2018-07-23, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Du måste hallucinera om du tror att Afs står för en liberalare drogpolitik..
Snarare så att man vill höja straffen rejält, och att straffet involverar en obligatorisk tripp till Sibirien med stenbrytning som rehabiliteringsprogram..

Det är redan extremt hårda straff, enda som är kvar är livstid. Vi straffar drogrelaterade brott hårdare än dråp.

Dessutom är det inget annat brott som kräver så låg bevisning, andra brott behövs mer bevisning för att åka dit. Narkotika så är man körd

Narkotikapolitiken är bestämd av den finansiella sektorn, för dem är det här otroligt lönsamt. Man maximerar omsättningen genom att ha hårda straff

Flyktingar som behöver tjäna pengar är bra smugglare. Afs borde veta om hur pengarna cirkulerar och hur lönsamt hela upplägget är
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2018-07-23 kl. 01:15.
Citera
2018-07-23, 01:18
Medlem
Fris avatar
Jag kan tänka mig att det finns stöd inom AfS att avskaffa Systembolaget och låta butiker sälja alkohol. Men att de skulle legalisera utländska droger som är helt främmande för svensk tradition kan man fetglömma.
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Det är redan extremt hårda straff, enda som är kvar är livstid. Vi straffar drogrelaterade brott hårdare än dråp.
Lösningen på den obalansen är att bestraffa dråp mycket hårdare.

Citat:
Narkotikapolitiken är bestämd av den finansiella sektorn, för dem är det här otroligt lönsamt. Man maximerar omsättningen genom att ha hårda straff
Helt fel! Finanssektorn befattar sig ju inte med just svarta pengar.
Citera
2018-07-23, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Helt fel! Finanssektorn befattar sig ju inte med just svarta pengar.

Vad tror du man har för möjligheter om man tjänat +10 miljoner? Hur skall du få in pengarna i systemet, eller varför inte ta storfräsarna där det handlar om miljarder. Tvivlar däremot på att de svenska bankerna är involverade. Pengarna reserveras till större banker.

Knark är världens näst största handelsvara efter olja, och det är så mycket pengar att det är svårt att förstå.

Skulle vi legalisera droger hade våra invandringsproblem minskat drastiskt
Citera
2018-07-23, 01:33
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
En fråga som jag försökt hitta, har AFS någon narkotikapolitik och hur är den isåfall?

Om du faktiskt undrar; varför frågar du inte dem direkt istället för att försöka få fram svaret ur ett gäng på Flashback som sitter och gissar?
Citera
2018-07-23, 01:53
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Självklart är det en knarkare som förstör tråden med sina idiotinlägg.

Du kan räkna med att AfS inte är drogliberala. Eftersom de inte lyfter upp frågan så kan man förutsätta att de är relativt nöjda med dagens politik, iaf i jämförelse med alla andra viktigare frågor.

Jag är själv för en avkriminalisering av droginnehav och drogbruk, samt avkriminalisering av sexhandel mellan samtyckande och vuxna. Forskningen pekar på att det är rätt modell, och många länder har påbörjat den processen.

Ändå anser jag att invandringspolitiken är en så pass stor ödesfråga, och AfS är det enda parti som vill ta de krafttag som krävs.

Sedan är jag så förbannad på det vänsterliberala etablissemanget att jag håller på att koka över. Låt oss säga att de har radikaliserat mig. I mina ögon är detta en god sak. Tuffa tider kräver tuffa lösningar.

När de värsta invandringsproblemen är på väg att lösas kan vi titta på pragmatiska lösningar i livsstilsfrågor igen. AfS vill åtminstone sänka skatterna genom platt skatt (många libertarianers önskedröm).
Citera
2018-07-23, 08:33
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Folk måste ändå erkänna att det är lite komiskt att vissa vill börja sälja alkohol i butiker, men andra droger vill man absolut inte ska vara på gränsen till tillåtna.
Fast alkohol är den mest skadliga drogen i det svenska samhället och kostar samhället 50 miljarder om året.
Det går liksom inte ihop.
Men nu är det så att kräftor krävfa dessa drycker. När man odlade hampa i Sverige så gjorde man rep av det. Marijuana legaliseras i allt fler länder och amerikanska delstater. Men i Sverige är det helt otänkbart i alla politiska läger. Den stora politiska trenden är mot mer nationalism, och det är inte alls i riktning mot drogliberalisering.
Citera
2018-07-23, 09:17
Medlem
Citat:
Om ett parti visar att de vill tänka om i drogfrågan visar de också tydligt att de inte är korrupta. Givetvis vet våra politiker om hur vansinnig vår narkotikapolitik är.

Har bara sett Medborgerlig Samling som vågar titta lite närmare på att avkriminalisera och se frågan utifrån ett vetenskapligt perspektiv.

