q kanske sa innan att det skulle bli ett uppehåll?

Jag tror Q varit tyst på grund av Trumps besök med Putin. Antagligen har de planerat innan vad man tänker göra och Putin är helt central för att få igenom en hel radda av "åtgärder". Men innan man bestämde behövde de träffas. Så för att inte riskera att berätta felaktigheter har Q avvaktat mötet där samt vad det kommer leda till.

Vad säger ni andra om det?
Citera
2018-07-24, 23:40
Medlem
Mera Ryssland:

"The Senators’ legislation will include:

Increased sanctions on the Russian energy and financial sectors
Increased sanctions on Russian oligarchs and parastatal entities
Sanctions on Russian sovereign debt
Sectoral sanctions on cyber actors in Russia
Establishment of a National Center to Respond to Russian Threats
Senate approval requirement for U.S. withdrawal from NATO
Bolster effort to counter Russian disinformation and hybrid threats
Establishment of a sanctions coordinator office at the State Department
Reporting requirements to tighten sanctions implementation under the Countering America’s Adversaries Through Sanctions Act (CAATSA)
Authorizing assistance to bolster democratic institutions across Europe to defend against Russian interference"

https://www.menendez.senate.gov/news-and-events/press/graham-menendez-outline-bipartisan-russia-sanctions-bill
Citera
2018-07-24, 23:48
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Har en teori angående uppehållet från Q och undrar vad andra tycker

Har inte haft tid att följa så det är vild spekulation och Q kanske sa innan att det skulle bli ett uppehåll?

Jag tror Q varit tyst på grund av Trumps besök med Putin. Antagligen har de planerat innan vad man tänker göra och Putin är helt central för att få igenom en hel radda av "åtgärder". Men innan man bestämde behövde de träffas. Så för att inte riskera att berätta felaktigheter har Q avvaktat mötet där samt vad det kommer leda till.

Vad säger ni andra om det?

Jag är rätt säker på att Trump och Putin redan är överrens om vad som ska göras och har haft en handlingsplan under en längre tid. Titta på detta klipp och bilda din egen uppfattning:

Why I Think Trump & Putin Are Trolling The World Right Now

Hur länge har de varit överrens om denna plan? Troligvis kort efter att Trump blev president, kanske ännu tidigare om man nu tror på idén om att Trump blev ombedd av folk inom miliären att ställa upp till presidentvalet - med en färdig plan redan på bordet.

Putin är den absolut viktigaste personen i kriget mot Deep State, och för mig låter det konstigt om man inte underrättat honom långt tidigare om vad som kommer ske. Minsta lilla felsteg och du riskerar katastrof (tänker på Syrien, bland annat).

Jag håller dock med om att tystnaden under mötet med Putin varit ett medvetet val.
Citera
2018-07-25, 00:11
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Hur länge har de varit överrens om denna plan? Troligvis kort efter att Trump blev president, kanske ännu tidigare om man nu tror på idén om att Trump blev ombedd av folk inom miliären att ställa upp till presidentvalet - med en färdig plan redan på bordet.
Att förhandla med främmande stater som obehörig (i Trumps fall som civil) är ett brott mot Logan Act. Trumpadministrationen kan ha planerat ett möte med Putin, men måste vänta med att ta kontakt tills att Trump svurits in som president.

Citat:
§ 953. Private correspondence with foreign governments.

Any citizen of the United States, wherever he may be, who, without authority of the United States, directly or indirectly commences or carries on any correspondence or intercourse with any foreign government or any officer or agent thereof, with intent to influence the measures or conduct of any foreign government or of any officer or agent thereof, in relation to any disputes or controversies with the United States, or to defeat the measures of the United States, shall be fined under this title or imprisoned not more than three years, or both.

This section shall not abridge the right of a citizen to apply himself, or his agent, to any foreign government, or the agents thereof, for redress of any injury which he may have sustained from such government or any of its agents or subjects.

Det utesluter inte möjligheten att amerikanska militären har haft kontakt tidigare. Även det bör vara brottsligt.
Citera
2018-07-25, 00:16
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Att förhandla med främmande stater som obehörig (i Trumps fall som civil) är ett brott mot Logan Act. Trumpadministrationen kan ha planerat ett möte med Putin, men måste vänta med att ta kontakt tills att Trump svurits in som president.

Möjligt. Finns troligtvis massa sätt att kringgå det snyggt på, om man nu skulle vara orolig för det legala. Tror inte de är speciellt oroliga.

Citat:
Det utesluter inte möjligheten att amerikanska militären har haft kontakt tidigare. Även det bör vara brottsligt.

Kan ju vara som så att man ansett att Deep State-folket och deras lakejer är ett mycket större hot mot landet än Putin och Ryssland. Vinnaren skriver historieböckerna, som det brukar heta.

