2018-07-22, 20:45
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Ingen missbrukare tappar bort narkotika.

Min åsikt är delvis skiftande beroende på preparat, just för att det finns missbrukare som bara använder en sort, tex gym-killar eller hashrökare. Men jag vill säga att oavsett preparat så fanns en eller flera missbrukare i närheten av familjen Andersson. Min föreställning är att HA 22 umgicks med en del som brukade droger, och en del tycks ha varit blandmissbrukare. Det är min uppfattning från infon via tråden.

Jag tänker då hur en person i efterförloppet av HA:s försvinnande kan se en vinst i att plantera en drog i offrets hem? En brukare behöver bruka och vill inte bli av med sin drog. En nyter som skulle förfoga och plantera ser jag som helt uteslutet.

Jag kan endast se att fyndet är ”ett reserv-gram i Mariestad”.

Ni får belysa det här.

Tror du att HA umgicks med brukare/missbrukare? Och tror du att HA själv använde narkotika, eller har testat narkotika?

Jag har dock ingen aning då jag inte har någon koppling till Mariestad.
Citera
2018-07-22, 20:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
"X" var PR. Jag fick det bekräftat av honom själv i PM några månader innan han dog

Ja det stämmer men nu är det dags att blicka framåt här i tråden, PR är avförd sedan länge och dessutom avliden.
Citera
2018-07-22, 21:01
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Tror du att HA umgicks med brukare/missbrukare? Och tror du att HA själv använde narkotika, eller har testat narkotika?
....

- Ja.
- Det går inte att avfärda men inget specifikt tyder på det.
- Det har ingen betydelse.
Citera
2018-07-22, 21:13
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
- Ja.
- Det går inte att avfärda men inget specifikt tyder på det.
- Det har ingen betydelse.

Intressant. Tack!
Citera
2018-07-22, 21:20
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja det stämmer men nu är det dags att blicka framåt här i tråden, PR är avförd sedan länge och dessutom avliden.

Håller med. Det finns två offentliga spår; Leif GW Perssons och åklagarens.
Den som är skäligen misstänkt för mord är iaf vid liv och kan åtalas.

Vi vet inte om det är en motsättning. Det är väl det vi diskuterar.
Citera
2018-07-22, 21:33
Medlem
Vad säger ni andra om att det narkotikapreparatet var Helenas och att hon själv brukade och umgicks med de som missbrukade?
Då var inte spåret så missvisande ändå?
Eller tappar vi tråden igen?
Elle hur menar ni som anser det ovidkommande?
Citera
2018-07-22, 21:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Är PR verkligen oskyldig bara för att GW har avfärdat honom? Han finns fortfarande med på min lista, även om han inte innehar förstaplatsen. Han har inte ens ett alibi för natten då HA försvann.

För det första är GW inte ensam om att ha avskrivit PR. Om man under dom senaste 20 åren hade fått fram något på honom så hade man plockat in honom igen. Han har mig veterligen inte varit aktuell i utredningen sedan -97. Men visst, jag kan inte hindra dig från att ha med PR på din lista.

Vi kan vända på saken:
är PR fortfarande aktuell i polisens utredning?
är PR gärningsmannen som Jenvén "ständigt flåsar i nacken"?
är PR "mannen med pilotglasögon" - det s.k. nya spåret som radioföljetongen tog upp?
är PR en av GWs GM?

Sannolikheten för att man i något av ovanstående påståenden avser PR ser jag som obefintlig.

Dessutom fick PR sitt alibi godkänt tillslut eller menar du att jag har fel på den punkten?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-22 kl. 21:53.
Citera
2018-07-22, 22:46
Medlem
Citat:
För det första är GW inte ensam om att ha avskrivit PR. Om man under dom senaste 20 åren hade fått fram något på honom så hade man plockat in honom igen. Han har mig veterligen inte varit aktuell i utredningen sedan -97. Men visst, jag kan inte hindra dig från att ha med PR på din lista.

Vi kan vända på saken:
är PR "mannen med pilotglasögon" - det s.k. nya spåret som radioföljetongen tog upp?
är PR en av GWs GM?

Sannolikheten för att man i något av ovanstående påståenden avser PR ser jag som obefintlig.

Dessutom fick PR sitt alibi godkänt tillslut eller menar du att jag har fel på den punkten?

