2018-07-21, 21:58
Medlem
Varför kan man inte bara låsa in en med psykos i ett rum. Tids nog somnar denne av utmattning, i värsta fall skadar sig själv.
Citera
2018-07-21, 22:03
Medlem
Nu får väl en del ta och ge sig. Om någon person, dessutom psykotisk, som det ju spekuleras om, attackerar en tjänsteman, behöver inte ens vara en tjänsteman, med dödligt våld, och utfallet blev som som det blev, så kan ni inte få det till mord hur mycket ni än vill. Inte ens fall där det finns betänketid och det är tveksamt att det varit nödvärn blir det mord, utan sannolikt dråp.

Måste vara mycket känslor inblandade, bl.a polishat och div.missriktade sympatier med tanke på hur vissa resonerar i den här tråden. Ni resonerar som bortkämda barn en del.
Citera
2018-07-21, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Varför kan man inte bara låsa in en med psykos i ett rum. Tids nog somnar denne av utmattning, i värsta fall skadar sig själv.

Det kanske finns andra ställen som är i behov resurser?
Citera
2018-07-21, 22:05
Medlem
Nej det är det inte. Polisen vet oftast inte ens om detta. Det är sjukvårdens uppgifter som är starkt sekretesskyddade. Det som är av vikt för polisen att veta i situationer man kommer i kontakt med psyksjuka är, precis som med alla andra människor, kännedom om personen ifråga, kan vederbörande vara våldsam och i vilka lägen? etc etc.[/quote]

Får inte polisen utbildning i psykiatri?! Skandal i så fall
Citera
2018-07-21, 22:07
Medlem
[quote=Siix|64704026]Det kanske finns andra ställen som är i behov resurser?[/QUOTE

Psykläkare måste ha tätare samarbete med polis. Varför inte en polisiär psykexpert i varje distrikt att kunna ringa in? Samhället skulle tjäna på det
Citera
2018-07-21, 22:07
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Nu får väl en del ta och ge sig. Om någon person, dessutom psykotisk, som det ju spekuleras om, attackerar en tjänsteman, behöver inte ens vara en tjänsteman, med dödligt våld, och utfallet blev som som det blev, så kan ni inte få det till mord hur mycket ni än vill. Inte ens fall där det finns betänketid och det är tveksamt att det varit nödvärn blir det mord, utan sannolikt dråp.

Måste vara mycket känslor inblandade, bl.a polishat och div.missriktade sympatier med tanke på hur vissa resonerar i den här tråden. Ni resonerar som bortkämda barn en del.

Vi har ett gäng beväpnade vaskbajsare som har mördat en psykiskt sjukt människa. Istället för att som normala, förstå vad fan man har gjort så uttrycker grisjävlarna sig på ett sätt som endast äckliga alkoholiserade pillertrillande maktmissbrukande svin gör.

Jag ger mig den dagen jag ser att grundläggande förändringar har skett i samhället. Tills den dagen är det krig mot maktmissbrukarna (alla sorters). Så ligger det till för min del.
Citera
2018-07-21, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420istheonlyhope
Vi har ett gäng beväpnade vaskbajsare som har mördat en psykiskt sjukt människa. Istället för att som normala, förstå vad fan man har gjort så uttrycker grisjävlarna sig på ett sätt som endast äckliga alkoholiserade pillertrillande maktmissbrukande svin gör.

Jag ger mig den dagen jag ser att grundläggande förändringar har skett i samhället. Tills den dagen är det krig mot maktmissbrukarna (alla sorters). Så ligger det till för min del.

Aha, en liten anarkist. Då är jag med.

Vad har dom sagt då?
Senast redigerad av Siix 2018-07-21 kl. 22:14.
Citera
2018-07-21, 22:13
Medlem
[quote=popll|64704046]
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Det kanske finns andra ställen som är i behov resurser?[/QUOTE

Psykläkare måste ha tätare samarbete med polis. Varför inte en polisiär psykexpert i varje distrikt att kunna ringa in? Samhället skulle tjäna på det

Det jag menar är att det kanske finns andra arbeten som behöver utföras medan man ska vänta ut någon i ett dygn eller så.
Citera
2018-07-21, 22:16
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Det är ju det man gör med en LPT.
Citera
2018-07-21, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eleo
Fyfan, stackars kille att behöva göra en sån sak, framförallt om han är alldeles ny. Förstår att han mår skit. En stor eloge till att han agerade så snabbt.
Vad var det för läkare som skulle göra undersökning hemma på kvällen? Är det standard? Låter konstigt
Citera
2018-07-21, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 420istheonlyhope
Ja det är äckligt att bajsa i vasken. Har du hittat några andra än poliser som sysslar med den verksamheten? Endast svin!

Vad andra svin tycker om att mörda civilbefolkningen är inte ens relevant. Vi skiter i vad ni tycker. En dag inom snar framtid tror jag att ni kommer ångra ert förhållningssätt mot resten av befolkningen.

Ni är värdelösa och ni vet om det.

Knarkare gör betydligt värre saker än så. Varje dag.

Nej det är inte att mörda någon när n an försvarar sig själv, eller någon annan.

Polisen bidrar betydligt mer till samhället än oförbätterliga pundare.

Fler frågor?
Citera
2018-07-21, 22:21
Bannlyst
Citat:

Får inte polisen utbildning i psykiatri?! Skandal i så fall

Jo det får dom. Mkt mer än vad som är nödvändigt. Då sådana här händelser inte har med det att göra.

Den tiden dom utbildas i att "förstå" psykiskt sjuka skulle kunna läggas på praktiska övningar i hur man fysiskt säkrar psykfallen istället. Det skulle möjligen kunna förhindra sådana här händelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in