2018-07-22, 16:56
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Jahopp. Här har du en video på hur två israeliska judar slår ihjäl en afrikan eftersom de inte tyckte om att han flörtade med judinnor.

https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-5126007,00.html

Rättegången mot dem är inte över, men den äldre av dem verkar komma att straffas för dråp och få straffet tidsbestämt till mellan fem och tio år. Stenkastare har fått längre straff när de kastat stenar på bilar.
Från din artikel:
[Babikir Ali Adham-Abdou] approached the girls and they were frightened and shouted at him to leave them alone.

At first, the defendants were not charged with murder due to the spontaneous nature of the incident.
According to the pathological report, the victim died of multiple wounds and it was not possible to determine which of the two defendants caused Adham-Abdou’s death.

The maximum sentence for manslaughter and intentional injury is 20 years. However, when the attack is committed without weapons, such sentences are rarely imposed.
Det var alltså ett spontant utfall där en man & en ungdom begick misshandel & dråp mot en annan man efter att några tjejer blivit rädda och skrikit åt honom.

Ganska stor skillnad mot överlagt mordförsök (stenkastning mot bilar i rörelse), eller hur?
Citera
2018-07-22, 17:02
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Ganska stor skillnad mot överlagt mordförsök (stenkastning mot bilar i rörelse), eller hur?

Det är alltså värre att kasta en sten mot en bil i rörelse än att sparka ihjäl en obeväpnad liggande människa? Jag ger upp. Du är helt omöjlig att diskutera med.
Citera
2018-07-22, 17:06
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Det är alltså värre att kasta en sten mot en bil i rörelse än att sparka ihjäl en obeväpnad liggande människa? Jag ger upp. Du är helt omöjlig att diskutera med.
Inte nödvändigtvis. Det beror på huruvida brottet är överlagt eller spontant. Så mäter man i alla civiliserade länder, kan du ingenting om juridik eller?
Citera
2018-07-22, 17:16
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:

Detta är en person som uttryckt åsikten att invasionen av Libanon 1982 utgör ett exempel på ett krig initierat i självförsvar.
Senast redigerad av chimpsky666 2018-07-22 kl. 17:29.
Citera
2018-07-22, 17:38
Avstängd
Citat:
Välkommen i klubben som insett det. Memestar har även förklarat det rimligt att en palestinier som ger en judisk soldat en örfil får samma straff som den där israeliska soldaten som sköt en skadad och hjälplös palestinier eller att det är fritt fram för israeler att resa runt i världen och mörda folk om de har misstänker att dessa är terrorister och respektive länders domstolar inte har med den saken att göra, bara israels domstolar får döma israeler.
Citera
2018-07-22, 18:02
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Å andra sidan har du inte någon egyptisk Memestar som i alla lägen försvarar landet vad än det rör sig om. Sedan styrs Egypten av en militärjunta så man förväntar sig att landet ska vara skit. Israel påstås vara en demokrati så man ställer högre förväntningar på landet.

Vi har ju ett gäng idioter som rycker in och försvarar Palestina hela tiden här. Palestina har en klar grundlagstiftning som hävdar att Palestina är en arabisk stat:

https://en.wikisource.org/wiki/Constitution_of_Palestine_(2003)
Citat:
ARTICLE 1
Palestine is part of the large Arab World, and the Palestinian people are part of the Arab Nation. Arab Unity is an objective which the Palestinian People shall work to achieve.

Citat:
ARTICLE 4

Islam is the official religion in Palestine. Respect and sanctity of all other heavenly religions shall be maintained.
The principles of Islamic Shari’a shall be the main source of legislation.
Arabic shall be the official language.

