2018-07-23, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Inga ambitioner för att bättra sig har de flesta av er inte heller.

Aja jag är i alla fall tacksam att min började duscha.

Om du kräver att någon ändrar sig så älskar du den inte. Varför skulle någon vilja vara med någon som inte accepterar en för den man är?

Personligen viker jag mig inte en millimeter. Säger till tjejer från start att jag aldrig kommer ändra mig. Denna är den jag är. Jag har såklart absolut noll krav på att tjejen i fråga ska rätta sig efter mig. Då skulle ju inte jag älska henne.

Hygien kan jag ge dig dock, den kan man faktiskt kräva. Skulle väl iofs personligen inte blivit ihop med någon med taskig hygien till att börja med ska nämnas. Å det e väl lite grejen. Gillar du inte vissa saker, var inte tillsammans med folk som har dessa saker.
Citera
2018-07-23, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Om du kräver att någon ändrar sig så älskar du den inte. Varför skulle någon vilja vara med någon som inte accepterar en för den man är?

Personligen viker jag mig inte en millimeter. Säger till tjejer från start att jag aldrig kommer ändra mig. Denna är den jag är. Jag har såklart absolut noll krav på att tjejen i fråga ska rätta sig efter mig. Då skulle ju inte jag älska henne.

Hygien kan jag ge dig dock, den kan man faktiskt kräva. Skulle väl iofs personligen inte blivit ihop med någon med taskig hygien till att börja med ska nämnas. Å det e väl lite grejen. Gillar du inte vissa saker, var inte tillsammans med folk som har dessa saker.

Ja och det är ju därför ni är ensamma eller blir lämnade. Sen grinar ni när ni blir det utan att fatta någonting.
Citera
2018-07-23, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Montana
Men gud vad hemskt. Var det allt!?

Du hade såklart stannat hos någon som aldrig städade förstår jag.
Citera
2018-07-23, 22:17
Medlem
Citat:
Detaljerna som tidningarna, pizzakartongerna och den intorkade colan som täckte hela golvet?

Men om du stör dig på det, och inte han, då är väl det upp till dig att fixa? Jag skiter om det är stökigt till en viss gräns, så varför ska jag ta hand om det? Stör du dig ta hand om det själv.

Det absolut värsta en tjej kan göra är att fråga saker som "varför ligger den här på fel plats". Det är anledning nog att slänga ut någon om det upprepas ofta. Svaret är ju givet, för jag bryr mig inte om att den ligger på fel plats.

Det samma gäller såklart åt andra hållet med. Är något viktigt för mig, tex i mitt fall fin vällagad mat varje dag, så tar jag på mig det ansvaret själv.

Detta fattar ofta utländska tjejer, sällan svenska.
Citera
2018-07-23, 22:21
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Det finns väl en chans om nu kvinnor skulle kollektivt gå ut och be män om ursäkt som denna videon förslår:

https://www.youtube.com/watch?v=TwyHb80ecas&t=1s

Tveksam om svenska kvinnor har det i sig dock.
Citera
2018-07-23, 22:21
Medlem
Citat:
Men om du stör dig på det, och inte han, då är väl det upp till dig att fixa? Jag skiter om det är stökigt till en viss gräns, så varför ska jag ta hand om det? Stör du dig ta hand om det själv.

Det absolut värsta en tjej kan göra är att fråga saker som "varför ligger den här på fel plats". Det är anledning nog att slänga ut någon om det upprepas ofta. Svaret är ju givet, för jag bryr mig inte om att den ligger på fel plats.

Det samma gäller såklart åt andra hållet med. Är något viktigt för mig, tex i mitt fall fin vällagad mat varje dag, så tar jag på mig det ansvaret själv.

Detta fattar ofta utländska tjejer, sällan svenska.

Nu var det ju inte mitt förhållande utan en väninnas. Men jag håller med dig. Tyvärr så förväntar sig svenska män att man som kvinna städar. När man sen gör det stör de sig på en. När man inte gör det stör de sig också på en.

Spelar ingen roll vad man gör ni ska alltid störa er.
Citera
2018-07-23, 22:22
Medlem
Citat:
Du hade såklart stannat hos någon som aldrig städade förstår jag.

Jag gör det själv. Faktum är att jag varit den som mesatdels lagat mat, betalat, städat och fått allt att gå runt så jag vet vilken kaliber svenska kvinnor är gjorda av och vilka hycklare de är. Sen drar de snyft historier om varför mannen är hemsk när man kastar ut de.
Citera
2018-07-23, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Montana
Jag gör det själv. Faktum är att jag varit den som mesatdels lagat mat, betalat, städat och fått allt att gå runt så jag vet vilken kaliber svenska kvinnor är gjorda av och vilka hycklare de är. Sen drar de snyft historier om varför mannen är hemsk när man kastar ut de.

Jaha men om du själv väljer att göra det vad är då problemet?

Skit i att svara jag vet redan, män ska kunna klaga men inte kvinnor.
Citera
2018-07-23, 22:27
Medlem
Citat:
Ja och det är ju därför ni är ensamma eller blir lämnade. Sen grinar ni när ni blir det utan att fatta någonting.

Jag är inte ensam. Mitt förra förhållande höll 13 år. Jag var efter det singel i 2 veckor, och firade i maj ettårsdag med min nya, Thailändska tjej.
Citera
2018-07-23, 22:30
Medlem
Citat:
Jag är inte ensam. Mitt förra förhållande höll 13 år. Jag var efter det singel i 2 veckor, och firade i maj ettårsdag med min nya, Thailändska tjej.

Hela två veckor? Min brorsans kompis förhållande med en thailändska höll i 10år. Får se hur länge erat varar.
Citera
2018-07-23, 22:32
Medlem
Citat:
Nu var det ju inte mitt förhållande utan en väninnas. Men jag håller med dig. Tyvärr så förväntar sig svenska män att man som kvinna städar. När man sen gör det stör de sig på en. När man inte gör det stör de sig också på en.

Spelar ingen roll vad man gör ni ska alltid störa er.

Jag förväntar mig att den som har den lägsta toleransen för stök städar. Oavsett kön. Till skillnad från feminister är inte jag sexist.

Stör jag mig på något hos någon allvarlig blir jag inte tillsammans med den till att börja med.
Citera
2018-07-23, 22:36
Medlem
Citat:
Hela två veckor? Min brorsans kompis förhållande med en thailändska höll i 10år. Får se hur länge erat varar.

2 veckor Singel. Mitt enda seriösa ex var jag med i 13 år. Min thaitjej har jag varit med i ett drygt år, från ca 2 veckor efter det tog slut med förra.

Vi talar om att skaffa barn etc så kommer nog hålla bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in