Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
Vet inte om det tagits upp här men din gamla idol EvaMärta Granskogsberglund verkar ha haft en pengainsamling jag tror har med det här att göra.
De samlade alltså in pengar under förespegling att pengarna skulle gå till en biljett till killens syster för att kunna följa med som stöd.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10215999051630562&set=a.13003043891 40.45725.1276335696&type=3&theater
Eller tänker jag fel här?
Ger mig fan på att Turkish Airlines kan plocka fram vem som har köpt biljetten, har Elin inte köpt den själv, så spärras antagligen också den personen som upplåtit sitt kreditkort.
Penningtvättslagen kan också komma till användning
Går Elin på bidrag av något slag så kan hon alltså bli av med det, om det visar sig att hon dräller med pengar på det viset och köper flygbiljetter hur som helst...
Citat:
Ursprungligen postat av
flashforward
Du tror att alla flygplan har personer ska utvisas?
"– Jag hade gjort om det, om det krävdes av mig, men jag tror inte att jag får lov att kliva ombord på ett flygplan där personer ska utvisas igen."
Hon lär inte få flyga någon stans överhuvudtaget. Tilltaget är så grovt att alla flygbolag kommer att neka henne, hon har hamnat på NO-FLY-Listan. Det finns i och för sig exempel på folk som hamnat där men när de betalat skadeståndet och böterna de fått åka senare, och i en del fall med läkarintyg. Fast det har ju bara gällt fylla och liknande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skilly
Anmäld för trams. Din personliga åsikt kring mitt inlägg tillför ingenting.
Det Elin gjort är ta mig tusan bara trams, sådant hör inte hemma här, särskilt inte på en flygplats som ska vara det säkraste vi ska ha här i landet, med tanke på passagerares och personals säkerhet,
så ska folk som måste resa känna sig trygga.
Det finns inte plats för sådant här trams, och därmed basta !
Att några här i tråden drar till med lite trams må vara hänt, och sätter väl lite färg på diskussionen om hur vrickad den här handlingen egentligen är.