2018-07-05, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ta_den_i_2an
Hej! Jag och en kompis tänkte köpa spelet och lira tillsammans och jag har några frågor. Kan man börja med att köra själva på en egen server eller closed session eller vad man ska kalla det? Läser bara massor om att man blir dödad så fort man börjar som låg lvl och att man tröttnar på det. Vore jättesnällt om någon orkade svara på vad det finns för alternativ. Kommer köpa det på pc nu på steamrean. Mvh

Jag skulle föreslå att du kollar upp hur du gör för att hamna i en tom public session. Finns lite olika sätt och jag vet tyvärr endast hur man gör på PS4. Därefter kan din vän joina dig så har ni eran egen public session där ni kan göra CEO/MC work och hjälpa varandra utan att någon stör er.
Special Cargo är just nu X2$ btw!
Citera
2018-07-10, 17:26
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Har det kommit någonting nytt man kan uppnå genom att levla högre än 100?
Senast jag spelade har jag för mig att för minigun behövde man level 100(eller om det var 120?)

Annars fanns det ingen poäng med högre level(förutom status då).
Citera
2018-07-11, 09:17
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Har det kommit någonting nytt man kan uppnå genom att levla högre än 100?
Senast jag spelade har jag för mig att för minigun behövde man level 100(eller om det var 120?)

Annars fanns det ingen poäng med högre level(förutom status då).
Man låser upp minigun vid rank 120.
Sen finns det inget mer att låsa upp via rank nej.

Men om du har en bunker kan du researcha fram uppgraderingar och perks till vapen och weaponized vehicles.
Du uppgraderar dina vapen till mk2 och det är snordyrt.
Min Heavy Sniper mk2 har thermal sikte och explosiv ammo.
Vilket gör att i tex mörker eller om nån gömmer sig bakom en buske och är svår att se så ser jag hens kroppsvärme. Spränger en buzzard eller bil med 1 skott.
Citera
2018-07-11, 11:28
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Man låser upp minigun vid rank 120.
Sen finns det inget mer att låsa upp via rank nej.

Men om du har en bunker kan du researcha fram uppgraderingar och perks till vapen och weaponized vehicles.
Du uppgraderar dina vapen till mk2 och det är snordyrt.
Min Heavy Sniper mk2 har thermal sikte och explosiv ammo.
Vilket gör att i tex mörker eller om nån gömmer sig bakom en buske och är svår att se så ser jag hens kroppsvärme. Spränger en buzzard eller bil med 1 skott.

GTA har alltså till och med gått så här långt? Helvete vad mycket det har förändrats sedan jag spelade sist, för ett år sedan. Du menar alltså att du kan snipa en buzzard med ett skott och spränga hela skiten i luften?
Citera
2018-07-12, 10:06
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
GTA har alltså till och med gått så här långt? Helvete vad mycket det har förändrats sedan jag spelade sist, för ett år sedan. Du menar alltså att du kan snipa en buzzard med ett skott och spränga hela skiten i luften?
Gunrunning dlc har funnits i mer än ett år.
Är helikoptern lite skadad går det på 1 skott. Annars 2.
R* har släppt en del dlc sen spelet kom för strax 5 år sedan.
Citera
2018-07-20, 20:33
Medlem
AslakVikingssons avatar
Precis börjat lira spelet online. Hur tjänar man pengar som ny enklast? Bunker och allt annat kostar ju miljoner. Kämpigt på level 17 med 300k. Finns det något som ger mer pengar en det andra? mission? race? heist?
Citera
2018-07-22, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AslakVikingsson
Precis börjat lira spelet online. Hur tjänar man pengar som ny enklast? Bunker och allt annat kostar ju miljoner. Kämpigt på level 17 med 300k. Finns det något som ger mer pengar en det andra? mission? race? heist?

Ett tips är att du jobbar ihop en summa så att du kan köpa ett Office och sno bilar för att sälja. Det är väldigt lönsamt.
Annars är det bara till att fortsätta och köra heist.
Var sparsam nu i början. Köp inte massvis av vapen. Försök håll nere med att slösa ammunition.
Citera
2018-07-22, 02:42
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darrylx
Ett tips är att du jobbar ihop en summa så att du kan köpa ett Office och sno bilar för att sälja. Det är väldigt lönsamt.
Annars är det bara till att fortsätta och köra heist.
Var sparsam nu i början. Köp inte massvis av vapen. Försök håll nere med att slösa ammunition.

Hur fan är det här lönsamt?

Man får max ett par tusen för varje bil man säljer och även om man säljer en hel samling med andra spelare så får man inte över ca 50,000 (som jag vill minnas det) att stjäla och sälja bilar är det mest olönsamma man kan göra i min mening med tanke på hur mycket tid man måste lägga på det...
Citera
2018-07-22, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Hur fan är det här lönsamt?

Man får max ett par tusen för varje bil man säljer och även om man säljer en hel samling med andra spelare så får man inte över ca 50,000 (som jag vill minnas det) att stjäla och sälja bilar är det mest olönsamma man kan göra i min mening med tanke på hur mycket tid man måste lägga på det...

Sno en bil tar typ 5 minuter.
Ska du sälja en toprange för högsta priset så får du 100.000.
Men det kostar 20.000 för att uppgradera bilen.
Så 80.000 i nettovinst är lönsamt kan jag tycka.
Citera
2018-07-22, 12:58
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darrylx
Sno en bil tar typ 5 minuter.
Ska du sälja en toprange för högsta priset så får du 100.000.
Men det kostar 20.000 för att uppgradera bilen.
Så 80.000 i nettovinst är lönsamt kan jag tycka.

Som jag skrev, jag tycker inte att det är värt det med tanke på hur mycket tid man måste lägga ner för tjäna stora pengar, 80.000 är ingenting i Gta dessa dagar.

Bilar på LGM kostar mellan 1-3 miljoner, specialfordon kostar ca 5 miljoner om man inte äger en bunker (som kostar ca 2 miljoner)

Min poäng är att man borde få bra mycket mer betalt för bilarna man säljer, gärna ett par hundra tusen per bil och miljonklass på samlingarna, då kanske det är värt det.
Citera
2018-07-22, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Som jag skrev, jag tycker inte att det är värt det med tanke på hur mycket tid man måste lägga ner för tjäna stora pengar, 80.000 är ingenting i Gta dessa dagar.

Bilar på LGM kostar mellan 1-3 miljoner, specialfordon kostar ca 5 miljoner om man inte äger en bunker (som kostar ca 2 miljoner)

Min poäng är att man borde få bra mycket mer betalt för bilarna man säljer, gärna ett par hundra tusen per bil och miljonklass på samlingarna, då kanske det är värt det.
Men då hade inte Rockstar tjänar multum på shark cards. För 700 spänn köper du ett par miljoner i spelet. Riktigt fult system.
Citera
2018-07-22, 15:24
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonservativFar
Men då hade inte Rockstar tjänar multum på shark cards. För 700 spänn köper du ett par miljoner i spelet. Riktigt fult system.

Jo det förstår jag och jag håller med din kommentar fullständigt, å andra sidan så tar de inte betalt för att installera DLC så man får väl vara glad för det man får men jag kommer aldrig att köpa ett Shark Card...

Fick ett par miljoner av hackers för några år sen men jag pallade inte att Rockstar skulle banna mig om de kom på det så jag spenderade vartenda öre jag hade och började om haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in