är PR fortfarande aktuell i polisens utredning? nej, inte som hovudmisstenk
är PR gärningsmannen som Jenvén "ständigt flåsar i nacken"? han er ju død
är PR "mannen med pilotglasögon" - det s.k. nya spåret som radioföljetongen tog upp? nej, uppgiftarna stemmer inte
är PR en av GWs GM? nej, inte iflg personar i tråden
Citera
2018-07-22, 22:58
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Vad säger ni andra om att det narkotikapreparatet var Helenas och att hon själv brukade och umgicks med de som missbrukade?
Då var inte spåret så missvisande ändå?
Eller tappar vi tråden igen?
Elle hur menar ni som anser det ovidkommande?

Att narkotikan skulle vara Helenas kan jag inte tänka mig, om man tror det så tappar vi tråden igen, ja.
Möjligen att UA skulle kunna haft något gram hasch hemma eller något som hon råkat få med sig hem efter en festkväll men det tror jag iofs inte heller riktigt på. UA ser dock inte lika beskedlig ut som sina systrar så vem vet, hon är kanske långt ifrån så oskyldig som hon framstår som. Att hon aldrig skulle ha rökt hasch t.ex. huruvida det är så eller inte går ju aldrig att veta.

Om jag måste välja ett alternativ ang. "fyndet" så tror jag att GM i ren panik planterade lite narkotika i huset under söndagen för att skapa förvirring i utredningen.
Citera
2018-07-22, 23:15
Medlem
I efterhand utpekat som misstag, men vad fick polisen att ta upp "narkotikaspåret"? Enda anledningen jag kan tänka är att de hittade ansenlig mängd. För hur skulle ngr gram cannabis eller en näve ryss-femmor vara ett starkare motiv än tex. sexuellt?
Tror för övrigt det var amfetamin eller dopningspreparat som hittades grundat på UA/HA och vilka de umgicks kring, och det var nog inte efterhandsplanterat.
Citera
2018-07-23, 00:05
Medlem
Citat:

Vi kan vända på saken:
är PR en av GWs GM?

Jag vill förtydliga att jag inte håller PR som den mest trolige. Dock vill jag påpeka att "MMPG" bara är ytterligare ett uppslag i denna taffligt skötta utredning. Det finns fakttiskt ingen misstänkt polisen kommit längre med än med PR, så bevisläget mot PR är inte sämre jämfört med någon annan. Men visst, eftersom man uppenbarligen körde fast med PR, så är det så klart viktigt att undersöka andra intressanta spår. Att BW inte grillats hårdare är för mig obegripligt. Att detta mord/dråp är utfört av någon Helena kände och litade på är jag 100% övertygad om, sen om det rör sig om pengaskuld, droger eller obesvarad kärlek låter jag vara osagt. Listan på möjliga gärningsmän är inte lång i detta fallet, problemet är att polisen slutade jobba med det för 20 år sedan.
Citera
2018-07-23, 00:52
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Jag vill förtydliga att jag inte håller PR som den mest trolige. Dock vill jag påpeka att "MMPG" bara är ytterligare ett uppslag i denna taffligt skötta utredning. Det finns fakttiskt ingen misstänkt polisen kommit längre med än med PR, så bevisläget mot PR är inte sämre jämfört med någon annan. Men visst, eftersom man uppenbarligen körde fast med PR, så är det så klart viktigt att undersöka andra intressanta spår. Att BW inte grillats hårdare är för mig obegripligt. Att detta mord/dråp är utfört av någon Helena kände och litade på är jag 100% övertygad om, sen om det rör sig om pengaskuld, droger eller obesvarad kärlek låter jag vara osagt. Listan på möjliga gärningsmän är inte lång i detta fallet, problemet är att polisen slutade jobba med det för 20 år sedan.

Nä, det är ju så att "vara avförd" från en brottsutredning/-misstanke inte per automatik innebär att man är oskyldig, det kan t.ex bero på brist på bevis för att gå vidare och/lr falska albin. Sedan kan det så klart sticka i ögonen på folk när folk misstänker personer som man själv anser oskyldiga. Återigen jämför ex.vis Palmemordet o de olika spåren CP, 33-åringen, kurder, Sydafrika, polisspåret, staybehind m.m. Alla spåren har sina anhängare vilka säkert har stora problem att acceptera slutledningsförmågan hos dem med en annan syn på vem som är skyldig. Man får faktiskt försöka vara lite ödmjuk ibland.

(Angående PR så finns det de även från polishåll som hyser misstankar åt hans håll. PR själv ansåg tydligen att hans alibi inte var 100%-igt. (Inlägg 27498)).
Senast redigerad av Xeitum 2018-07-23 kl. 00:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in