2018-07-22, 01:25
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är ju lättare att ta ställning till det om man t.ex. har fått veta vad åklagarens misstankar grundade sig på. Det kanske inte var så imponerande.

Hon kan tro, men inte veta. För då hade SD haft ett hållbart alibi, som innebar att han var med HD under tiden för mordet. EGT har kanske hört att hon har gett honom ett sådant alibi, men då måste HD ha ljugit om alibit. Det kanske inte var så hållbart som hon först gjort sken av? Exempelvis; "Han var med mig." Som blev; "Han var med mig tills jag somnade".
Citera
2018-07-22, 01:26
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Helt klart. Men jag förstår verkligen inte detta. Allt tyder på att det gått till precis som du säger, men det känns... fel. Jag är rätt säker på att det är rutin (enligt mall) att söka i närområdet även vid människorov. Och i synnerhet om det finns spår i hemmet. Kan man bara strunta i det? Klart man ska följa mobilspåret men det ena utesluter ju inte det andra, tänker jag. Samtliga bostäder i detta fall ligger så nära att de rimligtvis borde falla inom samma intresse-cirkel på kartan.. Blir inte klok på't!

Det känns jävligt fel, håller med. Oavsett så är det de uppgifter jag har fått, att det inte letades i området där Lenas kropp hittades. Hundar togs dit först efteråt, när kroppen flyttats.
Angående blodspår i och utanför hemmet så fick jag uppfattningen att inga sådana hittades initialt. Har ett minne av att detta diskuterats tidigare i tråden, att uppgifterna går isär. Ett tänkbart scenario kan vara att blodspåren (om de nu finns) inte var synliga för blotta ögat och att de hittades i ett senare skede.
Citera
2018-07-22, 01:28
Medlem
gloriouslifes avatar
20 Jul 18 postade MGM SD ett foto på sig själv
och hans 2 döttrar på GeoCachloggen.

Så fruktansvärt att göra så mot sina barn!!!

Och HD tillåter det!!!
Citera
2018-07-22, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
De fortsatte antagligen att leta efter kroppen i det område där de hade hittat mobilen.
Har dom hittat mobilen?
Citera
2018-07-22, 01:39
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Inte jag heller. Dessutom, när de letat färdigt vi Vivalla och hittat det som de hittade (mobil?); varför gjorde de då inte ett personsök runt hennes hem? Det känns illa skött, minst sagt!

Eller delat upp sig... Mobilen hittades ju först fyra dagar senare, kunde verkligen ingen ta en vända runt hennes hus när de ändå var i krokarna och letade? Jag tror inte polisen är korkad (även om de kan tabba sig), de måste ju ha uteslutit hemmet av någon anledning.
Är även tveksam till att de ens skulle trott att kroppen fanns vid telefonen.
Direkt när uppgiften om att man pejlat mobilen kom ut var rätt många i tråden snabba med att det måste vara ett villospår. Den tanken slog ju säkert även polisen.
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2018-07-22 kl. 01:43.
Citera
2018-07-22, 01:57
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det känns jävligt fel, håller med. Oavsett så är det de uppgifter jag har fått, att det inte letades i området där Lenas kropp hittades. Hundar togs dit först efteråt, när kroppen flyttats.
Angående blodspår i och utanför hemmet så fick jag uppfattningen att inga sådana hittades initialt. Har ett minne av att detta diskuterats tidigare i tråden, att uppgifterna går isär. Ett tänkbart scenario kan vara att blodspåren (om de nu finns) inte var synliga för blotta ögat och att de hittades i ett senare skede.

Utan blod i bostaden får jag lättare ihop händelseförloppet - men samtidigt låter blod rimligt eftersom man valde en så allvarlig rubricering. Kanske fanns det blod, men som sedan kunde avskrivas efter tester? Isf har båda källorna rätt.

PS. Förresten! Det kan inte vara så att din källa syftar specifikt på ryktet om blodiga kläder hos SD? Minns att du nämnde just det exemplet, och det skulle ju isf också vara en förklaring.
Citera
2018-07-22, 04:18
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Inte mot sin egen familj. Jag unnar hans barn att få umgås med sin pappa så länge de kan innan han eventuellt blir häktad igen. Gör inte Du?

Ponera att SD skulle vara skyldig till mord. Hur långt är då steget till att upprepa en liknande gärning i en trängd situation? Förstår att du (Rosamund) inte tänker tanken om att det kan ske flera mord när en mördare går fri, men vad tänker Polisen? Håller de stenkoll på SD (som sig bör) eller är de med helt övertygade om att det är ofarligt för t ex HD och barnen?
Citera
2018-07-22, 07:09
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
20 Jul 18 postade MGM SD ett foto på sig själv
och hans 2 döttrar på GeoCachloggen.