Fattar inte att ni orkar.
Citera
2018-07-22, 18:11
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Detta är en person som uttryckt åsikten att invasionen av Libanon 1982 utgör ett exempel på ett krig initierat i självförsvar.
Inte för att jag bryr mig det minsta om FN, men ... de håller med mig (vilket ni FN-älskare bör ha i åtanke utan att hyckla).
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Välkommen i klubben som insett det. Memestar har även förklarat det rimligt att en palestinier som ger en judisk soldat en örfil får samma straff som den där israeliska soldaten som sköt en skadad och hjälplös palestinier eller att det är fritt fram för israeler att resa runt i världen och mörda folk om de har misstänker att dessa är terrorister och respektive länders domstolar inte har med den saken att göra, bara israels domstolar får döma israeler.
Jag hade sagt exakt samma sak ifall rollerna var omvända. Det handlar om objektiv rättslighet, inte grupptillhörighet.
Citera
2018-07-22, 18:21
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vi har ju ett gäng idioter som rycker in och försvarar Palestina hela tiden här. Palestina har en klar grundlagstiftning som hävdar att Palestina är en arabisk stat:

https://en.wikisource.org/wiki/Constitution_of_Palestine_(2003)

Fattar inte att ni orkar.
Jag fastnade mest för "The principles of Islamic Shari’a shall be the main source of legislation." Inte bara en arabisk och muslimsk, men också en islamistisk stat alltså.

Ganska rasistiskt av EnGodForlorare att mäta araber och judar med dubbel måttstock. Han beter sig precis som den danska ambassadören här: https://youtu.be/AYojm0TRGPg
Citera
2018-07-22, 19:58
Avstängd
Citat:
Jag hade sagt exakt samma sak ifall rollerna var omvända. Det handlar om objektiv rättslighet, inte grupptillhörighet.
Som vi vet från dina tidigare inlägg så hittar du dock alltid på ursäkter för att omständigheterna inte är omvända. När en israel gör något går alltid hitta förmildrande omständigheter och när en palestinier går något går alltid att hitta något som får det att låta värre.
Citera
2018-07-22, 22:42
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Som vi vet från dina tidigare inlägg så hittar du dock alltid på ursäkter för att omständigheterna inte är omvända. När en israel gör något går alltid hitta förmildrande omständigheter och när en palestinier går något går alltid att hitta något som får det att låta värre.
Jag hittar inte på något, jag länkar till fakta. Ingen av er har gett något exempel på två individer som begick ungefär samma brott men dömdes till helt olika påföljder. Det närmaste var någon gammal amerikansk lag som kunde anses ha varit diskriminerande, men jag har fortfarande inte fått se någon modern motsvarighet till den, varken i USA eller i Israel.
Citera
2018-07-22, 22:52
Avstängd
Citat:
Jag hittar inte på något, jag länkar till fakta. Ingen av er har gett något exempel på två individer som begick ungefär samma brott men dömdes till helt olika påföljder.
Men snälla du, brotten en ockupationsmakt och de ockuperade begår är av konfliktens natur inte identiska. Det är en asymmetrisk konflikt. Palestinierna har inte reguljära förband som kan gripa judiska terrorister och avrätta dem med nackskott eller krossa deras huvuden med stenar, vilket ju också gick bra i princip utan påföljd. Och hur var det sen med massmördaren Sharon som ledde massakern i Qibya och var medskyldig till massakrerna i Sabra och Shatila. Vilket straff fick han?
Citera
2018-07-22, 23:20
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Men snälla du, brotten en ockupationsmakt och de ockuperade begår är av konfliktens natur inte identiska. Det är en asymmetrisk konflikt. Palestinierna har inte reguljära förband som kan gripa judiska terrorister och avrätta dem med nackskott eller krossa deras huvuden med stenar, vilket ju också gick bra i princip utan påföljd. Och hur var det sen med massmördaren Sharon som ledde massakern i Qibya och var medskyldig till massakrerna i Sabra och Shatila. Vilket straff fick han?
Ah, the Soft Bigotry of Low Expectations. Klassiker. "Palestinierna är mindre utvecklade & har sämre vapen, så det är ok för dem att attackera civila."

Bevis, bevis, bevis. Inga bevis, ingen dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in