2018-07-21, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Blodspår? Är det inte bara en trådsanning?
Läs tråden så vet du ststus om detta.
Citera
2018-07-21, 19:33
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulljoh
JG kanske tog bort henne av egna skäl
ex ville ej bli för inblandad
rädd bli anmäld själv etc etc

Rädd för att bli anmäld själv, för vad?

Du menar att han också hade ett förhållande med henne, eller hur menar du?
Citera
2018-07-21, 19:39
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Rädd för att bli anmäld själv, för vad?

Du menar att han också hade ett förhållande med henne, eller hur menar du?
Jag tror att det är så enkelt att han lärde känna henne genom SD och att det som förenade kanske bara var det infernaliska cachandet; då är det inte så svårt att välja sida... om man nu känner sig tvingad att göra det.
Citera
2018-07-21, 19:41
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tror att det är så enkelt att han lärde känna henne genom SD och att det som förenade kanske bara var det infernaliska cachandet; då är det inte så svårt att välja sida... om man nu känner sig tvingad att göra det.

Ja nog verkar det som hon kännt SD längst.
Citera
2018-07-21, 19:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Ja nog verkar det som hon kännt SD längst.
Kanske, det vet vi inte. Men JG och SD kanske blivit riktigt nära vänner och handen på hjärtat, skulle du överge din bäste vän även om du blev besviken?

Detta blev en metadebatt om vänskap så jag tror jag avslutar den nu. Jag har iaf inga problem att se hur dynamiken skulle kunna se ut.
Citera
2018-07-21, 19:51
Medlem
JG kanske bara var konflikträdd inte vet vad han ska svara LW om hon tar upp det
osv. Någon har skrivit att de ev kan ha haft något ihop tidigare men vet ej
en del personer tycker det är kymigt med polisanmälningar där vänner är inblandade
helt enkelt. Han valde det enklaste antagligen
Citera
2018-07-21, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Läs tråden så vet du ststus om detta.

Jag har läst tråden från dag 1 och enligt min läsförmåga så är blodspåret endast en trådsanning. Minns inte vem som kom uppgiften från början, men finns det någon bäring i påståendet om "blodspår"?
Citera
2018-07-21, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Har nu försökt reda ut detta om hur/när brottet rubricerades de första dagarna. Tycker det är lite otydligt från polisen men verkar som att det gick från försvunnen person till människorov samma dag:

17 maj kl. 12.15, Örebro: Förundersökning angående människorov inledd.
Tidigt på morgonen – tisdag 15 maj – inkom anmälan till polisen i Örebro om en försvunnen person. [...] Ett antal utredningsåtgärder gjordes initialt angående försvunnen person. Det som då framkom, gjorde att man kunde konstatera att kvinnan med största sannolikhet inte på frivillig väg försvunnit. Uppgifterna tillställdes grova brottsgruppen och en förundersökning angående människorov inleddes.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2018/maj/17/17-maj-12.15-ovrigt-orebro/

19 maj kl. 19.35: Anträffad död
Kl 14.33 anträffade privatpersoner på en död person i området Hjärsta i Örebro.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2018/maj/19/19-maj-14.33-antraffad-dod-orebro/

21 maj kl. 11:03: Mordutredning
Sedan den 15 maj har Polisen utrett ett ärende gällande människorov då vi misstänkte att en kvinna försvunnit från sin bostad under oklara omständigheter.
https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2018/maj/mordutredning2/
Polisen får NOG inte gå ut och söka eller efterforska (pejla) en försvunnen person hursom helst direkt. Personen kan hålla sig borta frivilligt. Därav fördröjningen?
Citera
2018-07-21, 20:17
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
En lite mer akut fråga till dom med insyn i utredningen. Har det tagits in en ny person på förhör i förrgår eller gårdagen?
Varför undrar du det? Är det någon särskild du tänker på?
Citera
2018-07-21, 20:27
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Polisen får NOG inte gå ut och söka eller efterforska (pejla) en försvunnen person hursom helst direkt. Personen kan hålla sig borta frivilligt. Därav fördröjningen?
Jag har hela tiden tänkt mig att uppgifterna om ett "svartsjukedrama" kom från någon som faktiskt misstänkte SD för inblandning i LW:s försvinnande, men om det där stämmer så öppnar det för en annan möjlighet.

Poliser kan ju av ren välvilja ha knåpat ihop svartsjukestoryn just för att kunna få möjlighet att pejla mobilen (och kanske också för att få loss större resurser till sökandet). Sedan var den här stenen i rullning, och det blev en "trådsanning" inom polisen att det hade något med svartsjuka att göra. Det här gjorde sedan i sin tur att SD hamnade i fokus, eftersom det senare visade sig att han kanske faktiskt hade något kuckel med LW.

Ren spekulation här alltså, men nog är det något lurt med hur svartsjuketeorin uppstod.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-21 kl. 20:47.
Citera
2018-07-21, 20:32
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
En lite mer akut fråga till dom med insyn i utredningen. Har det tagits in en ny person på förhör i förrgår eller gårdagen?

Vad har du fått den uppgiften ifrån?
Citera
2018-07-21, 20:42
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vad har du fått den uppgiften ifrån?

Är säkert inget konstigt med det, när man läst FU tidigare så har man förhört många personer vid minst ett par tillfällen.

De håller säkert på med kompleterande förhör med både den ena och den andra, tar alla gånger ett varv till hos grannar också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in