Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Det tror inte jag heller - och därför undrar jag fortfarande vad meningen med Q skulle vara och varför så många här verkar tro att han är jätteviktig för Amerikas och världens framtid.
Om jag inte minns fel så sa Q redan från början att syftet (iaf ett av dem) var att få upp själva ämnet kring vad som pågår och vad som kommer ske, så att när hammaren väl faller så finns det några som vet vad som egentligen händer och kan informera andra i kaoset.
Om man redan från dag 1 hade gripit Hillary, Obama, Soros m.m. så hade det blivit ett jävla liv, medierna hade uppmanat alla till revolt och hela det korrupta systemet hade verkligen slagit bakut på alla tänkbara nivåer. Ingen hade lyssnat för Trump hade setts som en maktgalen diktator, Hitler 2.0 etc.
Nu släpper man istället utvalda breadcrumbs och monterar ner systemet bit för bit. Underminerar medias propagandamaskin. Går efter personer lite längre ner i kedjan och arbetar sig långsamt upp mot toppen.
Låter intresset och snacket byggas upp på internet så till den grad att det börjar spridas ut i samhället.
Även därför det tar sån tid: du plockar inte ner ett sekelgammalt system och alla korrupta gamar i det på en eftermiddag.
Jag tror att själva syftet med Q är att i första hand informera och få igång diskussionen - inte att läcka något. Bevisen kommer presenteras klart och tydligt sen när det väl är dags och "the stage is set". När jag startade tråden hade man ca 50 (?) sealed indictments, nu är man väl uppe i över 40k? Mycket intressant, anser jag. Har säkert tagits upp nyligen här i tråden.
Detta är bara mina tankar, så du behöver inte ta detta som någon slags universell sanning.