Citat:
Ursprungligen postat av
RosaRosaRosaRosa
Du är väl van att tänka konspiratoriskt, så jag ska inte skratta åt ditt löjliga resonemang om att jag skulle försöka påverka några finniga haters på FB att skifta partisympati.
För övrigt bryr jag mig inte så mycket om ifall Sd får de max 18 % jag tror, eller osannolika 25 %. Det kommer inte att spela någon avgörande roll för det parlamentariska läget. Det skulle snarast kunna fungera som en katalysator i det nödvändiga arbetet mot rasism, eftersom politikerna (och Svenssons) då verkligen skulle få upp ögonen för hotet från extremhögern och enas mot dem.
Jag tror att Sverige kommer att få en blocköverskridande minoritetsregering där V, som tyvärr ställs utanför, ändå kommer att se till att Sd:s stöd blir ointressant. Så länge V inte röstar emot regeringen förslag så saknas majoritet mot förslagen i riksdagen.
Att 25% låter osannolikt i dina skeva öron när till och med erkända och av mainstream medier godkända SVT/Novus har SD på 22,2% just nu och Demoskop visar på 21% samtidigt som Sentio och Yougov - vilka varit träffsäkra på att mäta SD tidigare - ligger på dryga 25% nu, visar bara att du ägnar dig åt ett önsketänkande av stora proportioner. Du tycks leva i en bubbla där allt runtomkring dig är rosa fluffiga moln.
Om vi alla blundar tillräckligt hårt, struntar i verkligheten och verkligen håller tummarna och kör några inövade mantran så kanske, kanske SD får under 18% i valet...
Ditt uppvaknande på valnatten kommer att skrämma skiten ur dig. Rör du dig inte ute bland folk? Hör du inte hur snacket går? Pratar du inte med dina medmänniskor? Dina grannar, arbetskamrater? Följer du sociala medier? Eller känner alla till att du måhända tillhör tokvänstern eller de ultraliberala och därför väljer att hålla tyst när du är i närheten? I så fall kan jag förstå att du tror att SD får max 18% (eller ännu lägre som det låter på dig) då du sannerligen tycks leva i din rosa, rosa, rosa, rosa såpbubbla...
Jösses, förbered dig mentalt ordentligt vid 20:00 då valvakan drar igång den 9 september. Du kommer att få ditt livs resa när den politiska kartan i Sverige kommer att ritas om i grunden. Håll i hatten!