Sen. Hillary tokriggade ett presidentval och konspirerade för att hålla Sanders borta från nomineringen. Hur lagligt är det? Sen när bryr sig toppskiktet i USA om lagar och regler?
Citera
2018-07-25, 00:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag är rätt säker på att Trump och Putin redan är överrens om vad som ska göras och har haft en handlingsplan under en längre tid. Titta på detta klipp och bilda din egen uppfattning:

Putin är den absolut viktigaste personen i kriget mot Deep State, och för mig låter det konstigt om man inte underrättat honom långt tidigare om vad som kommer ske. Minsta lilla felsteg och du riskerar katastrof (tänker på Syrien, bland annat).

Jag håller dock med om att tystnaden under mötet med Putin varit ett medvetet val.

Enligt Trump verkar de tydligen inte kommit överens om någonting alls, så nu är han orolig att ryssarna kommer blanda sig i valet för att säkerställa demokraternas framgång...

I’m very concerned that Russia will be fighting very hard to have an impact on the upcoming Election. Based on the fact that no President has been tougher on Russia than me, they will be pushing very hard for the Democrats. They definitely don’t want Trump!

Man blir ju lite undrande till hur geleaktiga i ryggraden alla andra presidenter måste ha varit om Trump verkligen var tuffare än ens en enda av dem..
Citera
2018-07-25, 00:23
Medlem
Citat:
Enligt Trump verkar de tydligen inte kommit överens om någonting alls, så nu är han orolig att ryssarna kommer blanda sig i valet för att säkerställa demokraternas framgång...

I’m very concerned that Russia will be fighting very hard to have an impact on the upcoming Election. Based on the fact that no President has been tougher on Russia than me, they will be pushing very hard for the Democrats. They definitely don’t want Trump!

Man blir ju lite undrande till hur geleaktiga i ryggraden alla andra presidenter måste ha varit om Trump verkligen var tuffare än ens en enda av dem..
Det är fortfarande bara ord från Trump. Kan ju vara ett spel. Inte så svårt och tro att det är det direkt.
Ungefär samma som att Ryssland är maktgalen och har hotat Sverige i flera år nu, utan bevis och enbart tomma ord.

Apropå Deep state.
Vi har våra skogsbränder i Sverige nu. Kraftiga.
Daniel Eliasson namnet kommer upp till mig. Han som sabotera två jobb innan, och fick sedan byta till något med militär eller dylikt? Har faktiskt inte koll vart han fick ett annat toppjobb efter att ha saboterat två innan.

Där kan vi dock påpeka att det inte är enbart ord, utan handlingen talar mycket klar språk. Det är agenda drivet hans anställningar av förmodligen deep state.
Citera
2018-07-25, 00:30
Medlem
Citat:

Att de varit överens om riktlinjerna tror jag också kan stämma men de kan inte se in i framtiden. Så jag är ganska säker på att båda avvaktat hur det har gått med olika hinder. Först i kedjan var Saudiarabien, hade man misslyckats där hade det behövts nya planer.

Så även om man varit överens om vart man vill har de varit tvingade att prata ihop sig nu när det blivit skarpt läge och då gå in på detaljer
Citera
2018-07-25, 00:35
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:

Trump säger mycket hela tiden. Ändrar sig. Medierna påtalar detta: "Titta, nu säger han motsatsen! Va?! Hur kan han göra såhär?!". Sen mynnar allt ändå ut till hans fördel i slutändan. Slump?

Att Trump snackar och kommer med kontroversiella / dumma uttalanden för att förvilla sina motståndare och medierna har varit känt länge. Du av alla personer borde veta detta vid det här laget.

Ta som exempel när Melania bar jackan där det på ryggen stod: "I really don´t care. Do you?"
Om jag inte minns fel var det i samband med hysterin kring de separerade barnen vid gränsen.
Alla blev helt jävla galna. Medierna skrev spaltmeter. Folk på Twitter exploderade. "Hur kan hon!?" Få fattade att det var ett mycket, mycket medvetet val.

Här är en intressant artikel på CNN av alla ställen:

Melania Trump's 'I really don't care. Do U?' jacket was no mistake

Citat:
And let's also disregard Grisham's spin that a jacket is just a jacket. We are talking about the first lady of the United States here. And not just any first lady. One who has meticulously minded her public image for decades -- not just since her husband started running for president. The idea that Melania just grabbed any old jacket without regard to how people might interpret it goes against literally everything we know about her.
Now to the matter at hand. The way I see it, there's only one explanation for why she wore what she wore: She wanted to send a message.
To who? Her husband? Her detractors? The media? I don't really know -- and don't even want to speculate. But she has lots and lots of jackets. LOTS. She picked this one for a reason. Or someone picked this one for her for a reason -- and she went with it.

Trump och hans team gör sånt här hela tiden. Viftar med ena handen, samtidigt som man trollar med den andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in