2018-07-24, 17:24
Medlem
https://www.expressen.se/allt-om-resor/flyg-1/fotade-flygvardinnans-bak--blev-kastad-av-flyget/

Citat:
– Säkerheten för passagerare och personal är vår prioritet nummer ett och därför har vi en nolltoleranspolicy när det gäller alla former av ombordbeteende som kan stå i konflikt med detta, säger en talesperson för FlyBe MailOnline Travel.

Ibland går det bra att kasta ut de som inte lyder och därmed är en säkerhetsrisk.
2018-07-24, 17:24
Medlem
Diskuterarns avatar
Haha, vad fan. I videon sa hon "barnen börjar gråta" när barn på flyget började gråta, troligen för att de insåg att de ska sitta på planet lägre än väntat.
2018-07-24, 17:26
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 007Bond
Det är precis sådan som Elin, som Sverige INTE behöver nu.
Läser hon inte tidningar och ser på nyheter?

Ung och dum som tror hon kan förändra världen.
Verkligen inte, detsamma gäller de hon vurmar för! Jag hoppas att vi en dag kommer att ställa alla dessa batikhäxor till svars och låta folket ge dom riktigt kännbara straff. En annan lösning vore förstås att deportera dom tillsammans med blattarna!

Argumentet dessa batikkärringar kör med är ju både parodiskt och felaktigt, vi vet ju att dessa afghan hannar inte blir dödade vid hemkomst till grottorna!
Medlem
Fyfan, man kräks! Jag tycker vi borde skicka Elin till Afghanistan istället. Jävla globalisthäxa!
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Utan tvekan finns det någon asylaktivist inne på Migrationsverket som läcker dessa uppgifter.
Hela Migrationsverket består mest av små aktivistflickor från vänstern. Förmodligen Sveriges dyraste verk.
2018-07-24, 17:33
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
https://www.etc.se/inrikes/stoppade-utvisning-med-hjalp-av-fotbollslag-0

Borta, så konstigt

Förstår inte varför inte Elin vill ha med sitt efternamn i tidningen när hon glatt skriver om det på Facebook där hennes fulla namn förekommer.

Fotbollslaget som hjälpte henne bör även de bli livstids bannlysta från att komma in i Sverige. Gothia Cup eller ej.
2018-07-24, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Och jag står där bredvid med en champagneflaska och frågar artigt om vi ska dela ett glas!
Det är inte brottsligt att hindra en avvisning så länge man inte gör något annat som kan rubriceras som brott.

Helt klart är att Elin Ersson blir skadeståndsskyldig till flygbolaget för förseningen men frågan är om ett flygbolag skulle kräva henne, det är medialt väldigt känsligt att göra det. Hon kan också ha brutit mot lagen, problemet är att planet inte börjat röra på sig, jag är tveksam om det då kan röra sig om brott. Skadeståndsskyldig är hon helt uppenbart om bolaget skulle driva saken i domstol, förseningen beror ju helt och hållet på henne och förseningar är stor skada för flygbolaget, dels straffavgifter till mottagande flygplats, dels förlorat renommé mot kunderna. Det skulle troligen röra sig om hundratusentals kronor. Det är i alla fall vad de som orsakat förseningar med flit (tex att de är fulla och bråkar på planet och vägrar sitta ner) fått betala.

Det ska också sägas att en flygkapten har väldigt stora befogenheter på ett flygplan, våld får användas för att hålla en passagerare till ordning, i värsta fall slå denne medvetslös eller binda denne och även passagerare har rätt att bistå personalen för att hålla ordning ombord. Det har förekommit på transatlantiska flygningar att passagerare bundits, slagits medvetslösa, fått injektion med lugnande under tvång - allt för att hålla ordning och inte riskera andras säkerhet. Svensk lag ger väldigt stora befogenheter, frågan är dock om de gäller medan planet fortfarande står på marken, jag tror inte det. Så länge planet inte har lyft så är det här en polisiär fråga och enligt svensk lag så kan inte jag se att hon begått ett brott. Hon verkar ha analyserat detta själv också, hon säger det i videon. Så den risk hon tagit är krav på skadestånd från flygbolaget.

Om människor mailar hennes personuppgifter med filmen till flygbolaget så lär de i alla fall sätta henne på deras No fly-list.

Jag förutspår att flygbolaget inte kommer kräva henne på ersättning efter att hon suttit i TV-soffor, fått civilkuragepris och annat.

Det markerade kräver medicinsk personal, som minst sjuksköterskor, har svårt att se hur detta går till i praktiken, har du någon källa?
2018-07-24, 17:36
Medlem
secretcinemas avatar
Bra! Mer sånt, för Sveriges bästa.
2018-07-24, 17:36
Medlem
SD säger ut med några, AFS säger ut med några fler, NMR säger ut med alla.
Vi behöver starta om detta landet från 0 och bygga upp de igen.
Denna video visar ju tydligt att något e jävligt fel
2018-07-24, 17:37
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Hur kom hon på planet? Hade hon köpt en biljett?

Viftar med en Prideflagga och delar arabiska nyhetssajter. Jösses
2018-07-24, 17:38
Medlem
Mad monks avatar
Är det svårt att arrestera såna där halalhippies eller?
2018-07-24, 17:39
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Luftfartslagen säger att den passagerare som ”inte åtlyder vad befälhavaren bestämmer om ordningen ombord” ska dömas till böter eller fängelse i högst sex månader (13 kap. 4 § 10. p).

Jag ringde polisens kommunikationsavdelning i region Väst och ingen har ännu polisanmält aktivisten.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/luftfartslag-2010500_sfs-2010-500

Kanske på tiden att vi på Flashback gör det då. Kan man göra en anmälan via telefon?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in