Citat:
Ursprungligen postat av
Fizzlor
Lika löjlig som vanligt.
Det är inte ett dugg löjligt enligt mig, det är snarare en väldigt precis beskrivning av hur det är att bemöta flera personer som alla pratar om samma sak men på helt olika sätt - alla utan fakta och ifrån sitt eget perspektiv.
Jag tycker det snarast är en extremt tydlig beskrivning av hur Qs metodik med otydliga antydningar kan få folk att dra precis vilka slutsatser som helst, så länge det passar deras agenda.
Citat:
Till skillnad från dig har varken jag eller BWB ett autistiskt behov av att alltid ha rätt.
Nonsens, jag har många gånger krupit till korset här på Flashback och erkänt att jag varit helt ute och seglat. En av mina värsta fadäser var tveklöst (enligt mig) när jag i flera dagar i början av pizzagate trodde att mailen om pizzor och liknande verkligen var kodord. (Inte för pedofili dock men oegentligheter av okänt slag).
Citat:
Jag personligen kan mycket väl ha fel i vissa saker, jag är man nog att erkänna det. Jag finner dock diskussionen intressant, Qs posts är intressanta och överlag så kan jag köpa mycket av det som sägs om Deep State m.m.
Angående det du citerade. Jag snackar om amerikaner överlag, BWB snackar om politiskt intresserade amerikaner uppfattar jag det som (ville läsa igenom hela hans inlägg, men hittar inte citatet). Det kan mycket väl vara så att alla "politiskt intresserade" amerikaner känner till Q. Men hur många är det i förhållande till befolkningen i stort? Vad defineras ens som "politiskt intresserad"?
Jag var nästan orolig att någon av er skulle ta upp detta.. Jag vet förstås inte Bushwicks definition men vi får väl hoppas att det i alla fall är lite mer än 0,01% av befolkningen som bryr sig om politik..
Citat:
Oavsett tror iaf jag inte att den totala andel som känner till Q i USA (politiskt intresserade eller ej) är tillräckligt hög för att det ska svänga resultatet i någon speciell riktning, såvida det inte släpps en riktig kioskvältare nu i höst.
Det tror inte jag heller - och därför undrar jag fortfarande vad meningen med Q skulle vara och varför så många här verkar tro att han är jätteviktig för Amerikas och världens framtid.
Q har väl för övrigt utlovat den där kioskvältaren nu i juli:
Citat:
July 2018 - the month the world discovered the TRUTH.
Conspiracy no more.
Time to FEED.
Q