Så fruktansvärt att göra så mot sina barn!!!

Och HD tillåter det!!!

Exakt VAD har han gjort mot sina barn, följt av tre utropstecken. Du är inte nådig i din hetsjakt.
Har det för nån enstaka sekund föresvävat dej att han kan vara oskyldig? Ditt sätt att skriva tyder på att du vet saker och ting. Tala om det då i tråden så vi slipper spekulera i andra gm:s.
Alla foton du publicerar här, du hetsar mot honom OCH HANS BARN på samma gång. Du vill krossa SD.
Varför vill du det, när ingen vet om han är den skyldige. Jag bara undrar över ditt motiv.
Citera
2018-07-22, 07:26
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Hon kan ju knappast veta att SD inte är mördaren. Hur skulle hon kunna veta det menar du?

Ja det kan ju endast veta om hon umgicks med SD den aktuella kvällen och har gett honom alibi och så är inte fallet.
Så det kan hon verkligen inte veta
Citera
2018-07-22, 07:56
Medlem
Citat:
Gissar att det bara inte kom med i inlägget.. Eller att blodet visat sig vara gammalt eller från ett barn. Om det upptäcktes initialt och bidrog till rubriceringen tror jag det var en sammantagen bedömning. Att blodspåren är illavarslande i sig, och att förhör med UW visade på någon form av hotbild. För om jag har förstått rätt är skillnaden mellan människorov och olaga frihetsberövande, att människorov innebär att gärningsmannen har ett särskilt syfte. Alltså att det krävs uppsåt. Man vill skada, mörda, tvinga personen att göra något eller använda hen för utpressning. Och då måste väl fler uppgifter än blod komma in i bilden?
Mitt största bekymmer med blodspåren är dock att jag inte får ihop det med att hon sedan ska ha promenerat mot planket frivilligt i samtal med någon.
OM blodspår finns och dom kommer från händelseförloppet så tror jag att det var att GM var i hennes hem redan, som jag skrev tidigare. Alternativet att GM stod utanför.
Mitt problem med båda är barnen i hemmet. Moralen skrev att det sov två barn hos LW den natten.

Är en GM redan i hemmet (känns mest troligt med paket, dator, hastigt lämnad bostad, planket) så borde barnen veta om detta, om inte GM kom dit när som somnat. En dispyt behöver då inte varit högljudd. GM såg kanske på datorn avslöjande meddelanden medan LW slog in paket. Han klär på sig för att lämna, LW vill förklara, men GM slår till och går iväg. LW följer efter för att förklara sig.
Det skulle även förklara om man pratar lite högre och man hör samtalet (ett par som går längs gatan på en kvällspromenad pratar NOG så pass lågmält att det är svårt att uppfatta på lite avstånd).

Om GM kom hem till LW och stod utanför för att ta diskussionen så känns det som han i så fall kom dit i ilska. Då känns det inte som det gick inte skulle gå lugnt till och barnen skulle vakna.
Citera
2018-07-22, 07:57
Medlem
Citat:
Hon kan ju knappast veta att SD inte är mördaren. Hur skulle hon kunna veta det menar du?
Vad i det jag skrev kan du missförstå? Hur tolkar du det jag skriver?
Citera
2018-07-22, 08:02
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Gissar att det bara inte kom med i inlägget.. Eller att blodet visat sig vara gammalt eller från ett barn. Om det upptäcktes initialt och bidrog till rubriceringen tror jag det var en sammantagen bedömning. Att blodspåren är illavarslande i sig, och att förhör med UW visade på någon form av hotbild. För om jag har förstått rätt är skillnaden mellan människorov och olaga frihetsberövande, att människorov innebär att gärningsmannen har ett särskilt syfte. Alltså att det krävs uppsåt. Man vill skada, mörda, tvinga personen att göra något eller använda hen för utpressning. Och då måste väl fler uppgifter än blod komma in i bilden?
Mitt största bekymmer med blodspåren är dock att jag inte får ihop det med att hon sedan ska ha promenerat mot planket frivilligt i samtal med någon.

Instämmer, blodspåren måste med nödvändighet bort om röstvittnet ska ges den trovärdighet Moralensväktare och vi givit det.
Kan det vara en ytterligare en omständighet som visar på att det ändå är blodspåret Moralensväktare syftar på vad gäller vilseledningen?
Det skaver mycket att det initialt viktiga blodspåret utomhus bara "försvann". Det som enligt Moralensväktare låg till grund för rubriceringen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-22 kl. 08:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in