2018-07-22, 08:04
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vad i det jag skrev kan du missförstå? Hur tolkar du det jag skriver?

Men du skrev ju att du tror att HD känner och vet att SD inte är mördaren.
Varför är det vi som hela tiden misstolkar dig?
Jag tolkade exakt likadant som Netherworld.
HD kan ju hoppas och önska att SD inte mördaren men hon kan inte veta.
Citera
2018-07-22, 08:05
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack för din fråga!
Blodspåren som Moralensväktare menade var orsaken till att en privatperson hittade kroppen först 4-5 dagar senare tycker jag är en undanflykt dessutom en dålig sådan. Dessutom har Moralensväktare först påstått att man funnit blod i och utanför bostaden för att sen ändra sig till att lite, kanske från barnen, blod hittats bara i bostaden

Postat: redan 2018-05-20, 00:31"Anledning till att man misstänker att hon blivit utsatt för människorov från början var blodspår i och utanför bostaden
Moralensväktare reviderar undertill sitt tidigare påstående att det fanns blodspår i och utanför bostaden

Postat en och en halv månad senare 2018-07-10, 16:33

Moralensväktares hela tidigare inlägg 2018-05-20, 00:31

Notera :Sen har naturligtvis mördaren vilseledit polisen på der viset"

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
"Är det några fler än mej som i Moralensväktares som i sitt senaste inlägg 2018-07- 10 (efter att första proven kom från från NFC ?) reviderar blodspåret och ger oss en hint om att GM (kanske? ) lagt ut blodspåret för att vilseleda utredningen. Och att blodet följaktligen snarare talade mot SD som GM och det efter det där för varit så tyst.
Därför misstänker jag dom första svaren från NFC, vilka var avsedda att häkta SD på sannolika skäl, kom som en kalldusch för både Åk och utredare ?

Det blir med Moralensväktare uppgifter underligt att dom byggt rubriceringen människorov på detta lilla, intrycket iaf, jag fick var att det var avsevärd mängd blod framförallt utomhus som föranledde rubriceringen

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Anledning till att man misstänker att hon blivit utsatt för människorov från början var blodspår i och utanför bostaden, man spårade mobilen därifrån mot skogen vid vivalla så inriktning var att hon varit på väg i nord västlig riktning från bostaden och där har man finkammat området med polishundar. Så initialt har utredningen sköts enligt skolboken. Sen har naturligtvis mördaren vilseledit polisen på der viset. Men att hänga ut dom är felaktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Är inte detta bara ett missförstånd/syftningsfel? Kan inte tala för Moralensväktare men jag tolkar hens inlägg ovan som två olika påståenden. Alltså 1 att man rubricerade det som människorov pga blodspår, och 2 att kroppen hittades så sent eftersom mördaren vilselett polisen genom att placera mobilen på annan plats. (Inte att blodet var utlagt för att vilseleda, som jag läser det. Kan ha fel.)
Du har rätt i att det inte i texten går att koppla blodspåret till att det är genom blodet mördaren vilselett. Det kan även varit telefonen och annat.
Det är ändå den enda logiska förklaringen jag kan se, till att blodet utomhus plötsligt försvann, det som åtminstone jag tog som starkast intäkt (tillsammans med UWs förhör ) för rubriceringen människorov som I sin tur ledde till att Lenas kropp inte hittades. Den digitala kontakten har jag fått för mig lagts till uppgifterna i ett senare skede.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-22 kl. 08:20.
Citera
2018-07-22, 08:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Men nu resonerar du ju utifrån din egen kunskapshorisont. HD vet antagligen hur snacket gick vid häktningsförhandlingarna, och ser kanske inte alls något skäl att misstänka SD. Dessutom är väl den här diskussionen om just HD:s inställning lite OT.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-22 kl. 08:22.
Citera
2018-07-22, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Hon kan ju knappast veta att SD inte är mördaren. Hur skulle hon kunna veta det menar du?

Citat:
Ja det kan ju endast veta om hon umgicks med SD den aktuella kvällen och har gett honom alibi och så är inte fallet.
Så det kan hon verkligen inte veta

Citat:

Jag skrev (rättstavat nu):
Tror hon vet och känner att SD är oskyldig. Hon har levt med honom i 20 år. Otroheten gav att hon vill få distans och börja om med honom.
Givetvis finns syndromet skygglappar i å tanke, men nu när hon har flyttat ut, blivit utköpt från huset och egentligen inga band kvar, så vore det enklast att säga "hej då" nu, tycker jag. Men hon verkar stanna vid hans sida, även om dom verkar hitta på egna turer i större utryckning nu.

