2018-07-22, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Som jag skrev, jag tycker inte att det är värt det med tanke på hur mycket tid man måste lägga ner för tjäna stora pengar, 80.000 är ingenting i Gta dessa dagar.

Bilar på LGM kostar mellan 1-3 miljoner, specialfordon kostar ca 5 miljoner om man inte äger en bunker (som kostar ca 2 miljoner)

Min poäng är att man borde få bra mycket mer betalt för bilarna man säljer, gärna ett par hundra tusen per bil och miljonklass på samlingarna, då kanske det är värt det.

Jag säljer mycket bilar på GTA5. Har i dagsläget tjänat ca 5.2m på bilhandeln. Varje 15 minuter kan man sälja. Vid stölden spenderas i snitt ca 3000 på reparationer, vid säljning spenderas i snitt 500 på värdeminskning, samt 20000 på upgradering (top klass-bilar). Kostnader således i snitt 23500. Vid försäljning av top klass-bil (100k) tjänar du således 76500. Du kan sälja 4 bilar per 15 minuter om du har 3 associates. Det gör typ 302000 per 15minuter. Det är helt okej.

Alla bilmodeller man kan stjäla är 32 till antalet, dit inräknas låg-, medel- och topklass-bilar. Första steget är tråkigt och tar länge, att stjäla 32st bilar. Sälj ingenting innan 32 bilar är stulna. Då vet du att du har alla modeller. När du stjäl så ger spelet alltid ett sådant objekt du inte äger, vilket betyder att du i fortsättningen endast kommer att stjäla/sälja topklass-bilar till i snitt 76500/bil, och det är bra peng. Stjälandet har börjat suga mera på senaste tid när bilen ska köras långa avstånd med merryweathers helikoptrar i bakhasorna. Men det är ändå ett av de bättre sätten i spelet att göra pengar på.

Man ska ju spela spelet också, och inte bara tjäna pengar. Många gnäller ofta på chat att någon ska ge dem pengar. Frågan lyder; varför i helvete spelar dom spelet ifall de inte vill spela det?
Citera
2018-07-22, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brottarboris
Jag säljer mycket bilar på GTA5. Har i dagsläget tjänat ca 5.2m på bilhandeln. Varje 15 minuter kan man sälja. Vid stölden spenderas i snitt ca 3000 på reparationer, vid säljning spenderas i snitt 500 på värdeminskning, samt 20000 på upgradering (top klass-bilar). Kostnader således i snitt 23500. Vid försäljning av top klass-bil (100k) tjänar du således 76500. Du kan sälja 4 bilar per 15 minuter om du har 3 associates. Det gör typ 302000 per 15minuter. Det är helt okej.

Alla bilmodeller man kan stjäla är 32 till antalet, dit inräknas låg-, medel- och topklass-bilar. Första steget är tråkigt och tar länge, att stjäla 32st bilar. Sälj ingenting innan 32 bilar är stulna. Då vet du att du har alla modeller. När du stjäl så ger spelet alltid ett sådant objekt du inte äger, vilket betyder att du i fortsättningen endast kommer att stjäla/sälja topklass-bilar till i snitt 76500/bil, och det är bra peng. Stjälandet har börjat suga mera på senaste tid när bilen ska köras långa avstånd med merryweathers helikoptrar i bakhasorna. Men det är ändå ett av de bättre sätten i spelet att göra pengar på.

Man ska ju spela spelet också, och inte bara tjäna pengar. Många gnäller ofta på chat att någon ska ge dem pengar. Frågan lyder; varför i helvete spelar dom spelet ifall de inte vill spela det?

Håller med. Gnället har blivit helt orimligt.
Folk vill typ köra en bil ifrån A till B och tro att man ska tjäna 1.5 miljon...
Citera
2018-07-23, 11:20
Medlem
Ny DLC släpps imorgon!

Vad förväntar ni er av denna Nightclub DLC? Strippor och cash?

Kul förövrigt att Gay Tony är tillbaka!
Citera
2018-07-23, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analipungbl4si
Ny DLC släpps imorgon!

Vad förväntar ni er av denna Nightclub DLC? Strippor och cash?

Kul förövrigt att Gay Tony är tillbaka!

Ser framemot detta väldigt mycket.
Hoppas att mitt mc-crew får vara dörrvakter. Kommer att använda biljardpinnen till hjälp
Citera
2018-07-24, 12:38
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
4,3 gb stor är uppdateringen till Xbox.
Uppdaterar nu.
Ska vi se om mina ca 5 miljoner räcker till nånting...

För jag förutsätter att man behöver investera på nåt sätt.
Köpa en nattklubb?
18,5% på uppdateringen...
Jag e pepp
Citera
2018-07-24, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
4,3 gb stor är uppdateringen till Xbox.
Uppdaterar nu.
Ska vi se om mina ca 5 miljoner räcker till nånting...

För jag förutsätter att man behöver investera på nåt sätt.
Köpa en nattklubb?
18,5% på uppdateringen...
Jag e pepp

Den dyraste nattklubben med alla uppgraderingar ligger på ca 5 miljoner!
Citera
2018-07-24, 14:08
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analipungbl4si
Den dyraste nattklubben med alla uppgraderingar ligger på ca 5 miljoner!
Ja ok. Körde budget så 3 miljoner lade jag på del pierro cluben.
Ljuset och röken måste man ju ha så sett.
Nu är discot igång! Kör vi!
Untz untz untz untz untz untz untz untz untz untz

Fy fan. Man kan köpa champagne på klubben för 150000.
Senast redigerad av Youfuckingbitch 2018-07-24 kl. 14:17.
Citera
2018-08-22, 15:14
Medlem
Hur ändrar man propellrarna på Avenger?
har Ps4.
Citera
2018-08-24, 15:38
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknown100
Hur ändrar man propellrarna på Avenger?
har Ps4.

Ändrar färg? Går inte oavsett plattform.
Citera
2018-08-24, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Ändrar färg? Går inte oavsett plattform.

Nä att dom ska bli liggandes istället för ståendes
Citera
2018-08-24, 18:58
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknown100
Nä att dom ska bli liggandes istället för ståendes

Ah. Osäker på hur kontrollerna är på PS, men jag gissar att det är analog högerpil. Kör på pc med x-boxkontroll, då är det just den. När du är i luften brukar man få ett meddelande om vilken knapp det är annars.
Citera
2018-08-26, 13:23
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Man blir så trött på griefers.
Opressor mk2 är ju det värsta fordonet de släppt.
Den är ju gjord för att griefa.

Kommer aldrig förstå mig på de där personerna.
Men det är väl roligt att bajsa omkring antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in