Om Afs kör hårda straff finns knappt någon skillnad på dem och SD, exakt samma parti

Sveriges stora ödesfråga är nu och framåt återvandringen. Narkotikapolitiken är i det perspektivet en sekundär fråga.
Citera
2018-07-23, 10:23
Medlem
Fris avatar
SD förbjuder länkar till alternativa media! Självklart blir denna bojkott nu ömsesidig. SD får under valkampanjen hålla sig till att synas i media som de själva godkänner som Expo, SVT, Norrskensflamman, Aftonbladet och Islam-Idag. De lättskrämda slavarna inom SD lyder självklart, viljelösa inkapabla knapptryckarautomater som de är. Man stoppar ned riksdagsarvodesslant i deras springa så snurrar den precis som Åkesson vill.
https://petterssonsblogg.se/2018/07/23/otillatna-sidor-att-lanka-till-for-en-sverigedemokrat/

Tack Åkesson, för att du gör valsegern så väldigt lätt för AfS!
Citera
2018-07-23, 10:25
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag är varken SD'are eller AfS'are. Var har du fått det ifrån att jag skulle rösta SD? Jag väljer att inte rösta i riksdagsvalen av anledningar jag förklarat i en annan diskussion här på Flashback. Jag är däremot intresserad av svensk politik.

Det jag skriver är egentligen bara vad vi har siffror på. Jag är inte ute efter att diskreditera något parti eftersom jag inte har lagt mina ägg hos något av partierna.

Det vi vet är att AfS har, åtminstone en gång, legat nära 2% hos YouGov men aldrig fått över 2% tre månader i sträck. Det finns inga felaktigheter i det påståendet. Om du har andra uppgifter får du gärna redovisa dem. Sedan har kategorin övriga partier skiftat en hel del, men vi vet inte riktigt vad de beror på. Jag tror AfS och MED har ökat, men AfS mer än MED. PP ligger nog mer stadigt. De har sina supporters men syns aldrig i debatten längre. Men det är bara gissningar.

Edit: Jag är f.ö. inte rädd för att ha fel eller ändra mina åsikter. När SD ökade mycket första gången efter riksdagsinträdet trodde jag att de hade ett tak på 11%. Så fel jag hade :-P

Jag svarade dig men kanske fel. Attacken här var omfattande direkt efter starten av AfS då partiet var ett promilleparti. Nu när man är ett procentparti och rör sig upp mot eller över 3% då kommer nästa attack. Ingen aning om vilka som döljer sig bakom olika nick och motiven men är man här för att snacka ned AfS, inte sakligt diskutera politiken, då har man ett uppsåt att motarbeta AfS.

Av naturliga skäl får man härleda stödet till AfS. Jag noterar att många OI har övriga på totalt 1,3%. Här ska då rymmas alla partier från PP till AfS. Det är uppenbart att mätningarna inte bara ska fånga opinion utan också påverka den. Jag litar inte på något institut men YouGov och Sentio har visat SD mest rättvist historiskt. Samtidigt är banden mellan Sentio och SD starka så de faller också bort. Återstår YouGov. Tar du ett genomsnitt på YouGov kan de ge en hyfsad bild. Men alla mätningar viktas och kan manipuleras, säg justeras. YouGov har samarbete med ett parti redan. Vilket vet jag inte.

Det finns anledning att anta att samtliga OI, som historiskt har kopplingar till partier och organisationer, det vi kan kalla etablissemanget, alla har ett intresse av att hålla ned AfS siffror. Eftersom man frågar ett urval och sedan justerar, viktar om, kan det vara så mycket som hälften i vissa fall. Tittar vi på Facebook är AfS redan förbi KD och L. Jag kan inte komma till någon annan slutsats än att man redan har passerat 3%, sannolikt med god marginal.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-07-23 kl. 10:27.
Citera
2018-07-23, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
SD förbjuder länkar till alternativa media! Självklart blir denna bojkott nu ömsesidig. SD får under valkampanjen hålla sig till att synas i media som de själva godkänner som Expo, SVT, Norrskensflamman, Aftonbladet och Islam-Idag. De lättskrämda slavarna inom SD lyder självklart, viljelösa inkapabla knapptryckarautomater som de är. Man stoppar ned riksdagsarvodesslant i deras springa så snurrar den precis som Åkesson vill.
https://petterssonsblogg.se/2018/07/23/otillatna-sidor-att-lanka-till-for-en-sverigedemokrat/

Tack Åkesson, för att du gör valsegern så väldigt lätt för AfS!

SD förbjuder länkar till Alternativ för Sverige.

https://svegot.se/wp-content/uploads/2018/07/Tillåtna-och-inte-tillåtna-sidor-att-länka-till.pdf
Citera
2018-07-23, 10:58
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Normala, eftersom det historiskt normala varit att svenskar varit nationellt sinnade och inte positiva till rasblandning. Eller rasmedvetna eftersom det är positivt att vara medveten om rasliga skillnader och negativt att förneka verkligheten som antirasister gör. "Rasideolog" är som sagt var ett Expo-begrepp som har en klang av något tillkrånglat och konstigt, men det är inget konstigt med att önska att den egna folkgruppen ska fortsätta att existera - alla andra raser har kvar den instinkten, det är bara indoktrinerade människor i västvärlden som blivit derasifierade.

Man måste verkligen vara lättkränkt för att bli så grinig som du över mitt varma välkomnande av alla rasideologer (som inte är sekteristiska) till AfS, (FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd.

Så låt mig omformulera det: Normala hör väldigt bra hemma i AfS.

Tydligt och bra, va? Är du helt säkert okrängd nu, Mr. Snöflinga?
Citera
2018-07-23, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
SD förbjuder länkar till Alternativ för Sverige.

https://svegot.se/wp-content/uploads/2018/07/Tillåtna-och-inte-tillåtna-sidor-att-länka-till.pdf

Notera även att Samnytt ”bör undvikas”. I och med det kan AfS sannolikt räkna med ytterligare draghjälp av en inte obetydlig aktör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in