Jag skrev ingenstans ATT hon vet.
Flixa81 skriver mot sig själv, hen skriver "Men du skrev ju att du tror att HD känner och vet...".
Sen kommer att ni missförstår mig... varför?
Hur skulle ni skriva???
Citera
2018-07-22, 08:44
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Jag skrev (rättstavat nu):
Tror hon vet och känner att SD är oskyldig. Hon har levt med honom i 20 år. Otroheten gav att hon vill få distans och börja om med honom.
Givetvis finns syndromet skygglappar i å tanke, men nu när hon har flyttat ut, blivit utköpt från huset och egentligen inga band kvar, så vore det enklast att säga "hej då" nu, tycker jag. Men hon verkar stanna vid hans sida, även om dom verkar hitta på egna turer i större utryckning nu.

Jag skrev ingenstans ATT hon vet.
Flixa81 skriver mot sig själv, hen skriver "Men du skrev ju att du tror att HD känner och vet...".
Sen kommer att ni missförstår mig... varför?
Hur skulle ni skriva???

Som du skriver så kan det tolkas som att ditt första tror som att det är du, EGT, som tror att hon (HD) vet och känner att SD är oskyldig.
Alltså, EGT säger sig tro:
HD vet och känner att SD är oskyldig (dvs det ger inte utrymme för att SD skulle kunna vara skyldig).

Jag tolkade ditt inlägg som att HD är övertygad (sant eller ej), att SD är oskyldig, därav hennes agerande.
Citera
2018-07-22, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Som du skriver så kan det tolkas som att ditt första tror som att det är du, EGT, som tror att hon (HD) vet och känner att SD är oskyldig.
Alltså, EGT säger sig tro:
HD vet och känner att SD är oskyldig (dvs det ger inte utrymme för att SD skulle kunna vara skyldig).

Jag tolkade ditt inlägg som att HD är övertygad (sant eller ej), att SD är oskyldig, därav hennes agerande.
Ja, jag TROR att HD är övertygad att SD är oskyldig. Nu lägger vi ned dumma resonemang...
Citera
2018-07-22, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Utan blod i bostaden får jag lättare ihop händelseförloppet - men samtidigt låter blod rimligt eftersom man valde en så allvarlig rubricering. Kanske fanns det blod, men som sedan kunde avskrivas efter tester? Isf har båda källorna rätt.

PS. Förresten! Det kan inte vara så att din källa syftar specifikt på ryktet om blodiga kläder hos SD? Minns att du nämnde just det exemplet, och det skulle ju isf också vara en förklaring.

Ja, det initiala blodet kunde väl avskrivas och kvar fanns då ett hastigt uppbrott från paketinslagning som absolut skulle vara klart innan sonen vaknade på morgonen. Vittnesmål från nära anhöriga blev också avgörande för rubriceringen.
Citera
2018-07-22, 09:01
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ja, jag TROR att HD är övertygad att SD är oskyldig. Nu lägger vi ned dumma resonemang...

Precis så som jag tolkade att du menade.

Du bad dock att få veta vad det är som folk missuppfattar. I detta fall var det ditt ordval, att HD vet. Att HD är övertygad är en annan sak (även om jag och säkert många med mig förstod att det var det du menade.)

Håller även med flera tidigare postare att det är önskvärt att föra tråden framåt istället för att hacka på varandra.
Citera
2018-07-22, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Men nu resonerar du ju utifrån din egen kunskapshorisont. HD vet antagligen hur snacket gick vid häktningsförhandlingarna, och ser kanske inte alls något skäl att misstänka SD. Dessutom är väl den här diskussionen om just HD:s inställning lite OT.

Varifrån skulle HD få information från TR i nuläget? Av MGM? En inte helt orimlig gissning är att den
infon blir något snedvinklad.
Citera
2018-07-22, 09:08
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Varifrån skulle HD få information från TR i nuläget? Av MGM? En inte helt orimlig gissning är att den
infon blir något snedvinklad.
Jag skrev inte om någon "information från TR i nuläget", utan om vad som kan ha sagts vid häktningsförhandlingarna.

Dessutom verkar du förutsätta att SD är GM. Det gör inte jag.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-22 kl. 09:18.
Citera
2018-07-22, 09:10
Medlem
Nu har jag inte läst tråden på länge men är förundrad över att utredningen verkar stå still. Finns det ingen mer misstänkt än SD? Hur ligger det till med de unga männen på boendet där hon arbetade? Finns det någon fe tagit in till förhör mer än SD?
Citera
2018-07-22, 09:14
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
20 Jul 18 postade MGM SD ett foto på sig själv
och hans 2 döttrar på GeoCachloggen.

Så fruktansvärt att göra så mot sina barn!!!

Och HD tillåter det!!!

Nu är väl geocache-sajten mer seriös än många andra former av sociala medier, så man behöver nog inte överreagera med fullt så många utropstecken över en bild på två tonåringar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in